Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Gears of War

07.11.2006
09.11.2007
kompatibilní
78
289 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Lidé na Seře žili spokojeně do doby, než přišel Den Vylíhnutí. Neznámo proč rasa Locust zaútočila z nitra planety na lidi v obrovské přesile. Miliardy lidí zemřely. Lidé se odmítli podvolit nepříteli a raději zničili svou planetu zbraněmi hromadného ničení. Uplynulo již 14 let ode Dne Vylíhnutí. Koalice zoufale potřebuje vojáky, takže rekrutuje i vězně. V jednom takovém vězení sedí i bývalá vojenská legenda Marcus Fénix, který byl odsouzen za velezradu. Marcus se přidává k družstvu Delta, ve kterém je jeho přítel Dom, uremcaný Baird a hláškující drsňák Cole (jedna z nejsvalnatějších postav v herní historii:). Družstvo Delta má pod vedením Marcuse vyřadit místní podzemní velitelství Locustů.

Hra původně vyšla na XBOX 360 a běží na Unreal Engine 3.0. Hlavním znakem je krytí za vším možným, co se v okolí vyskytuje, také nabízí vydávání příkazů svému družstvu. Multiplayer také není pozadu a má co nabídnout - několik režimů her a dostatek map. Můžete si také s kamarádem projít SP kampaň v co-op režimu. PC verze navíc obsahuje 5 nových kapitol hry, 3 nové mapy do MP, Editor a nový režim hry více hráčů.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Gears of War jsem hrál hned v době vydání a docela mě bavil. Teď jsme ale dostali s bratránkem (JackCZ) chuť zahrát si ho v kooperaci. Moc jsme tedy nečekali a byli jsme naprosto překvapení. S klidným srdcem můžu říci, že GoW je jednou z nejvyváženějších akcí poslední doby. Důvody popíšu níže…

GoW se dá hrát samozřejmě v módu pro jednoho hráče. Je to good, ale teprve největší sranda začne, pokud si hru zahrajete v kooperaci. Hra je pro to určená a tak je možno zahrát celou kampaň společně. Hodně mě překvapilo, že s připojením nebyl absolutně žádný problém a co víc, nezaznamenali jsme za celou dobu hraní jediný pád.

GoW se odehrává na planetě zvané Sera. Bojujete proti rase zvané Locust (v české verzi Sarančata) . Když jsem hru hrál poprvé, tyto fakta jsem vůbec netušil, protože jednoznačně nikde nejsou řečeny (a myslel jsem si tedy, že bojuju na Zemi proti nějakým mutantům či co). Buď si je musíte vyhledat na internetu anebo přímo ve hře. Je na to jednouchý trik. Stačí pustit hru a nechat ji chvilku běžet v menu. Poté se spustí intro s těmito informacemi. Je ale divné, že se toto video nespustí automaticky hned na počátku hry. To, že se tam nachází, jsem se dozvěděl díky bratránkovi, který hru zapnul a mezitím ještě odběhl někam pryč. Každopádně doporučuju skouknout ještě před samotným hraním.

GoW je koridorová střílečka viděná z pohledu třetí osoby. Není ale jen tak obyčejná, GoW je (alespoň pro mě), jak už jsem říkal, jednou z nejvyváženějších akcí poslední doby. Za prvé je vyvážená atmosféricky. Pořád se všude něco děje, všude něco bouchá a hráč má poté pocit, že je opravdu ve válce. Příběh de facto nemá žádná hluchá místa a pořád je nějaký cíl. Mě samotnému přišli jako záporáci spíše lidi. Z jednoho důvodu. Nakufrovali se na cizí planetu, postavili velkoměsta, načež se probudili Locusti a ti byli pochopitelně krapet nasraní. Já bych byl teda taky :)

Za druhé je GoW vyvážený hratelnostně. Spolu s parťákem je nutná kooperace, obzvlášť v částech, kde se každý vydá vlastní cestou a nemůžete se navzájem obživovat. Stále ale máte na sebe výhled a tam to právě závisí na domluvě. Pro nás byly právě tyto části docela výzvou. Obzvlášť, když jsme hru hráli na Hardcore obtížnost (tedy střední, „Šílenství“ nebylo odemčeno). I tak to ale místy byla pořádná výzva a nejednou jsmě měli chuť vyhodit klávesnici z okna. Pokud zemřel jeden: „Game Over“. Paradoxně ale na tyto části vzpomínáme nejvíc, protože u nich jsme si užili nejvíc srandy. Mínusem už ale je obtížnost závěrečného bosse, který je i na „easy“ docela těžký (tedy v SP módu). V Hardcore jsme žádnou taktiku nevymysleli. Pokořili jsme ho jen díky bugu. Chudák se zasekl ve vzduchu neschopen střílet. Pak už to bylo celkem lehké. Ale jinak vše ok. Ještě musím zmínit skvělou AI nepřátel. Opravdu se kryjí a spolupracují. Jejich výpady bývají někdy docela nepříjemné. S AI spojenců už je to horší, ale zážitek to nikterak nekazí.

