Legend of Grimrock je oldschool RPG dungeon inspirovaný hity jako Dungeon Master, Eye of the Beholder a Ultima Underworld. Po vzoru prvních dvou jmenovaných her procházíte krok po kroku opuštěnou podzemní pevností vyhloubenou v dávných dobách pod horou Grimrock. Toto podzemní bludiště se vám (4 společníkům) právě stává žalářem...
Cestou za svobodou či rozluštěním záhad, které Grimrock skrývá, na vás čekají:
- Dveře otevírané pomocí pák, nášlapné plošinky, tajné chodby, pasti a puzzle
- Parta 4 postav: lze vybírat z různých ras, povolání, schopností a specializací
- Runový systém kouzlení
- Automapa
- Souboje s rozmanitými monstry a hledání ztracených artefaktů ukrytých ve spoře osvětlených chodbách
V roce 2014 vyšlo pokračování Legend of Grimrock 2.
@Tarhiel (09.05.2021 13:51): Dvojka přituhla naprosto ve všem, jsem někde na 14 mapě z 34 a je to postup se zaťatými zuby :)
@Isair (09.05.2021 14:09): Já to hrál podruhé. Poprvé mě (díky mechanickým snům a otřesům) došlo, že se na konci budou měnit žánry. Byl jsem napjatý, čekal cokoliv a v zásadě by mě ani to sci-fi nevadilo, takové propojení se mi líbilo ve spoustě her (Albion, Wizardry, MIght and Magic, Fable, Gooka, Whispered World). Ale tady to bylo bez pořádného vysvětlení, herně to bylo mizerné a prostě vizuálně i hláškami mě ten boss přišel k smíchu. A OK hodím to do spoileru, já tam psal varování před spoilerem před tím a nechtěl jsem dávat do spoileru celý odstavec, který zdůvodňuje proč jen 80%.
@Isair (09.05.2021 14:09): Já to hrál podruhé. Poprvé mě (díky mechanickým snům a otřesům) došlo, že se na konci budou měnit žánry. Byl jsem napjatý, čekal cokoliv a v zásadě by mě ani to sci-fi nevadilo, takové propojení se mi líbilo ve spoustě her (Albion, Wizardry, MIght and Magic, Fable, Gooka, Whispered World). Ale tady to bylo bez pořádného vysvětlení, herně to bylo mizerné a prostě vizuálně i hláškami mě ten boss přišel k smíchu. A OK hodím to do spoileru, já tam psal varování před spoilerem před tím a nechtěl jsem dávat do spoileru celý odstavec, který zdůvodňuje proč jen 80%.
Pro: Level design - radost z průzkumu každého koutu jeskyně; grafika; zvuky; tuhá, ale vyvážená obtížnost; celkově minimum ústupků dnešním hráčům.
Proti: Nic podstatného. Snad jen že mě celou hru znervozňoval nápis Level Up u hrdinů, v HUDu.