Příběh vypráví o mocném artefaktu - Crown Of the Magis, který byl ukraden z malého městečka Nurtred temným čarodějem. Hráč se vydává do rozlehlého podzemí vyrvat artefakt ze spárů zla a překazit plány na vzkříšení nemrtvé armády.
Dungeon Odyssey je sharewarové hack and slash RPG, které se vždy před začátkem hry z velké části náhodně vygeneruje. Na výběr je ze sedmi povolání: Fighter, Thief, Paladin, Ranger, Mage, Priest a Druid, každé s vlastní sadou skillů. Hrdina klasicky získává zkušenosti/levely a občas si může trvale zvýšit schopnosti kouzelnými lektvary. Hra využívá isometrického pohledu s vycentrovaným hlavním hrdinou. Podstatnou část obrazovky zabírá mohutný HUD, který obsahuje většinu důležitých ukazatelů (stav životů, inventář). Pohyb postav je krokový (po čtvercích), ale hra běží v reálném čase.
Hru navrhnul a naprogramoval Aaron Hall, na hře se také podílel grafik David Gervais a zvukař Chris Delaurenti.
Dungeon Odyssey samozřejmě kopíruje Diablo a jiné poctivé klikfesty, což samo o sobě už pro některé hráče znamená špatnou hru. Ale vzhledem k tomu, že kupuju myšky v balení po tuctech, hra měla velké šance u mě dopadnout na úrodnou půdu. Bohužel, nestalo se, a to hlavně kvůli extrémní nevybalancovanosti, v podstatě všeho. Od zlepšování postavy až po samotné kouzla (tím pádem i nepřátele, které je používají). A navíc ta technická stránka...
Téhle jeskynní odysee bych klidně tu fosilní grafiku odpustil, i když vypadá minimálně dvakrát tak starší než je a ve hře není jediná animace. Kdyby ovšem engine byl plynulejší a nenahrával například další lokaci dlouhé desítky vteřin (především návrat do města portálem je utrpení dlouhé jak reklamní blok na nejmeNOVAné televizní stanici).
Skutečně po právu zapomenutá hra, kterou nedoporučuju vyhrabávat.
Téhle jeskynní odysee bych klidně tu fosilní grafiku odpustil, i když vypadá minimálně dvakrát tak starší než je a ve hře není jediná animace. Kdyby ovšem engine byl plynulejší a nenahrával například další lokaci dlouhé desítky vteřin (především návrat do města portálem je utrpení dlouhé jak reklamní blok na nejmeNOVAné televizní stanici).
Skutečně po právu zapomenutá hra, kterou nedoporučuju vyhrabávat.