Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

F-15 Strike Eagle II

1989
25.10.1990
1991
1993
80
6 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

F-15 Strike Eagle II je součástí stejnojmenné trilogie simulátorů bojových stíhaček tentokrát od MPS Labs. "Dvojka" vyšla v roce 1989 a nabízí válečné mise v Lybii, Perském zálivu, Blízkém východě a Vietnamu. Celková herní plocha je odhadována na 250 tisíc mil.

Cílem každé mise je zneškodnit primární a pokud možno i sekundární cíle a to jak pozemní, tak pochopitelně i vzdušné. Vaše F-15 je vybavena kanónem, a třemi typy raket - Sidewinders, Mavericks a AMRAAMs. Za úspěšné plnění úkolů hráče čeká povýšení a metály.

F-15 Strike Eagle II jako klasický zástupce leteckých simulátorů není hrou pro začátečníky, byť vývojáři museli některé prvky reality vypustit z důvodu nedostatečnému výkonu tehdejšího hardware. Grafické zpracování je vektorové, hra nabízí celkem jedenáct možných pohledů na akci, ovšem jen zlomek z nich lze smysluplně využít a z důvodu nedokonalé grafiky (píše se rok 1989) se některé bojové situace stávaly poměrně nepřehlednými.

V roce 1992 vyšel pro druhý díl přídavek s názvem "F-15 Strike Eagle II: Operation Desert Storm Scenario Disk", obsahující několik nových scénářů.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Tento simulátor jsem měl víc v oblibě, než hodně podobný F29 Rtetaliator. Připadal mi hezčí graficky, více barevnější, hra se dala spustit v režimu VGA. Ikdyž vektorové provedení terénu je takřka na stejné úrovni. V té době se to ještě nesmělo s polygonama přehánět, například hornatý terén je zde proveden soustavou několika různě velkých objektů ve tvaru pyramidy, mrak je jenom šedý obdélník, apod. Jedním z plusů hry je i vysoký dohled v krajině.
Poměrně hezkou grafiku dotvářelo i použití efektu mlhy, která pohlcovala horizont a vzdálené objekty. Také při stoupání se terén pod vámi postupně zakrýval mlhou. Prostředí vypadalo mnohem lépe a věrohodněji.
Po technické stránce byl na tom simulátor také dobře. Hráč měl na palubě dostatek informací. Letoun se dobře ovládal, chování bylo věrohodné. Měl spoustu ovládacích prvků, forsáž, vysouvání kol, dalo se i katapultovat. Mimo střelbu šlo vypouštět také klamavé cíle. Přistávat se dalo celkem bezproblémově i na letadlové lodi.
Herní systém se mi také zamlouval. Hlavním úkolem v jednotlivých misích bylo zničit dva hlavní cíle a přistát na jakékoliv přátelské základně. Na konci mise proběhla rekapitulace vašeho letu, vedením čáry (letové dráhy) po mapě, se zastávkami u jednotlivých akcí, kde naskočil obrázek, popis a bodové ohodnocení za danou událost. Za nasbírané body jste dostali příslušnou hodnost a krásný odznak, kterých bylo ve hře celkem asi 5. Za splnění mise byl hráč jen průměrně ohodnocen, kdežto za zničení více cílů nad rámec mise mohl dosáhnout až na vyznamenání nejvyšší. Záleželo pouze na hráčovo šikovnosti, kolik toho stihl zlikvidovat, jakou zvolil taktiku, atd. Při plnění mise se totiž dalo i mezipřistát a doplnit palivo a munici.

Pro: Hratelnost, ovládání, vysoký dohled, zajímavé mise, systém sbírání odznaků a hodností.

Proti: V době vzniku asi nic, vektorová krajina dnes působí úsměvně.

+4