Za třetí technicky. Gears of War je hra portnutá z konzolí. Tady musím říct, že jsem snad lepší port neviděl. Ovládání je naprosto skvělé. Hra je stabilní a naprosto precizně optimalizovaná. Na plné detaily mi jela konstantně okolo 60 fps. Občas se škubla při checkpointu, což je ale pochopitelné. Graficky je to také špička. Nádherné město, krásná voda. Textury sice nejsou úplně ostré, ale všechny ty efekty okolo to opravdu chytře maskují. Krev je naprosto luxusní. Ještě musím zmínit pěkný efekt deště a vodu celkově - nádhera. Akorát si postěžuju na místy divný level design. U mnoha moderních TPS her je systém krytí za překážky. Stejně tak je tomu i tady. Krytí je super, většinou funguje jak má. Na některých místech jsou ale problémem samotné překážky. Nejen v jeskyních jsou přímo do očí bijící jednotlivé kvádry ve tvaru čtverce sloužící jako krytí. Mnohdy to splývá s prostředím, ale na některých místech a obzvlášť zde to fakticky moc hezké není. Hudba je skvělá. Podtrhuje epičnost (moje oblíbené slovo, já vím) celé akce. Mě osobně by se ještě šikly statistiky po dohrání každé mise. Takhle nevíme, kdo kolik práce udělal :)

Suma sumárum je pro mě GoW jednou z nejlepších akcí a nejlepší kooperační hra vůbec. Těch 95% je trochu nadhodnocených ale je nutno si uvědomit, že je dávat za coop režim. Pokud jste GoW hráli pouze sami, od výsledného hodnocení si odečtěte nějakých 10-15%. Někdy si to musíme dát znovu, nemáme všechny achivementy :)

PS: Mimochodem do diskuze později nahodím pár obrázku z hraní, kdyby měl někdo zájem mrknout. Některé mohou být trochu spoileroidní, fotil jsem dost v závěrečné misi, která vypadala fakt krásně :)

PPS: Já hrál za Doma, JackCZ za Marcuse.

Pro: jedinečná atmosféra (ikdyž je příběh samotný slabší), grafika, systém krytí, potvory, hudba, AI, optimalizace, skvělý port... = vyváženost celé hry

Proti: je to kratší, občas jsou místa ke krytí do očí bijící, DVOJKA NENÍ NA PC!!!

+27
  • PC 70
No, je načase rozvířit místní vody superlativ, protože víc zábavnou koninu jsem dlouho nehrál. Hra je sice akční a zábavná, ale zároveň plná neskutečných chobotin, které mě celou dobu jen rozčilovali. V první řadě naprosto do očí bijící špatná grafika. Tahle hra zná jen různé odstíny šedé, černé, zelené a červené. Sem tam se objeví i nechutnosti typu fouká silný vítr, stromy přesto stojí jako solné sloupy. Asi dělají, že tam nejsou. Já vím, že hra vznikla v roce 2007, ale když vidím, co z Far Cry vymáčkl Crytek v roce 2004, mám prostě tendenci vše srovnávat. Další věc byla, že při killování mrtvoláka v podzemí mi běhal parťák po lávě nebo co to vůbec bylo jako by se nechumelilo. Ty boty chci taky. Při rozkazu zařadit se, jste často běželi úplně sami, a v momentě, kdy jste dosáhli kontrolního bodu se vám tam najednou celá grupa objevila. To mě přivádí na další věc. Ten robot Jack. Dojímalo mě, že tam prakticky vůbec nebyl a při rozkazu Jacku, otevři dveře najednou lup a už tam krájel dvířka. Nebo se objevil v místonosti, která byla zavalená a nepřístupná a šup, Jacku, otevřít ty dveře a zase. Asi Houdini tvl. Stále téměř ty samé lokace, stále ty samé příšery, pomálu invence. Tohle mě prostě točilo do běla nejvíc. Samozřejmě jen negativní pocity ze hry nemám, to bych ji totiž nedohrál až do konce. I přes všechny tyhle neduhy byla celkem zábavná a svižná. Parťáci jsou dá se říci k něčemu a občas fakt vypomohli. Minimálně na odvedení pozornosti. Místy jsem měl i malinko nahnáno a několikrát jsem se docela DOST slušně lekl. No a vzhledem k tomu, že se tu hra těší poměrně velké popularitě, už se těším na vaše mínusy.

