V Narbacular Drop se hráč ujímá role princezny, kterou uvěznil zlý démon ve svém dungeonu. Ovšem sám dungeon, zemský elementál Wally, nemá svého pána rád, a tak pomáhá princezně k útěku pomocí schopnosti vytváření portálů na svých zdech. Hráč tak musí překonat překážky a nepřátele chytrým umisťováním dvou propojených portálů.
Narbacular Drop vznikl jako ročníková práce na škole DigiPen. Zaujala lidi z Valve Corporation natolik, že najali autory, aby vytvořili hru s podobným konceptem na Source enginu, což dalo vzniknout hře Portal.
V Narbacular Drop je už stejně jako v jeho následovníkovi přítomen originální koncept vytváření portálů vedoucí k zajímavým a zábavným rébusům. V tomhle lze předchůdce slavné hry neomylně poznat. Ovšem je to schováno v ošklivě vypadající, zabugované a vůbec nevyladěné hře. Zpětně po znalosti povedeného Portalu se hra těžko posuzuje. Přál bych si, abych si tuhle hru zahrál v době jejího vytvoření a měl možnost jí posoudit stejně jako lovci talentů z Valve, kteří neomylně prohlédli její potenciál.
V současnosti nemá moc smysl Narbacular Drop zkoušet. Jedině pokud jste opravdu hodně zvědaví na úplné počátky samotného jádra hry Portal.
V současnosti nemá moc smysl Narbacular Drop zkoušet. Jedině pokud jste opravdu hodně zvědaví na úplné počátky samotného jádra hry Portal.
Pro: Nápad
Proti: vše ostatní