Save the Date je na první pohled jednoduchý vizuální román o rande s dívkou jménem Felicia. Můžete s ní vyrazit do restaurace a vykládat si s ní o běžných věcech, jako je rodina či jídlo. Avšak z ničeho nic, Felicia záhy umírá nějakou naprosto absurdní smrtí (restauraci pohltí mořská obluda, dovnitř vtrhnou ninjové, dojde k výbuchu plynu atd.). Hráč má pak možnost zažít celý večer znova, avšak dopředu již ví, co se Felicii může stát a může se tomu pokusit zabránit.
Čím však tato hra vyniká, je její nečekaný metafyzický přesah a pátrání po odpovědích na zajímavé otázky o podstatě příběhu a především po tom, jak je možno hru porazit a dosáhnout dobrého konce. A co je to vůbec ten dobrý konec?
@Tarhiel (30.11.2015 18:22): dík za příklady. Já bych třeba srovnal filmy 2001: Vesmírná Odyssea a z poslední doby Interstellar. Konec prvního filmu byl dost filosoficky a metafyzicky laděný, ale nebylo to nepochopitelné, respektive zůstal tam prostor pro tajemno, pro různé interpretace apod. a přitom z toho měl divák takový ucelený dojem. U Interstellaru byl nápad taky dobrý, jenže konec byl až moc okatý, všechno vysvětlené do nejmenšího detailu, happy end apod. to mi trochu zkazilo radost, protože jinak atmosféra parádní. Prostě stačilo trochu ubrat a nechat něco na fantazii... to je teda alespoň můj názor.
Pro: jeden z nejinteligentnějších dialogů v dosavadní historii her; nečekaný vývoj celé situace; černý humor
Proti: pochybný název