Pro: svižnost, akčnost, skvělá hudba, ucházející atmosféra

Proti: grafika, pár neskutečných nesmyslů viz koment, další díly jen pro řvoucí vysavač x box 360

+25 +30 −5
  • PC 70
Příběhem této hry se snad ani nemá cenu zabývat, i když některé příspěvky zde naznačují, že ve spojení s dalšími díly a navíc ještě knihami to není tak zlé, ale konzole nevlastním a knihy taky ne, takže mi nezbývá než hodnotit jen podle tohoto jednoho kousku a tady příběh za moc nestál. Navíc ho ještě degradují takové podivnosti, jako skryté intro, které se spustí teprve poté, co hru necháte bez povšimnutí nějakou dobu v menu. Asi nejsem jediný, který si značnou část hry myslel, že se to celé odehrává někde na Zemi, ačkoliv v tomto "intru-neintru" se člověk dozví, že jsme na jakési planetě Sera...

Jakmile se ovšem začneme bavit o tom, jak se to hraje, nemůžu říct nic jiného než, že výborně! Hlavně hra dokázala vytvořit skvělý pocit, že si postup skutečně musíte zasloužit. Na druhou stranu mi to ale nepřišlo zásadně frustrující, protože mnohdy nešlo jen o to přesně a rychle střílet, ale najít i tu správnou fintu (zbraň, pozici, apod.) k překonání dané pasáže. Trochu odvážně jsem zvolil Hardcore obtížnost, takže nevím, jestli to samé platí i pro obtížnost lehkou, asi to tak úplně nebude, vzhledem k tomu, že prý jsou mezi jednotlivými obtížnostmi velké rozdíly, ale i to považuji za kladnou stránku hry. K obtížnosti bych tak neměl jedinou připomínku nebýt zmršeného závěru hry. Tam prostě vývojářům ujely všechny končetiny a na HC obtížnost je závěr pro většinu hráčské populace bez využití nějakého glitche nedohratelný, což je veliká škoda, protože to v hlavě zanechává zbytečně negativní pocit z jinak dobré hry.

Pokud budu brát při hodnocení ovládání v potaz to, že se jedná o konzolovou konverzi, tak bych si asi měl jakékoliv výtky odpustit, protože je to konverze velmi povedená. Já to ale v potaz brát nebudu, takže si neodpustím výtku na ovládání běhu, krytu a přeskakování překážky pomocí stejného tlačítka. Ve většině případů se mi při běhu nepodařilo rovnou přeskočit přibližující se překážku, ale místo toho Marcus nejprve zalehl do krytu, aby se vzápětí jak panák na cvičišti zase narovnal a jakoby nic překážku přeskočil. Ještě větší problémy mi to přinášelo v závěrečném souboji, kdy jsem kolem některých překážek chtěl jen těsně proběhnout, ale Marcus zde znovu automaticky zaklekl, bohužel většinou to byly překážky v neosvětlených místech, což je v této fázi hry, fatální. Samostatná tlačítka by tak byla pro mě mnohem přijatelnější, a ovládaní by pak asi nemělo chybu.

Na závěr se zastavím u grafiky, která sice není pro mě nijak podstatný faktorem, nicméně pár úsměvných momentů jsem zde skutečně zažil. Vybrána škála barev je skutečně trochu zvláštní, pravděpodobně to mělo navodit depresivnější atmosféru, místy se to i daří, ale místy jsem spíš měl pocit, že mám nějaký problém s grafickou kartou a nebo monitorem. Nevím jestli rozmazané pozadí má nějaký technický důvod, ale zde jsem zase měl občas pocit, že mám problém s očima. No a přepálené odlesky na stromech, které místy vypadají jak ověšené vánočními světýlky, berte už jen jako takovou třešničku na trochu podivném grafickém dortíčku...

Mých 70% tak možná vypadá jako nic moc, ale nenechte se zmást, hodnocení mám obecně posazený trochu níž, a Gears of War můžu vřele doporučit všem, co jsou k akčním hrám pozitivně naladěni.

Pro: Skvělá hratelnost; Dobře nastavená obtížnost (až na ten závěr); Kvalitně provedená konverze

Proti: Nesmyslně přestřelená obtížnost v závěru; Nic moc příběh; Podivná grafika

+21
  • PC 90
Gears of War je čistá akce, která si na nic nehraje. V solidním grafickém kabátku na začátku hráče chytne, a na konci ho vyplivne, jak bonbonek z automatu. A to se cení.

Příběh Gears of War je v zásadě jednoduchý, a nebudu se tu o něm rozepisovat, jelikož je všechno řečeno v popisu hry. Osobně bych se nezlobil za nějaké animace z kataklyzmatického Emergence Day, na druhou stranu mi jejich absence nijak výrazně nevadí, jelikož to, co se ve hře odehrává, je jednoduše bitevní vřava, ve které nějaké to pozadí není až tak důležité.

