Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Cursed Mountain

23.09.2009
05.02.2010
48
8 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Příběh Cursed Mountain se odehrává v Himalájích roku 1980, kde jeden ze zbohatlíků, Edward Bennett, objeví odkaz na legendární artefakt schovaný vysoko na úbočí hory Chomolongo. Najímá si proto dvojici horolezců, kteří pro něj artefakt mají získat. Jeden z horolezců, Frank Simmons, se ale při expedici ztratí a Bennett se tak obrací na jeho staršího bratra, Erica Simmonse, aby se vydal po stopách svého bratra a zjistil, co se stalo s artefaktem, který Frank objevil. To ale Eric ještě netuší, že krádeží artefaktu Frank probudil zlé duchy hory a ti teď rozsévají smrt.

Cursed Mountain je survival horror původně vydaný exkluzivně pro Wii již v létě roku 2009. O pět měsíců později se s ním setkáváme i na PC. Celá hra se hodně podobá sérii Silent Hill především svou atmosférou. Port z konzole Wii částečně poznamenal hru horším technickým zpracováním a zvláštními herními mechanismy. Na hře spolupracovala studia Sproing Interactive Media a Deep Silver Vienna (dříve známo jako Games That Matter Productions GmbH) a celkově se na ní podílelo zhruba 236 lidí. Wii verze obdržela většinou kladná hodnocení, ale verze na PC byla naproti tomu přijata kritikou dosti chladně.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Cursed mountain je naprosto průměrná hra která hráčům připravý pár nepěkných okamžiků. Ke hře jsem přistupoval na to že je to béčko o kterým jsem ani neslyšel a k tomu že je to survivor hra. A jak je známo survivor hry a to teprve porty moc dobré nejsou. U CM tomu není jinak. Chvíli jsem hrál hru na PC ale tak děsně mě štvala že jsem šel do wii verze(možná proto mám tak vysoké hodnocení oproti ostatním).

Takže nejdříve bych vyzdvihl pár plusů. Příběh je celkem kvalitní, sice je to klišovitá šablona ale dobře se to poslouchalo a cutscény se mi poměrně líbily, jen bych možná vystřihl některé tupé dialogy hlavního hrdiny. A taky se mi moc nezamlouvala ty Budhistický kecy. Grafika je poměrně slušná na WII. Na PC je to sice už trochu horší ale podle mého je na to WII slušivá. A největší plus patří ke krajině, v jaký jiný hře lezete po horách? Sice je mi trochu líto že tu nebylo více možností ohledně lezení ale i tak zasněžené hory mají něco do sebe.

Což je ale bohužel všechno k plusům. ted přijde to horší. Třeba nepříjemná zdlouhavost, cutscény se v některých momentech objevují strašně nevhod a občas naštvou, je sice fajn že se objeví a nic se nemusí načítat ale občas mě to naštvalo. Další velkou nevýhodou jsou rozmístěné checkpointy. Jakožto survivor hra se hra ukládá sama, ale tady je to strašně nepříjemný některý checkpointy jsou strašně daleko od sebe, a někdy mě totálně vytočilo když jsem shlédl animaci(která nejde přeskočit!) chcípnu a animaci musím zkouknout znova protože checkpointy byly až před ní. Hlavní hrdiny je taky pěkný dřevo,místo toho aby něco přeskočil tak to jde složitě obíhat. Takže skoky a cokoliv jinýho tu není povoleno. A navíc hlavní hrdina je strašně pomalej. Když jsem chtěl seknout tak jsem musel hodně rychle a kolikrát jsem se do ducha netrefil. Ovšem co mě bravurně nasr*lo byly ty debilní kouzla. Z toho bych vraždil na WII byly celkem fajn, přeci jenom mávat wii ovladačem je snesitelnější než retardovaně mávat myší po stole. Navíc ty kouzla jsou strašně stejná, takže to akorát prudí.

Takže abych to shrnul hra mě nepřekvapila ani neznechutila, jen je strašně zdlouhavá takže doporučuji spíše lidem co rádi survivor a i oni raději velkou opatrnost.

