Blood je jednou z řady her postavených na kdysi populárním Build enginu (verze 2.5D) a jak už sám název hry napovídá, tak krví se zde rozhodně šetřit nebude. Naopak ve své době byl Blood jednou z nejbrutálnějších her vůbec. Kromě stříkajících gejzírů krve a vzduchem létajících zbytků končetin bylo například možné rozkopávat lebky dekapitovaných zombíků po okolí. Celé dění pak doprovázely četné sarkastické poznámky hlavního hrdiny, které často hraničily až s cynismem. Hlas mu propůjčil dvorní dabér Monolithu Stephan Weyte, který mimo jiné namluvil i kočičího kapitána.
Hlavním hrdinou hry je obávaný pistolník Caleb. Narozen v roce 1847 v západním Texasu, který se už v mladém věku vydal na dráhu profesionálního zabijáka. Mezi lidmi byl neblaze proslulý jako nemilosrdný nájemný vrah plnící zadané úkoly bez slitování a s nebývalou pečlivostí. Jednoho dne se však jeho život zásadně změnil. V ruinách vypáleného města našel na pokraji šílenství pomalu umírající Ophelii Price, kterou nejenom že zachránil ze spáru jisté smrti, ale postupem času se do ní i zamiloval. Stejně jako Ophelia rozhodl se i Caleb následně vstoupit do tajemného kultu Cabal vzývajícího temného boha Tchernoboga. Velmi brzy se mu podařilo získat jeho přízeň a stal se tak členem úzké skupiny jeho nejvěrnějších služebníků, tzv. Vyvolených. Spokojený život mezi okultní elitou ale netrval dlouho. Zcela nečekaně se totiž Tchernobog, v sále zjevení páně při běžném obřadu, rozhodne všechny Vyvolené včetně Caleba sprovodit ze světa. A tak je zabije. Nikdo neví proč. Caleb však není doopravdy mrtvý. Jeho tělo sice leží pohřbeno hluboko pod zemí, ale na rozdíl od ostatních, díky zvláštnímu spojení s Tchernobogem, odmítá hnít. Po mnoha letech spánku se Caleb znenadání probouzí a vstává z mrtvých. Chce znát odpověď na otázku - proč musel zemřít? Co se stalo s Ophelií? Ale hlavně. Chce se pomstít. Vydá se proto na krvavou cestu, na které bude muset vykonat mnoho krvavé práce, než se znovu střetne tváří v tvář se svým bývalým pánem, který ho zradil.
Blood byl jednou z prvních her, kde měly zbraně dva různé palebné režimy. K rozpoutání krvavých orgií je možné, kromě klasických zbraní jakými jsou brokovnice, tommy gun nebo dynamit, využít i několik velmi originálních kousků. Mezi nezapomenutelné určitě patří zapalovač s plechovkou aerosolu, pistole na světlice, tesla kanón, voodoo panenka nebo...vidle. Jejich účinnost lze pak, kromě všudypřítomných zombíků a kultistů, vyzkoušet také na velkém množství nepřátel z říše zvířat. Netopýři, krysy, pavouci, električtí úhoři, pekelní psi, žabí příšera a další havěť se Calebovi postupně postaví do cesty.
Blood je hororová akční střílečka a tak nepřekvapí, že jsou v ní zakomponovány odkazy na slavné hororové filmy - ať už v podobě hlášek, nápisů na zdech, rekvizit nebo částí lokací. Nechybí ani řada popkulturních odkazů. Díky úspěchu se hra dočkala i druhého dílu.
9. května 2019 vydala společnost Night Dive Studios remasterovanou verzi pod názvem Blood: Fresh Supply. Ta obsahuje vylepšenou grafiku, upravenou funkčnost na nových systémech a vylepšený síťový kód. Její součástí jsou i oba datadisky - Plasma Pak a Cryptic Passage for Blood.
Tak mi to nedalo a Blood si po několikadenní pauze rozjel ještě jednou na "Well Done", překvapivě to není o tolik brutálnější jak Lightly Broiled, což je možná i tím, že teď to už přeci jen více znám... nicméně je to fakt nářez, rozhodně doporučuji :).
Ale určitě to chce hrát hodně opatrně, ono už na Lightly Broiled se moc nedá vlítnout do místnosti plné kultistů a všechny tam vykropit, byť se občas ještě zadaří, na Well Done už to nejde skoro vůbec, ale hodně se mi osvědčila taktika nakouknutí do místnosti, čímž zalarmuji Kultisty, schovám se za roh a kultisté si jeden po druhém přijdou pro ránu z dvouhlavňovky :), případně samozřejmě dynamit je na Well Done též váš nejlepší přítel. Taky jsem si všiml, že když jsou kultisti pod palbou, snaží se skrýt/zalehnou a tudíž nestřílejí, čehož se dá také využít a držet je v šachu Tommy gunem (očividně alternativní střelba je dělána přesně pro tohle). Ostatní nepřátelé nejsou zase až takový problém (krom Stone Gargoylů teda) a na každého platí nějaká jednoduchá taktika/zbraň a můžete snadno vyváznout bez zranění.
S municí ani není tak velký problém, jak jsem si myslel, nepřátel je vícero jen občas, ale určitě nyní naplno využiji snad všechny zbraně, včetně alternativních módů střelby (některé jsem za celou Lightly Broiled hru nepoužil, ale na Well Done mi už mnohokrát zachránily život :)).
Ale určitě to chce hrát hodně opatrně, ono už na Lightly Broiled se moc nedá vlítnout do místnosti plné kultistů a všechny tam vykropit, byť se občas ještě zadaří, na Well Done už to nejde skoro vůbec, ale hodně se mi osvědčila taktika nakouknutí do místnosti, čímž zalarmuji Kultisty, schovám se za roh a kultisté si jeden po druhém přijdou pro ránu z dvouhlavňovky :), případně samozřejmě dynamit je na Well Done též váš nejlepší přítel. Taky jsem si všiml, že když jsou kultisti pod palbou, snaží se skrýt/zalehnou a tudíž nestřílejí, čehož se dá také využít a držet je v šachu Tommy gunem (očividně alternativní střelba je dělána přesně pro tohle). Ostatní nepřátelé nejsou zase až takový problém (krom Stone Gargoylů teda) a na každého platí nějaká jednoduchá taktika/zbraň a můžete snadno vyváznout bez zranění.
S municí ani není tak velký problém, jak jsem si myslel, nepřátel je vícero jen občas, ale určitě nyní naplno využiji snad všechny zbraně, včetně alternativních módů střelby (některé jsem za celou Lightly Broiled hru nepoužil, ale na Well Done mi už mnohokrát zachránily život :)).
Pro: zbraně, monstra, levely, krev, easter eggy a vtipné momenty, nostalgie
Proti: neexistuje následovník v podobném ražení