Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Thomas Was Alone

Mike Bithell •  Curve Studios (PS3, PS4, Vita, WiiU, XOne)
30.06.2012
23.04.2013
15.05.2014
24.07.2014
21.11.2014
25.11.2014
19.02.2021
kompatibilní
73
65 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Thomas je červený obdélník, který rád skáče, je to pro něj smyslem života. Naneštěstí však nemůže skákat všude, kde by chtěl. Na některá místa se Thomas zkrátka sám nedostane. Jeho samota však netrvá příliš dlouho, protože se k němu přidávají jiné čtyřúhelníky s osobností. Jmenovitě vodomilná Claire, pružná Laura, skokan do dálky John a prcek Chris. Společně pak poznávají krásy a tajemství světů za portály a přátelství.

Thomas Was Alone je nezávislou 2D logickou plošinovou od Mikea Bithella. Předlohou hry je stejnojmenná flashová hra od stejného tvůrce. Thomas Was Alone má minimalistickou grafiku, uklidňující hudbu od Davida Housdena a namluvení od Dannyho Wallace. Herní kritikou byla hra velebena. Hra je distribuována pouze digitálně.


Poslední diskuzní příspěvek

[neexistující komentář]: Pěkný komentář ;) Jen bych tě chtěl poopravit, hra není 3D, tudíž zde nemohou být tělesa, ale jen geomtrické tvary. Thomas tedy není krychle, ale není ani čtverec, protože je prostě obdélník :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Tuctová a jednoduchá logicko/skákačka s primitvní grafikou, s kostičkama za postavy a s přesným ovládáním. Na první pohled meh. Na druhý pohled do toho hraje krásná hudba a výborný hlas vypravěče hráče seznamuje s tím co si kostičky o sobě a jiných kostičkách myslí a najednou mají ty hranaté potvory tolik charakteru, že vám na nich začne záležet a jste zvědaví, koho a co potkají příště. Hra má vážně pěknou atmosféru, která na mě i přes slabší chvilky postupně rostla, a teď, když skončily závěrečné titulky, poslouchám příjemnou hudbu, která dál hraje na pozadí a mrzí mě, že už je konec a že mi unikly některé kousky z vyprávění.
+26
  • PC 60
Skákačky. Nemám na ně nervy, vždycky se u nich naštvu tak, že je musím v záchvatu hněvu vypnout, a stejně je z nějakého záhadného důvodu pořád hraju. I u Thomase na rage quity došlo a to jsem si ještě v první třetině říkala, jak je to odpočinková, nenáročná hra a pak jsem si v půlce musela dát na měsíc pauzu. Pravda, čekala jsem spíš něco logického, ale tady k vyřešení jednotlivých levelů moc přemýšlet nemusíte a daleko častěji jde spíš o to, jak umíte přesně skákat. Aspoň grafické a hudební zpracování je příjemné, postavy jsou zajímavé a (v rámci mezí) překvapivě pestré a i vypravěčův hlas se dobře poslouchá.

Pro: Audiovizuál, vypravěč, postavy a schopnosti

Proti: Jednoduchost, potřeba přesných skoků, občas monotónnost

+22 +23 −1
  • PC 80
Po zapnutí Thomas Was Alone a první pohled na Thomase, červenou kostičku, která podle vypravěče ráda skáče se mi ihned vybavil Super Meat Boy. Mně hlavou proběhlo "Sakra co jsem si to zase vybral, na to nebudu mít nervy" Ale po pár level se ukázalo, že Thomas Was Alone není žádná brutální hopsačka, právě na opak, je to poklidná až relaxační hopsačka s velmi lehkými puzzly. V doprovodu krásné hudby a charismatického vypravěčem, který vypráví příběh o přátelství kostiček.
Moc se mi líbilo, jak každá kostička má svůj charakter a i tím přednosti. Oblíbil jsem si zeleného Jamese, který má obrácenou gravitaci. Za zmínku stojí i přídavek s Benjaminem, který má jetpack, který mě hodně bavil.

Verdikt: Thomas Was Alone mi krásně sedl. Žádné opakování úseku po sto padesáté, jen 4 hodiny poklidného hraní a poslouchání krásné hudby s vynikajícím vypravěčem. Možná, že mé hodnocení nebude odpovídat kvalitě hry ale já se u Thomase dobře bavil, až mě trochu mrzí, že už to mám za sebou ale jak se říká "V nejlepší přestat" 80%

Pro: Hudba, Vypravěč, Hudba, Vypravěč, jo a Vypravěč a Hudba

Proti: -

+21
  • PC 55
Asi nikoho nepřekvapí, že tato hra byla původně flashovka. Jedná se o jednoduchou skákačku s čtyřúhelníky rozdílných velikostí a schopností, které musí spolupracovat, aby se dostali do dalšího levelu.

Kostičky mají vlastní jména, schopnosti a charaktery. V průběhu hry nám hlas vypravěče povídá, co si která kostička myslí a jaký má názor na ostatní kostičky, což je sice příjemné zpestření, ale na hru to žádný vliv nemá.

