Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Alice: Interactive Museum

Alice: An Interactive Museum

1994
58
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Unikněte ze surrealistického světa tak, že nalezením 53 karet ve dvanácti místnostech. Tak jednoduché to však nebude, jelikož jsou důmyslně skryty a různé interakce mohou způsobit náhlou proměnu uspořádání celého pokoje (např. jeho obrácení vzhůru nohama).

Umělecky laděná adventura z pohledu první osoby japonského designéra Haruhiko Shona (L-Zone a Gadget: Invention, Travel & Adventure) inspirovaná klasickým dílem Lewise Carrolla Alenka v říši divů. O vizuální stránku titulu se postaral fotograf a malíř Kuniyoshi Kaneko, jenž čerpá inspiraci v kresbě z historického období Edo a využívá tuto techniku i v Alice: Interactive Museum. O hudbu se postaral neméně populární skladatel Kazuhiko Kato.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Jedním z nejlepších příkladů umělecky koncipované hry je Alice: Interactive Museum, a to především tím, jak dokáže kombinovat interaktivitu s hratelností (ač i zde ve značně omezené formě). Což je větším problémem, než by se mohlo zdát – takovýchto, méně úspěšných, příkladů je celá řada; Blue Ice, Ceremony of Innocence či snad The Dark Eye.

Debutující projekt poměrně známého Haruhiko Shona (kvůli nadčasovému, a dnes již i pro úzkou skupinu hráčů kultovnímu Gadget) se nepouští do velkých kreací, a na poměrně malém prostoru pracovny jednoho z umělců rozehrává nečekaně vtahující a nápady hýřící dobrodružství s důrazem na detaily, kterých je tu opravdu nepočítaně. V pravém smyslu slova point n click adventura, kde klikání na co nejvíce bodů obrazovky zajistí další postup – ač i v řadě případů bude třeba některé akce více naplánovat. Úplně stejný model později použilo Blue Ice (a i hry Monty Python), které však obtížnost (tedy řetězce návazných akcí) až zbytečně přepísklo do bodu, kdy titul dohrála jen hrstka hráčů. Alice je v tomto mírnější a tak i přístupnější. Což, při kvalitě vizuálních kvalit a hravosti animace je k užitku. Zjevnou inspirací, samozřejmě mimo velmi častého tématu samotné Alenky, je jistě i Švankmajervo Něco z Alenky – kdy celá řada akcí v podobě různých tlačítek, převrácení celé místnosti atd. připomíná film.

Audiovizuální kvality a umělecká ambice tu není předkládána explicitně jako např. v The Void nebo Dear Esther, svým umírněnějším postojem a ukázkou, ne demonstrací, si však Alice zajištuje mnohdy lepší dojem z právě předkládaného.

Pro: detaily a design

Proti: -

+16