Pro: prostředí, příběh, na wii grafika

Proti: zdlouhavost, kouzla, nepřeskočitelné animace

+13 +14 −1
  • PC --
Čekal jsem dost velkou mizérii a tu jsem taky dostal. Pokud portuji hru na Wii, musí mi být jasné, že hráči na PC jsou trochu někde jinde se svými nároky a že primitivní hratelnost téhle hry nemůže na PC obstát. Ano, hra se odehrává v neokoukaném prostředí Himalájí a obsahuje spoustu odkazů na Tibetskou kulturu a Buddhismus, což je určitě zajímavé. Ale po stránce hratelnosti naprosto ztroskotává. Moc mě to mrzelo a došel jsem zhruba do jedné třetiny hry, abych to tam zklamaně zabalil.

Pomalá chůze v graficky příšerných lokacích (grafika a level-design vůbec odpovídají roku 2000, bez přehánění) a s mizerným zvukovým doprovodem nepřidá na chuti hrát dál, když si k tomu přičtu neuvěřitelně stereotypní souboje, je to naprostý průser.
+12
  • PC 15
Houly šit. Já fakt nevím, proč si tohle dělám. Masochisticky jsem rozehrál hru, o které jsem dopředu věděl, že to bude neskutečnej trus, a ještě se v půli cesty vyzvu, abych to dohrál. Talk about self-destruction. Tahle hra je zdigitalizovaný utrpení. V té nejlepší formě. Všechno je k uzoufání pomalý, všechno je ošklivý, celý je to mučivě nudný a dementní, a...no jo, to je v podstatě to jediný, co můžu k týhle hře říct. Víc jsem totiž během hraní nedokázal nějak vstřebat.

Příběh? Bohužel, výprava je zde tak ŠÍLENĚ nezáživná, že cutscény jsem musel přeskakovat, a ty collectable knížky se mi fakt číst nechtělo, tudíž k tomu nic říct nemůžu. Nicméně v podstatě de o to, co se můžete dočíst u popisu hry, a to přesně je všechno, co jsem po celou dobu hraní věděl. Víc ani ťuk.

Hudba? Kde?

Celkově je sound design mizernej. Duchové hučí, co jim síly stačí, ale k ničemu víc, než pousmání, to nevede nikdy. Efekty, co vydává ten kouzelnej cepín, jsou takový...divný. Ale to byl možná účel. Voice acting je pochopitelně out of this world špatnej, ale na to sere pes.

Co se samotné hratelnosti týče...*odkašlává si*...ta je naprosto neskutečná. Ta hra hrozně často působí, jakoby se pokoušela hrát na realistickou notu (odlišné animace pro běh do schodů a ze schodů, různé interakce všude možně...), nicméně když se naskytne možnost přelézt zídku mnohem nižší, než je postava hlavního hrdiny, čímž by se krásně zkrátila cesta, tak to ne. Ne, mnohem logičtější bude si oběhnout celou vesnici, poprat se s miliardou duchů, prošmejdit miliardu chatrčí, vylézt miliardu žebříků, a to všechno jenom proto, aby se hrdina dostal na druhou stranu oné zídky. To je na orgasmus. A vůbec celkově je to prostě úplně debilní. Týpek dokáže přeskočit dvoumetrovou mezeru mezi dvěmi střechami, ale půlmetrovou říčku už přeskočit nelze. Ne, to už zase musí najít ze dva šutry, přes které se dá přejít dál.

O úžasném stereotypu naprosto všeho se ani nezmiňuju. Taky se nezmiňuju o absolutně nulové obtížnosti (ti duchové jsou snad ještě pomalejší, než ten týpek). Extrémní linearitu už vůbec nezmiňuju, ta je v téhle hře konec konců pozitivem (neumím si představit, že s tím tempem v těchle přostředích ještě nějak bloudím). Jsem měl vymyšlený fajn závěr k tomuhle komentu, ale sakrafix jsem zapomněl.

Pro: Vcelku bezproblémové ovládání (akorát na případy, kdy se naprosto debilně a bezdůvodně kamera zafixuje kamsi do řiti, to se potom ovládání úplně posere), dohromady asi 10 minut celkem slušné atmosféry

Proti: i to, co jsem chtěl napsat sem, jsem měl hezky vymyšlený, ale i to jsem zapomněl. Kurňa!

+11 +12 −1
  • PC 50
Zdaleka ne tak špatné, jak se tady kolem straší. Jen ta touha namíchat koktejl z příběhové detektivní žánrovky ala Daemonica a typického Resident Evilu se zatraceně míjí účinkem. Nostalgická vzpomínka na The Suffering či Cold Fear a povzdechnutí, že third-person hry jsou pomalu záležitostí jen zavedených značek.
+7