Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kenshi

06.12.2018
79
10 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Kenshi je sandboxové RPG se strategickými prvky odehrávající se v rozsáhlém postapokalyptickém pouštním světě. Hra není zaměřena na vyprávění nějakého lineárního příběhu hlavního hrdiny, ale soustředí se spíše na realistický prožitek, rozsáhlé možnosti chování hráče a adekvátní odezvu světa. Vaše postava začíná jako nikdo a je jen na vás, jaký způsob života si zvolíte a čeho všeho chcete dosáhnout.

Můžete se jen tak toulat krajinou, bojovat jako osamělý bojovník, nebo se přidat k nějaké skupině, postavit si sídlo, vylepšovat ho. Cíl hry si hráč prostě volí sám. Stavba sídla a jeho vylepšování je nicméně důležitou složkou pro případy, kdy je potřeba se ukrýt před nebezpečím. Sídlo také slouží jako centrum pro založení obchodu a výzkumu. Můžete si i najímat další lidi do své skupiny, a celou skupinu ovládáte podobně jako v real-time strategiích. Vaše postava má samozřejmě mnoho dovedností rozdělených do několika skupin. Ve hře není žádný level scaling, takže je potřeba na postavě od začátku tvrdě pracovat. Vylepšování schopností postavy je založeno na výcviku co nejbližšímu realitě. Vaši rychlost zvýšíte běháním, sílu zvedáním těžkých předmětů atd.

Kenshi je velmi ambiciózní projekt vyvíjený od roku 2006 v podstatě jediným mužem, vývojářem Chrisem Huntem. Po úspěšné kampani ve službě Steam Greenlight v roce 2013 Chris konečně mohl sestavit dohromady tým, který v roce 2018 zdárně dokončil vývoj hry.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Šlo se dál a slunce rozstříklo na východě spršky bledého světla, poté přišla hlubší záplava barvy krve, nasákla zprudka do výše a rozlila se do stran, a tam, kde se země na hraně světa vpíjí v oblohu, kde se vzal, tu se vzal, začal se zvedat vršek slunce jako žalud obrovského rudého pyje, dokud slunce celé neprorazilo skrz neviděný rub a nezůstalo dřepět na obloze za nimi, tepající nenávistí. Stíny sebemenších kamínků ležely na písku jako čáry nakreslené tužkou a podlouhlé obrysy mužů a žen se táhly vpřed jako cáry noci, z níž před chvílí vyjeli, jako chapadla, jež je opět stáhnou do tmy budoucí. Šli se skloněnými hlavami, pod klobouky jeden jako druhý, jako armáda, která usnula za pochodu.

Kenshi je i přes svůj do asijské estetiky zamilovaný setting krásně sepsaným milostným dopisem večerním červánkům na západní obloze a všemu bídnému, co pod jejich rudým pohledem bojuje o život.
Život na nepojmenovaném kontinentu se skládá z trápení, mrzení a useklých končetin. A ze zisku, který čeká na ty nejtvrdší.

Kombinace Mount & Blade a Jagged Alliance 2 hází hráče po zvolení jednoho z možných začátků přímo do nemilosrdné divočiny, kde jediné, co jest dravější než predátorská fauna, jsou lidé sami. Nejen lidé, ale taky hmyzolidé, klingonolidé a roboti. Svět už zažil apokalypsy dvě a tak se na místo pod sluncem dere několik desítek drobných frakcí složených právě z těchto typů. Pojí je společná historie a někdy možná i původ, vše je ale zastřeno mlhou, kterou může odhalit snad jen pečlivé a pozorné ohledávání rozpadlých ruin, poškozených starých textů a oddělování fikce od zrnek pravdy ve velmi propracované mytologii.

V Kenshi nemusíte dělat vůbec nic a nebo taky můžete zkusit dělat úplně všechno. Po těžkých začátcích, kdy budete naprosto nemilosrdně dostávat na držku a úprk před otrokáři bude prokládán pouze úprkem před divou zvěří nebo hordami kanibalských kmenů, se vám možná podaří nabrat pár podobných chudáků jako vy a až se naučíte mečem nebo jiným kusem železa aspoň podrbat na koleni, můžete buď vyrazit do světa plnit kontrakty na zabíjení lidí, vyhlazovat jiné kmeny, hledat staré technologie, vydírat sedláky nebo zachraňovat pocestné a karavany.
Můžete doslova všechno, hra nemá žádný definovaný cíl. Pokud nastřádáte majetek a dostatek surovin, můžete si založit osadu a zkusit těžbou, pěstováním nebo chovem získat dostatek materiálních statků k růstu, pořádání výprav nebo podmaňování dalších osad. Nebo se připojit k nějaké z hlavních frakcí. Zničit všechny frakce. Osvobozovat otroky. Nebo být otrokářem sám. Možností je neskutečně mnoho a díky neuvěřitelnému množství módů je jich skutečně snad nekonečno. Vycraftit jde naprosto cokoli ve hře, čehož jsem já sám využil k tomu, abych po obsazení a udržení několika zlatých žil velmi zbohatnul, nakoupil otroky a stal se strašlivým vůdcem těžebního gangu, který drží oblast Severního pobřeží, nádherné krajiny, kterou brázdí kmeny kanibalů, zcela pod svou kontrolu a po získání slušného množství otroků se rozhodl vydat se i na kariéru pašeráka a producenta extrémně návykových drog.

Má to pouze drobný problém, v písčitých a kamenných záhybech Severního pobřeží se poněkud hůře shání jídlo. Nová porce "osvobozených" otroků z pouště Spojených měst to snad svými zlomenými zády nad ubohými políčky spraví. A když ne, stále jde zbít a okrást každého pocestného i o to poslední zrnko rýže, které má.

Soubojový systém je dokonale funkční, srozumitelný a originální, paradoxně tedy podobný, jako ten v Rimwordlu :)) tedy jen co se týče poškození končetin a orgánů. Každá končetina jde rozdrtit, useknout nebo nenávratně poškodit, postavy mohou vykrvácet nebo zemřít rovnou. Dostatek obvazů je nutností. Více než často neumíráte rovnou, krvácející se plazíte k pocestným na obzoru...a to jsou zrovna Kožní bandité, robotičtí šílenci, kteří vás stáhnou z kůže a tu si obléknou jak nějaký perverzní šat. Skvělé.

Kenshi je svět ohromného množství možností, z nichž jsou všechny velmi brutální, tvrdé a krvavé. I přes nevábnou grafiku a technické nedostatky jde o naprosto unikátní hru, která v ohledu své osobitosti překoná i RimWorld, Mount & Blade nebo Dwarf Fortress. Nechat si tohle ujít by byla ohromná chyba.

Zranění a hlad je notně zubožily a nebyl to veselý pohled, jak se mátožně potáceli vpřed. V poledne jim došla voda, sedli si a přehlíželi okolní suchopár. Od severu foukal vítr. V ústech měli sucho. Poušť, jež je držela ve spárech, byla pustinou vskutku pustopustou, postrádala jakékoliv rysy a vůkol nebylo nic, čím by mohli svůj pochod poměřit. Země ve své oblosti mizela stejnoměrně na všechny strany, oni byli jejími mezemi obkrouženi a těmto mezím byli těžiskem. Zvedli se a šlapali dál.

Pro: atmosféra, obtížnost, možnosti, stylizace a svět, ohromná podpora modifikací

Proti: drobné technické nedostatky

+18