Tarnumovi se sice na konci Heroes Chronicles: Warlords of the Wastelands podařilo dovést sjednocené barbarské kmeny k vítězství nad Bracaduunskou říší, ale dopustil se při tom takových válečných zločinů, že se zhnusil i svým bojovným předkům. Ti jej po smrti odmítli pustit k sobě do ráje, a tak byl Tarnum poslán zpět na zem, aby nejdříve odčinil zlo, které napáchal.
Nesmrtelnému Tarnumovi se záhy naskytla příležitost, jak začít a to v podobě eskortování duše zemřelého krále, který Tarnuma předtím zabil v bitvě, do podsvětí. V osmi na sobě navazujících scénářích, s hratelností v duchu Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia, se Tarnum v podzemních světech střetne s armádami démonů, nemrtvých a skřetů, než dopraví duši na místo určení. Tarnumova dobrodružná tažení pokračují v Heroes Chronicles: Masters of the Elements.
Co si vzpominam, a to jsem Chronicles dohral vsechny, tak tam neslo volit obtiznost a ty kampane byly vsechny velmi jednoduche, ale zase mely pomerne zajimavy pribeh. Hlavni herak Tarnum si prenasel artefakty a pokud hrac poctive obchazel vsechna mista na mape, kde ho slo posilit, tak byl v zasade behem par map prakticky neporazitelnej a nevzpominam si, ze by nekdy komp kladl vetsi odpor. Konkretne s artillery, kdyz mel Tarnum vysokou silu, ale i dalsi skilly, tam balista asi 1.tyden nahrazovala jednu silnejsi jednotku strelcu a tim urychlovala uz tak pomerne rychle souboje, ale Tarnum byl uz tak strasne silnej, ze to vsechno kosil levou zadni treba i pomoci Magic arrow, takze explorace 1.tyden byla bezproblemova a 2.tyden po rustu potvor ve meste uz byla ballista opet v zasade do poctu.
Ale jo, urcite je lepsi, nez treba First Aid. Nevim jak se First Aid upravovala v pozdejsich neoficialnich datacich, ale podle me by bylo mnohem zajimavejsi, kdyby umela First Aid na experta slabou resurekci. To by bylo o necem jinym. Podle me byla chyba treba Shadows of Death, ze tam nevybalancovali tyhle zbytecny skilly, ze treba nedali Eagle Eye na experta 100% nauceni se spellu, neupravili Learning, aby daval vic expu apod, v te dobe uz se vedelo co v puvodni HOMM3 plus AB nefunguje.
Ale jo, urcite je lepsi, nez treba First Aid. Nevim jak se First Aid upravovala v pozdejsich neoficialnich datacich, ale podle me by bylo mnohem zajimavejsi, kdyby umela First Aid na experta slabou resurekci. To by bylo o necem jinym. Podle me byla chyba treba Shadows of Death, ze tam nevybalancovali tyhle zbytecny skilly, ze treba nedali Eagle Eye na experta 100% nauceni se spellu, neupravili Learning, aby daval vic expu apod, v te dobe uz se vedelo co v puvodni HOMM3 plus AB nefunguje.
Pro: Příběh, velké množství poutavých textů, sympatický hlavní hrdina
Proti: Nízká obtížnost, absence novinek