Příběh hry se točí kolem Eliany, nadané mladé čarodějky, která právě složila alchymistickou zkoušku. Po složení zkoušky je alchymistická akademie náhle napadena a hlavní alchymista je těžce zraněn. Aby Eliana porazila zlou moc, vydává se na cestu, aby shromáždila tři staré artefakty dračího krystalu.
Jedná se o klasickou adventuru se skrytými předměty. Kromě obrazovek, ve kterých hráč hledá předměty podle seznamu nebo obrysů, je náplní hry také sbírání předmětů do inventáře pro další použití a řada logických hádanek. Kromě předmětů potřebných k postupu hrou může hráč sbírat také čtyři typy symbolů a předmětů, za které po posbírání jejich plného počtu získá achievement; ty jsou rozmístěny po jednotlivých scénách hry, kterých je celkem padesát.
Hra má tři základní úrovně obtížnosti, které upravují možnost využití nápovědy nebo časového limitu v minihrách. K dispozici jsou také vlastní úrovně obtížnosti, které si hráč může libovolně upravit.
U hidden-object her nečekám zázraky. Jen trochu příběhu, který má hlavu a patu, oči nervoucí grafiku a fungující mechaniky hry. Queen's Quest 3 plní jen tu poslední položku, hádanky a puzzly fungovali bez problému a já jsem se nikde ve hře nezasekla. Mix hádanek, sběr-užití předmětů v inventáři a samotných HO obrazovek byl dobře vybalancovaný, takže člověk neměl pocit, že by ve hře zabřednul.
Na druhou stranu příběh, který na začátku ještě jakž takž fungoval s 'trochou' inspirace z jiných kouzelnických škol se brzo zvrtnul na splácaninu s nutností *ještě jeden, prosím!* plotwist. Ale dobrá, i tak se to pořád dalo. Ale ta grafika... ta grafika fakt bolela, od uncanny valley animacemi postav po rozpixelované šílenství... A bylo to hnusné a ošklivé takovými různými způsoby, že si říkám, kolik lidí na tom pracovalo nezávisle na sobě... se zavřenýma očima a svázanými rukami. Otázka na závěr, proč animovat něco, co vypadá hrozně i ve statickém stavu?
Takže tento kousek ve výsledku hodnotím jako těžký průměr v žánru. Možná neurazí, určitě nenadchne. Pro hráče, kteří mají HO rádi to není zas tak velký špatný, že bych se hře za každou cenu vyhnula, ale pro ty ostatní, kteří o HO běžně nezakopnou... asi fakt ne.
Na druhou stranu příběh, který na začátku ještě jakž takž fungoval s 'trochou' inspirace z jiných kouzelnických škol se brzo zvrtnul na splácaninu s nutností *ještě jeden, prosím!* plotwist. Ale dobrá, i tak se to pořád dalo. Ale ta grafika... ta grafika fakt bolela, od uncanny valley animacemi postav po rozpixelované šílenství... A bylo to hnusné a ošklivé takovými různými způsoby, že si říkám, kolik lidí na tom pracovalo nezávisle na sobě... se zavřenýma očima a svázanými rukami. Otázka na závěr, proč animovat něco, co vypadá hrozně i ve statickém stavu?
Takže tento kousek ve výsledku hodnotím jako těžký průměr v žánru. Možná neurazí, určitě nenadchne. Pro hráče, kteří mají HO rádi to není zas tak velký špatný, že bych se hře za každou cenu vyhnula, ale pro ty ostatní, kteří o HO běžně nezakopnou... asi fakt ne.