Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Astria Ascending

70
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Francouzští vývojáři z Artisan Studios, kteří se do povědomí hráčů zapsali především díky hře Super Neptunia RPG, přináší opět další 2D RPG ve spolupráci s japonskými vývojáři. Tentokrát se mohou pyšnit jmény Kazushige Nojima a Hitoshi Sakimoto. První jmenovaný je scénáristou některých dílů série Final Fantasy, známý v poslední době hlavně díky hře Final Fantasy VII Remake. Druhý jmenovaný je pak skladatelem hudby pro několik legendárních titulů, jako například Vagrant Story, Valkyria Chronicles nebo Final Fantasy XII.

Příběh sleduje cestu osmi požehnaných válečníků za nastolením rovnováhy ve světě. Tu narušily stvoření podobná duchům, která ohrožují nejen lidskou rasu, ale také mnohé další národy žijící ve světě Orcanon. Právě důraz na soužití lidí a jiných ras hraje velkou roli, neboť klid a mír v Orcanonu je zajištěn díky podivnému ovoci zvaném Harmelon. To potlačuje instinkty a na jednotlivé rasy má různé vedlejčí účinky, které jim výměnou za mírumilovné soužití mnohdy škodí nebo utlumuje jejich plný potenciál, čímž se tvůrci snaží nadhazovat otázky směřující i k našemu reálnému světu a společnosti.

Samotná hratelnost se pak odehrává na 2D ručně kreslených obrazovkách, což může částečně evokovat plošinovku, nicméně jde o plnohodnotné RPG s tahovými party-based souboji, v nichž se utkáte až s 200 různými typy nepřátel a které jsou obohaceny o tzv. Focus points, nabízející efektivnější využití bojových schopností jednotlivých postav. Postavy navíc lze v průběhu bojů libovolně měnit. Velkou váhu mají samozřejmě i dialogy a soukromé příběhy nejen NPC, ale také postav ve vaší partě. Oživení hratelnosti je pak zajištěno i v podobě různých mini-her a hádanek.


Poslední diskuzní příspěvek

@Charllize (07.02.2024 23:36): Problém to nebude, ale asi to něco málo stojí, když XOne verzi vynechali, i když XSX bude. Tam už ty prodeje jsou asi hodně nízké. Ale jo, asi nepočítají s tím, že ta PS4 základna tak moc klesne, aby to digital nepotahal.

Koukal jsem, že nová Yakuza první týdne prodala v Japonsku 77k krabic na PS4, zatím co PS5 102k. Ten rozdíl je docela malý překvapivě. Ofc v Evropě to bude větší rozdíl, ale i tak.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS5 70
Po zapnutí Astria Ascending jistě každého zaujme nádherná 2D podívána, která se svou kvalitou téměř vyrovná i tvorbě studia Vanillaware. Detailní a pěkně rozanimované postavy se pohybují v hezkém prostředí. K tomu všemu hraje padnoucí, ač ne zrovna nezapomenutelná, hudba a je jasné, že hlavní devízou titulu je prezentace. Teda vyjma anglického dabingu, který se zrovna moc nepovedl a doporučuju přepnout na japonský.

Ale třeba i samotné dějové zasazení má něco do sebe. Ve světě Orcanon žije mimo lidí i několik dalších druhů tvorů. Aby se navzájem nesežrali, tak konzumují speciální ovoce zvané harmelouny. To dokáže potlačit jejich základní pudy a všichni tudíž mohou společně žít v Harmonii. A když snad někdo tyhle melouny odmítá, tak nastupuje na řadu osmička polo-bohů, která jim "vysvětlí", co je pro ně nejlepší. Tito jedinci jsou vybráni každé tři roky a k dispozici dostanou obrovskou moc a uznání veřejnosti. Zaplatí jen drastickým zkrácením života právě na pouhé tři roky od získání této výsady. Dobrý námět, který se mohl točit kolem rasismu, sebeobětování a ceny míru. Kdyby to celé nezabil naprosto nudný scénář. Hned od začátku máte k dispozici všech osm postav. Postupně se o každé dozvíme i něco z minulosti, jenže je to zoufale málo a vůbec jako celek je děj docela špatný a nudný.

U každé postavy si postupně, krom základního, odemknete tři další povolání. U prvního je k dispozici celý strom dovedností, u druhého pouze aktivní a u třetího zase jenom pasivní schopnosti. Hra tak umožňuje docela zajímavě vést vývoj svých bojovníků. Tahovým soubojům také nelze příliš vytknou. Využívá v dneští době oblíbené zasahování slabin k posilování dalších útoků. Nad některými věcmi nicméně zůstává rozum stát. Rozhodnutí vývojářů udělat mapu spíš symbolickou a bez detailů chápu, avšak v komplikovanějších dungeonech je docela k ničemu. Vedlejší questy jsou zadávány dost obecně a upřesnění místa cíle by vůbec nevadilo. Ve většině truhlách jsou odměny  docela směšné (aneb za zabití nepřátel dostane 10 tisíc mincí, ale z truhly hned vedle jenom jeden tisíc) a zasažením nepřítele (ba i zmrzlého), než si vás všimne nedostanete jistý pre-emptive útok. A našlo by se pár dalších potřebných QoL vylepšení.

Nemyslím si, že Astria Ascending byla vyloženě špatná hra. Několik gamedesignových přešlapů a absence zajímavějšího příběhu z ní dělají v zásadě nehratelnou záležitost pro většinu dnešních hráčů.
+15