Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@MCZ (28.01.2013 19:31): Mám soundtrack SoR. Projdi si počet skladeb a jejich délku. A nebuď kousavý na starší pány. Taky jednou do toho rozmrzelého věku dospěješ, bažante! :-)

P.S. Kdepak ty časy PC speakeru. To byla, kluci, paráda... Spolu s těmi samotnými hrami nejlepší léta naší lobotomie! :-)
@mazar1234 (28.01.2013 22:28): a já bych jich zase byl v té anketě schopen vyjmenovat třeba stovku. Jde o to, jak moc hudbu vnímáš. Já se hudbě věnuji celý život, a prostě hudbu nemůžu nevnímat. Nemít hru s hudbou, jakou v ní autoři chtěli mít, je pro mě stejné, jako nemít zvuky. Když mi nefunguje u hry hudba, mám asi tak stejný pocit, jako kdybych ji hrál v šestnácti barvách (nepočítám-li samozřejmě ty, které už těch šestnáct barev mají původně :-) )

Systematicky si hudbu vypínat je prostě zločin z mého pohledu. Je pár her, u kterých si třeba taky zapnu hudbu svojí, ale to jen v případě, že jsou to hry, které jsem hrál tisíce hodin a původní hudba už mi leze krkem.

Zvláště v novějších hrách už hudba pracuje téměř totožně jako ve filmu, a není tedy jen pouhým podkresem, aby nebylo ticho. Nemít u takové hry hudbu je polovina zážitku a i když ji třeba konkrétně ty vědomě nevnímáš, podvědomě určitě ano (pokud ji nevypneš)
@Drolin (28.01.2013 22:12): Ty vole fakt nie,
Outlaws - ani prd
BG2 - kokos presiel som aspon 5 krat ale ani prd o hudbe si nepamatam
DAO - sakra to malo aj nejaku hudbu??? ani prd si nepamatam
Crusader - tu uz sa trosku chytam, take nejake svizne uderne elktronicke skladby, snad nejake techno-dance like alebo nieco, konkretne si nepamatam ale nejaku predstavu mam
Pokud po spusteni hry nenabehne cerna obrazovka s ciselnym vyberem 1:No Sound, 2:Adlib Gold, 3:Sound Blaster, 4: Roland MT-32, 5: Pc Speaker, v dalsim menu pak 1:Tandy, 2: CGA, 3: EGA, 4: MCGA a pri spatny volbe zamrzne pocitac, tak to pro me neni poradna parba.

Ale vazne, od ty doby co mam zvukovku a repraky, jsou pro me hudba a hlavne dabing dulezity faktory, ktery muzou pocit ze hry posunout hodne nahoru, dolu moc ne, zas tak dulezity nejsou a ja si libuju i v tomhle:

http://www.youtube.com/watch?v=JzfDOD4q0Kk

Tomu nesaha hudba z Tormentu ani po kolena.;)
@Richmond (28.01.2013 20:15): Podobne Richmonde.... mam dost problem co sa tyka tej novej competition ohladom best music. Ze 10 hier vymenovat, EHM, to je pre mna dost tazke.... kedze hudba je u mna v ramci hry totalne podradny atribut..... vacsinu vsetkych hier v zivote som presiel s "music off" a moc ju nevnimam. Ale ked si u nejakej hry dokazem zapametat ze sa mi pacila hudba tak to uz muselo byt nieco. :-)

A zrovna Riva patri do tejto kategorie co je celkom vtipne (s ohladom na vyroky Jab).
Zatial dokazem vymenovat tak 5-6 hier u ktorych si pamatam hudobnu stranku. A to 2 z nich su Turrican 1 a 2.
Nu, pokud se nepletu, tak je to od výrobce všech těch agri simulátorů, což říká asi tak všechno...
O remaku som vedel, ale nikde nevidel ziaden obrazok. Tu sa asi pripojim k Richmondovi - ten obrazok posobi strasne sterilne a bez kuska specifickej atmosfery a stylu, aky mala povodna trilogia.

Okrem toho, tie domy na mna posobia akoby ich modeloval niekto, kto sa prave uci 3D grafiku :)
Puvodne jsem reagoval na Bodkina, protoze jsem se o remaku dozvedel z jinych zdroju (ale nevidel bobrazek). Ted, kdyz na tu sterilni grafiku koukam, tak to se mnou nejak nic nedela.
@Jab (28.01.2013 18:50): Ze tobe tam chybi poradna oblicejova mimika! A taky v kazdem rozhovoru mit moznost bejt ten zlej aspon na ctyri zpusoby :)

Jinak na me tedy moc ten obrazek nezapusobil, prijde mi to jako Drakensang nebo tucet dalsich jinych dnesnich rpg :(
Možná jen kdyby v Doomu byl ještě ten ukazatel hladu a žízně... To by pak bylo taky RPG jak řemen! :)
Z toho screenu vysloveně sála ten ruch města. :) Snad zachovají i ten úžasný systém skillů a kouzel a obchodníků, z nichž je jen polovina naprosto nepoužitelná. Zvláště jsem to ocenil ze začátku, kdy jsem rozděloval body pěti charakterům na šest úrovní jen trapných šest hodin. Ocenil bych také, kdyby si remake vzal něco z geniálního Dungeon Mastera. Ideálně třebas to házení hvězdic do schodů byl fakt trhák. :)

P.S. A taky neustálé opakování 4 jednoduchých melodií až do zemdlení by se šiklo! Nebo ta původní suprová mapa (a krutě použitelná), z níž bolely oči i slepce.
@Richmond (25.11.2012 09:34): Star Trail mě před pár dekádami bavil. Byť je fakt, že už tenkráte mně některé věci vadily (ošklivá grafika venkovního světa a dungeonů).