Grafický kabát Gears of War jsem si jednoduše zamiloval. Je vidět, že je to už starší hra, ale přesto lahodí oku. Prostředí je hezky detailní a nepřátelé možná nebudí hrůzu, ale přesto vypadají vážně skvěle. To, že se vše odehrává převážně v odstínech šedi jen dále prohlubuje pocit špinavosti dlouholeté války. Za zmínku stojí také příjemná krvavost, kterou si lze dosyta vychutnat zejména při útoku chainsaw bayonetem na ikonickém Lanceru.

Zvukový doprovod za grafickou stránkou nijak nezaostává, a symfonické melodie dokreslují veškeré herní scény. Zároveň je příjemné různé pokřikování hlavních postav při boji, které opět do akce vtáhne o něco víc.

Jak už jsem avizoval v prvních větách, Gears of War je čistokrevná akce. Není tu chvíle, kdy by nebylo potřeba střílet. K tomu samozřejmě patří i systém krytí, který působí docela skutečně - je možné střílet z relativního bezpečí naslepo a nepřesně, nebo zamířit, zpřesnit mušku, ale zato se odkrýt. Tuhle jednoduchou, ale skvěle funkční mechaniku ještě doplňuje systém aktivního nabíjení - při nabíjení je možno ve specifickou chvíli zmáčknout nabíjecí tlačítko znovu, a zbraň je nabitá za kratší čas (v případě perfektního načasování pak ještě lze obdržet bonus v podobě vyšší účinnosti, nebo něco podobného). Pokud se ale hráč stiskne tlačítko v nesprávnou chvíli, postavě se za trousení peprných hlášek nebude dařit nabít (je docela sranda sledovat, jak nadávající dvoumetrový chlap ne a ne zaklapnout zásobník do zbraně), a proces se oproti normálu ještě prodlouží.

Když se zaměřím na to, co se mi nelíbilo, bude to hlavně špatně rozvržený systém checkpointů. Těžší boje jsem musel zkoušet i desetkrát, a vždycky mě pekelně vytočilo, když jsem musel už po několikáté vyslechnout dlouhý rozhovor, zhlédnout animaci, nebo dvě minuty někam běžet, abych to po chvilce opakoval znovu. Další věcí je trochu připitomělá AI, které lze dávat jen jednoduché příkazy, které však nestačí na to, aby dělala to, co po ní člověk chce.

Suma sumárum - Gears of War je hra, kde se od začátku do konce střílí. Střílí se tu po všem, co se hýbe, a někdy i po všem, co se nehýbe. Když dojdou náboje, tak je čas na držkovou...a když je konec, sympatický macho tým si z toho začne dělat srandu. Gears of War je prostě mela, která své předurčení zvládá na sto...na devadesát procent. O to více mě mrzí, že další díly si cestu na PC nenašly.

Pro: Zábavnost po celou dobu hraní, jednoduché, ale dobré herní mechaniky, grafické zpracování, systém krytí, hlášky týmu, hlas Colea :))

Proti: Špatné rozvržení některých checkpointů, AI by mohla být o něco pokročilejší

+21
  • PC 90
Styl této hry sedí,hru sem hrál na střední detaily a i tak je to supr podívaná.Partička nabouchaných a hlaškujících týpků je už celkem klišé,ale zrovna u této hry to funguje na výbornou.Jedna z nejlepších konverzí na PC,People Can Fly doopravdy zaslouží pochvalu.Doporučuji taky projít kampaň s gamepadem - vybrace jsou "cool":).Souboj s finálním bossem je výzvou i pro ostříleného hráče.Akorát z příběhu se toho moc nedozvíte,snad nám napoví očekávaná 2jka.Na hře co mě tak trochu mrzí je náplň.Čekal bych trochu víc "války" jako bylo ukázáno v připravované 2jce(technika v akci,monstrozni bitvy),tento typ "guerilove taktiky" je supr,ale možna po čase byste se zúčastnili i něčeho "většího".Stávalo se mi že sem mrtvé nepřatele občas vláčel s sebou jako hadrové panenky.Spoluhráču udělají sem tam pěknou krpu:) jinak je AI solidní.MP a co-op taky vyborná záležitot....po dlouhé době velice vydařená hra.Koupě se určitě vyplatí,protože hru seženete za 300Kč,což na takovou hru,ještě v češtině,je více než velkorysé....

Pro: styl hry,grafika,zvuky,hudba,parťáci,dabing,motorovka!!!!,výborná řež :o)

Proti: příběh zahalen rouškou tajemství,nošení

+18