Píše se rok 1789 a nespokojenost francouzského lidu s vládnoucí třídou a monarchií vrcholí. Ve světě Steelrising má však Ludvík XVI. v rukávu eso, které by mohlo zvrátit chod dějin – armádu robotických automatonů, kteří mu jsou na rozdíl od lidských vojáků plně loajální a připravení vykonat jakýkoliv příkaz. Jedinou nadějí na svržení šíleného krále tak je nečekaný spojenec revolucionářů, automatonka Aegis, původně vytvořená jako osobní strážkyně královny Marie Antoinetty. Královna vysílá Aegis na cestu Paříží po stopě stvořitele automatonů Vaucansona, aby pomohl učinit přítrž dalším masakrům...
Steelrising je akční third-person RPG, inspirované Bloodborne a sérií Souls od FromSoftware obecně. V roli automatonky Aegis na hráče čekají nebezpečné nástrahy alternativní revoluční Paříže, plné robotických protivníků včetně obřích bossů. Aegis má ve svém robotickém těle však nainstalovánu řadu zbraní, mušketami počínaje a vějíři, které mohou sloužit jako štíty i zbraně zároveň, konče. V průběhu hry Aegis navíc sbírá esenci automatonů zvanou anima, která slouží jako zkušenostní body, za něž si může vylepšovat své schopnosti. Postup hrou nebude zcela lineární a členitý level design Paříže nabídne řadu vedlejších lokací, skrytých cest a zkratek, přičemž Aegis může prozkoumávat nejen její ulice, ale i vertikálně položená místa jako balkóny a střechy, kam se může přitáhnout pomocí vystřelovacího háku.
@bukrrCZ (17.09.2022 21:23): Myslím, že nebolo omedzenie, na ten normal ( boli tri režimy, okrem normal, klasicky easy a hard) achievementy fungovali už dva týždne pred vydaním. V podstate som to skoro celé hral ešte v tej novinárskej beta verzii (lebo som mal termín) , asi tretinu hry som dohral už po oficiálnom vydaní, ale Assist Mode som doteraz nikdy neskúšal.
Pro: Vydarené a funkčné skĺbenie klasického RPG so subžánrom Souls-like, atraktívne zasadenie do obdobia francúzskej revolúcie , plynulá a zábavná hrateľnosť
Proti: Vysoké hardwarové požiadavky, príliš nízka náročnosť súbojov s bossmi