Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

En Garde!

16.08.2023
68
7 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

En Garde! je humorná šermířská third-person akce od francouzských vývojářů z Fireplace Games, kde se pustíte do dobrodružství v kůži hrdinky jménem Adalia de Volador. Tvůrci samotní hru popisují jako "swashbuckling comedy", tudíž očekávejte pořádnou dávku satiry. Adalia se však neprobíjí barevným městem jen tak pro nic za nic, ale s cílem sesadit tyranského vévodu pomocí svých šermířských dovedností.

Hra ve velkém sází na interakci s prostředím, tudíž téměř cokoliv, co máte ve svém okolí, lze použít pro zneškodnění nepřítele. Ať už je to váza, láhev, stojan na zbraně nebo prostý kýbl, který po nasazení na hlavu oslepí nepřítele, vše může být využito pro váš prospěch. Naše hrdinka je také velmi hbitá a dokáže bleskurychle překonávat překážky na bojišti. Soubojové lokace jsou tak dle tvůrců jakýmsi hřištěm, kde si každý může svůj herní styl přizpůsobit dle svého. V neposlední řadě však hra nabízí důraz na vyprávění a odlehčenou atmosféru příběhu.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
En Garde! na jednom z letošních indie showcase streamů rozhodně vyčnívala, tudíž jsem se začal docela těšit, neb komediálně pojatá third person rubačka, která hravě využívá prostředí a předměty na bojišti, zněla rozhodně zajímavě a reveal trailer dokázal navnadit. Když k tomu přičtu neokoukané prostředí Španělska 17. století a nostalgický nádech šermířských filmů, přičemž jsem si ze všeho nejvíce zavzpomínal na mé oblíbené Les Charlots, a hlavně nízkou cenovku, tak nebylo proč váhat s koupí. Vy však ale váhejte.

Začnu u faktu, že tvůrci mají ty koule (nebo drzost) nazvat hru komedií v každém propagačním materiálu. Bohužel nikdo ve Fireplace Games nejspíš nemá ani špetku ponětí, co je to humor a zasekli se někde na Disney animácích pro nejmenší. To by bylo naprosto v pořádku, kdyby hra cílila na mladší hráče, což svou náročností rozhodně necílí, ale k tomu později. Samotná zápletka sama o sobě je pak naprosto základní boj proti zlému vévodovi okrádajícím prostý lid na daních, přičemž naše hrdinka, ač potížistka, se pasuje do role Robina Hooda. V rámci možností to funguje, ale po dohrání vše zapomenete ještě během závěrečných titulek.

Tak pojďme k tomu lepšímu, což je samotný gameplay. Soubojový systém je poměrně prostý, založený na uhýbání a blokování jednotlivých druhů útoků od nepřátel, přičemž vy sami se víc než na prosté sekání zaměřujete na své okolí. Tudiž hledáte, kam byste mohli nepřítele skopnout, co mu švihnout po hlavě nebo jej navést přímo před dělo a následně jej odpálit a další srandy. Hra je poměrně krátká, tudíž možnosti hra dávkuje postupně tak, aby prostředí neustále nabízelo něco nového a zabavilo. Problém však přijde v momentě, kdy se na vás nahrne příliš mnoho silnějších nepřátel, ideálně v doprovodu s bossem a rázem celá zábava mizí. Neustále musíte uhýbat, blokovat útoky a občas máte příležitost zaútočit. Připravte se tak, že některé části budete na normal obtížnosti opakovat nebo zdlouhavě pobíhat po okolí a pomaličku nepřítele likvidovat, což negativně nabourává celé tempo hry.

Kvalita díla jako takového silně odpovídá cenovce, tudíž opravdu nečekejte žádnou profesionální záležitost. Animace občas trochu drhnou, nějaký ten grafický glitch nebo zaseknutí nepřítele v předmětu není výjimkou a co je nejhorší, tak postavy nemají žádnou mimiku či dokonce lipsync. Dabing samotný je pak sice kvalitní a dabéři poměrně dobře přehrávají, což se k tematice rozhodně hodí, nicméně kvalita jeho nahrávek působí, jak kdyby tvůrci použili nejlevnější mikrofony a nahráli to někde v kanclu. Smutné jsou i HW nároky, neb na nich jde vidět lajdácká optimalizace. Grafika je sice hezky stylizovaná a vypadá krásně, nicméně úroveň detailnosti působí jako něco, co by s přehledem měl rozjet třeba Switch nebo mobily, což podporují i malé lokace a časté loadingy, přitom z nesmyslných důvodů jsem si mohl PC zapnout místo topení.

Hra je poměrně krátká, tudíž to nezačne vyloženě nudit, ale třeba natahování v podobě výzev pro každou kapitolu, bonusové arény nebo achievementy za dohrání kapitol pod určitý čas mě rozhodně nedonutí ve hře trávit víc času, než jsem v rámci příběhu musel, neb zas tolik zdejší souboják rozhodně nenabízí. Ve výsledku je to dobrý koncept částečně zabitý špatným designerským rozhodováním a hlavně fádním humorem, nicméně na těch pár hodin jistě zabaví a zaujme i herně neokoukaným prostředím. Tvůrci mají rozhodně potenciál, tak snad to využijí v budoucnu.
+23