První se seznámíme s Thomasem, který jen chce, aby nebyl na světě sám, následně s malým záprdkem Chrisem, který sice neumí skákat tak vysoko jako Thomas, ale pak si pěkně zaskáče na Lauře, do které se kvůli tomu zamiluje, čí s Claire, která si myslí, že je superhrdinka, jen proto, že je tlustá a voda jí nadnáší.

Nečekejte žádné logické levely, u kterých budete muset přemýšlet, celý princip hry je spíš stavěný na tom, poskládat čtyřúhelníky podle velikosti vedle sebe, aby po nich nejslabší mohly vyskákat. Zezačátku se to dá, postupem času se levely stanou zdlouhavé a nudné.

Asi v půlce hry, jsem se váhal, zda jí vůbec dohrát, protože nejspíš nemá cenu hrát hru, která vás ani nebaví. Nakonec jsem jí ještě šanci dal a v druhé polovině se hratelnost s příchodem pár nových kostiček mírně zvedla, takže už se dohrát dala. Každopádně hra nepřekvapí a je to jen trošku lepší „flashovka“ vhodná spíš pro nenáročné hráče.

Pro: Charaktery a rozdílné schopnosti kostiček

Proti: Jednoduché, zdlouhavé, často nudné levely

+20 +23 −3
  • PC 70
HERNÍ VÝZVA 2018 - Kategorie č. 3 - Lidem vstup zakázán (Hardcore)

Dlouho jsem pátral a zkoušel, jakou hru si vybrat do této kategorie. Gumboy: Crazy Adventures jsem nezvládal, Zuma Deluxe jsem nebyl schopen dohrát díky posledním pěti levelům, Goat Simulator mi zase připadal až příliš ujetý. Takže jsem se nakonec inspiroval zkušenostmi ostatních hráčů na DH a logickou plošinovku Thomas Was Alone jsem si vybral také.

Tato hra je naprosto čirý minimalismus. Hrajete za malý obdélníček a postupně se k vám připojují další varianty tohoto základního geometrického útvaru, větší či menší, vyšší či širší. Každý z nich s jinými schopnostmi. Liší se odlišnou výškou i typem skoku, jeden plave po vodě, další poslouží jako trampolína. Vaším úkolem v každém levelu je dostat všechny kamarády na určené místo. Zdánlivě snadné, ale je třeba využívat vzájemné pomoci mezi jednotlivými postavičkami, jestli se tak vůbec dají nazvat. Společně zvládnou úseky, kam se jednotlivé obdélníčky nedostanou.

Thomas Was Alone tedy kombinuje prvky klasické plošinovky s logickou hrou. Ve stylizované grafice toho vizuálně nelze opravdu příliš předvést. Obával jsem se stereotypu, ale musím říci, že se autorovi podařilo všech 100 levelů naplnit pestrou směsicí obsahu v celkem deseti tématicky odlišných kapitolách. Úrovně se během hry žádným způsobem neopakují a neustále až do konce objevujeme něco nového.

Obával jsem se, znaje podobné hry v tomto stylu provedení, nadměrné obtížnosti. Ale Thomas je v tomto směru relaxační a pohodovou hrou a až na pár úseků s nutností přesného hopsání je titul relaxačním zážitkem. Některé levely zvládneme takříkajíc levou zadní. Jiné zase zaberou delší čas strávený vzájemným skládáním jednotlivých účinkujících obdélníků na sebe, abychom se posunuli dále. Ani logické zádrhele nejsou obtížné, a vždy je řešení patrné a dříve nebo později na ně přijdeme. Thomas je také ideálním titulem pro lovce achievementů, protože kromě pouhého průchodu příběhem získáváme trofeje i za nalezení několika aktivních bodů v průběhu hry. Což je také poměrně snadné.

Podobné produkce jako je Thomas Was Alone najdeme na Steamu přehršel. Avšak tvůrci svůj zdánlivě jednoduchý titul doplnili hodnotnou produkcí. K poslechu nám hraje excelentní soundtrack, který doplňuje atmosféru a skvěle se hodí i k samostatnému poslechu, pokud potřebujete uvolnit mysl a vyslechnout si něco pohodového.

A nejen to, autor vytvořil příběh vyprávěný dabovanými monology na začátku nebo v klíčových momentech levelu. Sdělení podněcují k zamyšlení a snad nám sdělují určité poselství, ale za mě musím konstatovat, že jsem je nevnímal a místo čtení jsem rychle vyběhl do akce. Nic vám ale nebrání si vypravěčovy monology v klidu vychutnat.

I bez prožívání příběhu byl pro mě Thomas Was Alone příjemným zážitkem a ačkoliv nejde o přelomový titul z hlediska prezentace, strohý vizuál je doplněný meditativním zážitkem při studiu vzkazů a poslechu soundtracku. Zamrzí snad trošku vyšší cena na hříčku podobného kalibru a také stáří.

Pro: Příjemná relaxační obtížnost. Pestré levely. Soundtrack. Dabing a příběh

Proti: Strohá grafika. Vyšší cena.

+18