Od té doby jsem se ale nechal rozmazlovat (začalo to asi Falloutem, který vyšel pár měsíců po Rivě) a od RPG jsem do budoucna očekával více (zajímavý setting, questy, propracovanější dialogy). I když si to srovnám s jinými dungeony (tzn. neizometrickými RPG), tak o rok později vychází Might&Magic 6, který rovněž působí více vyzrále. Byť ty závěrečné dungeony jsou děs. :-)

P.S. Tak ty body jsem nepřiděloval, páč se mi nějak přepnula advanced obtížnost na novice. Opravdu vzteku.
@Richmond (25.11.2012 09:35): Prakticky od nepřehlednosti, absence pocitu plné kontroly až vlastně i po demotivující automatické vyřešení. V tomto směru mám hodně výhrad k celkovému systému hry, vše ostatní je však vysoce nadprůměrné, takže Star Trail i Rivu mám v plánu znovu - a snad lépe - vyzkoušet.
@mazar1234 (24.11.2012 23:02): No, opačně to já můžu prohlásit o tvém, dočista mylném a jasně mystifikujícím názoru na FC2 :). Kvůli takovým jsem hraní této hry odkládal tři roky.

A že Albion není špička žánru? A hned tu máme druhý výrok.
@Jab (24.11.2012 22:49): Albion má pro změnu ty - nejfantantastičtější - souboje (i ve srovnání s FFVII, Wiz, Xenogears, Chrono Triggerem...).

RoA3 klidně odlož na později :).
Také mi to moc nepřijde. Mně tenhle systém naopak vyhovuje. Líbil se mi i v mírně jiné formě v Betrayal at Krondor.

Vlastně je to docela zajímavé. BaK je určitě celkově na jiné úrovni (hlavně příběhem), ale proč mě bavily více i třebas Brány Skeldalu mi je trochu záhadou. Možná kvůli té líbivější prezentaci. A snad i tím, že bylo na co vydělávat a těšit se. Ale to by bylo trochu málo...

Nu což. Mám ještě někdy v plánu i třeba Arx Fatalis nebo bájný Albion. Snad to bude s nimi lepší. :)
@Jab (24.11.2012 22:15): Po hodnoceních DM a W8 bych byl v opačném případě překvapen. RoA3 je imho o dvě třídy horší než ty zmíněné (ač jako hlavní nedostatek vidím právě - snad nejhorší v žánru - souboje a jako největší klad hudbu, která i přes časté opakování je parádní :).
Tedy zatím z toho moc na větvi nejsem. Souboje jsou i nadále fajn. Ale ubylo dost RPG. Z nějakého zvláštního důvodu už mě hra nenechává přerozdělovat body do skillů a kouzel (advance obtížnost jsem přitom nastavoval).

Obchodníci mají kulové, trochu se tím ztrácí motivace něco si nahrabat v dungeonech. Příběh se zatím jen velmi pozvolna rýsuje. Zatím to na mě působí tak, že hra slušně promyšleným soubojovým systémem zakrývá celkovou prázdnotu (podobně jako Ishar či EoB činil totéž grafikou). A nebýt toho, že jsem se den trápil s nahazováním družiny, tak jsem s tím už asi praštil. Interesantní. Star Trailu jsem se kdysi něco nahrál. Byť už je to snad, jářku, dvacet let.

P.S. Hudba mě vyloženě sere. Alespoň kdyby toho hrálo víc než nějaké 4 skladby...
Trpajda jsem našel už dříve. Aj ten hřbitov jsem nakonec trefil. :-) Souboje zatím dost v poho. Asi jsem dobře namixoval tu partu. Na mapu se budu těšit. :)
@Jab (23.11.2012 22:12): Mapu města si můžeš někde koupit - odkryje ti jej a snad i vyznačí mnohá zajímavá místa. Hřbitov je někde někde poblíž úvodního chrámu, jak píše Bodkin a v jednom z domů najdeš i trpaslíka, který ti pomůže s tamním questem.

Na hřbitově už se nějakých bojů dočkáš nebo taky hned, jak vyjdeš z města.
JJ, tak to vypadá.

Btw kde je ten pitomej hřbitov? Už mám to město prolezlé a nikde jsem jej nenašel. Mapa (s nejdůležitějšími místy) by se zatraceně hodila. Nebo větší zhuštění důležitých budov.

Už chci konečně nějaké souboje. Ty mě bavily u RoA vždy nejvíce.
Ještě jsem si ani nevytvořil mága. U rozdělování těch 50 bodů do kouzel (navíc 6x vzhledem k šesti lvl) asi zestárnu. :)
Savy ze Star Trailu už bych asi nedohledal, tak si vytvářím novou partu. Je to tedy zatraceně zdlouhavé... Nějaké tipy na skilly, které nevypadají užitečně a přitom užitečné jsou? Riding, dance...? :)

P.S. Hlavní charakter (ten který by uživál intuition a danger sense) je ten, který je v partě na prvním místě?
@Kvasa (20.11.2012 20:07): River of Time mam zberatelku. Chcel som aj Chains of Satinav, ale nemal som vtedy peniaze a na ebayi som uz odvtedy nenasiel za tak dobru cenu :( Teraz ked sa tam objavi, uz blazni tie ceny hrotia.
Nj, v pripade RoA sa s tym spravit moc neda, ale uplne super by bolo, keby sa dali Drakensangy hrat s nemeckym audiom a anglickymi/ceskymi titulkami. Moja nemcina totiz uz tiez nie je, co byvala, ked som este chodil na strednu :)