Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Mně to taky nedá - jaké zjednodušování? Uvědomte si, kdo tu hru dělal - autoři Dear Esther. Je tedy logické, že jejich podání Amnesie vypadá tak, jak vypadá... Autoři evidentně nechtěli vytvořit další infarktový horor, ale spíše nabídnout příběh k hlubšímu zamyšlení po vzoru jejich Dear Easther - ovšem s tím, že do toho přidají víc interakce a pocit strachu z nebezpečí, které na vás může a nemusí vybafnout zpoza každého rohu, čímž hráče drží v neustálém napětí. A teď mi řekněte, v čem je podle vás tato hra zjednodušená oproti Dear Easther? Vždyť i herní doba je jednou tak delší.

Zásadní problém rozporuplného přijetí této hry vidím v tom, že většina hráčů čekala další hrůzostrašnou Amnesii. Bohužel k tomu přispěl i fakt, že hra tak byla do jisté míry i presentovaná herními médii a že nese i totožný název. Ovšem už jen fakt, že za tím nestojí původní tvůrci, ale lidi, co udělali interaktivní povídku, dával tušit, jakým směrem se hra bude ubírat. A já to rozhodně jako chybu nebo snad nějaké zjednodušování nevidím. Je to další experiment, kdy se někdo pokusil spojit horor s interaktivní povídkou, kdy si hra bere od každého něco a ve výsledku je z toho poměrně originální ojedinělý počin. A je opět jen a pouze na hráči, jak moc dokáže zapojit svoji fantazii a prožít si tenhle netradiční zážitek.

Podle mě by tahle hra neměla raději dostávat žádná hodnocení. Protože každý si to prožije jinak a tudíž na to bude mít i jiný názor. Někdo bude postrádat větší horor, jiný zase bude vítat výborný příběh. Ale dát tomu podprůměrné hodnocení je fakt už trochu mimo. Hra hodně sází na vyprávění vizuálním zpracováním a napjatou atmosféro, což se jí podle mě daří dost slušně.
Nedá mi nerýpnuť si. Nová Amnesia je podľa všeobecných názorov dokonalou ukážkou zjednodušovania dnešných hier. Krátkosť, výrazne menšia interaktivita a zvýšená lineárnosť. A je zaujímavé, že to čo je inde vždy negatívom, je u novej Amnesie u Drolina pozitívom :)
@GodOfTheSick (13.09.2013 11:43): Samozřejmě, že transcendentální dílo na pokraji geniality nedocení hráčská obec, i na takto renomovaných a obecně přesných stránkách :). Nízké a pokleslé The Walking Dead útočí na lascivní smysly, a tedy jeho obliba, u většiny, je zřejmá a dokáže zmást i jinak bystré kritiky konzumu a braku.
@Drolin (13.09.2013 10:14): Zatímco čtenářské recenze na DH mají úroveň, pobavils :-) Někdo jiný se zase směje MG, kde ještě ani nebyli schopni MFP přidat. A na GF má 73, čili jak říkám - je to vlažné. Navíc MG a GF jsou ve srovnání s Metacritic druhořadé weby s malou komunitou, takže s hodnocením tam může dle libosti zahýbat pár trolů... I když jak teď na GF koukám TWD 88, TLC 69 a DE 66... oni tomu asi vážně rozumí :-P
@GodOfTheSick (13.09.2013 08:02): Čtenářské recenze na meta jsou jen a pouze k pousmání (počkej si na ty z moby a gamefaqs), a agregát "profi" recenzí je tvořen nesčetným počtem odrůd Eurogamerů nebo gamescz AKA 9/10 pro Gone Home :). Tedy to výsledné číslo je ještě více zavádějící.
Bioshock Infinite, Far Cry 3: Blood Dragon, Metro: Last Light, DmC: Devil May Cry... stáť je o čo, len si treba vedieť vybrať.
@Drolin (12.09.2013 11:15): No mna zatial dostupne informacie pomerne odlakali od tejto Amnesie, najskor sa k tomu dostanem ak bude na vianoce za -75/-90 inac urcite nekupujem.

Len dufam ze v oktobri naozaj vydaju ten Wasteland, to bude naj AAA-ckovejsi release z naj AAA-ckovejsich releasov za cele posledne desatrocie.
@mazar1234 (12.09.2013 11:09): Jj, ale to už jso takové nastavené kaše :).

Na indie scéně je to však ASA, Fez, Expeditions: Conquistador, ShadowRun a pár dalších, takže to před hlavní sezónou není tak špatné.
@Drolin (12.09.2013 10:15): Ale já jsem svoje hodnocení přidal až po tobě, kdy ti tady dávno svítila nadšená osmička Takže jsi nic ode mě vidět a očekávat nemohl. Navíc já jsem přece nekonzistentní... A tím jsem myslel, že jsi hrál jenom indie shitovky a ne AAA hitovky :-)
@Drolin (12.09.2013 00:35): Říkáš jak kdyby tam byly k čtení celé romány. Bych musel jeden záznam číst aspoń desetkrát, abych se dostal na 6 hodin...Hra roku? No mezi těma brakama, které jsi letos hrál moc výběru nemáš :-P

@Najlvin (12.09.2013 00:19): Zde zmíněných 2:40 bude pouze u průletu hrou s absencí četby atd. :). U konce jsem měl spíše než problém s krátkostí problém s mírnou natahovaností závěru.

Zatím pro mě však jasný kandidát na hru roku a další výborná hra The Chinese Room (a z původní Amnesii si naštěstí vzala pouze engine a jaksi nutnou úmrtnost).
vsak tahle amnesia ani nemela byt plnohodnotny dil. To rozhodli az Frictionalove, kdyz jim chineseroom poslali hotovou hru.
Mě se ty pitomé spisy ztratily :D jsem plánoval že je přečtu až nebudu tak unavený, tj třeba dneska, a mám tam jen 3, a teď jsem sebral další a mám tam 4 - ale zbylé co jsem pobral cestou se mi tam nezobrazují, a bylo jich fakt dost.. celou dobu jsem si říkal že pak mám opravdu co číst :D
Jinak prostředí se mi moc líbí, člověk si fakt připadá jak v pekle které funguje jako jeden obří stroj, a jdu stále níž a níž, ozývají se písty, trubky- obří mechanismy. To je fajn :) má to své kouzlo, imho lepší než hrad. Ale to nic nemění na mém mírném zklamání..
Tak dohráno ale to si dělaj prdel ne? ta hra mě dost bavila a měla dobrej příběh i konec byl dobrej oproti Outlastu ale co to má bejt? Herní doba 3 a půl hodiny? Wtf?
Věřil a doufal jsem, že se to rozjede, ale vono ne. Tohle je fakt hra komplet od thechineseroom, Frictional k tomu dělali jenom zvuky. Musí to tak být, jinak bych se musel smiřovat s tím, že se ve Frictional totálně zbláznili a přišli o veškerý svůj talent.
Tak za mě lepší než Outlast, tady se sází hlavně na to že na vás něco skočí jednou za čas a ne jako Outlast každou minutu. Outlastu jsem dal 80% tomuhle dám víc. Přijde mi to strašidelnější.
Já chci aby to bylo dobré :D Jednička je boží, ale holt jsem rozežraný asi custom příběhy, a tak tahle prasečárna působí fakt mdle.. Asi jsem čekal víc no :D
@mazar1234 (10.09.2013 21:24): Tak ono to ma na metacritic zatial 30 recenzii a 73% z coho najviac dostala hra 91% a najmenej 50%, každopadne som čakal horšie recenzie.

Lepšie ako prva Amnesia a Outlast to asi bude ťažko, ale na nočne hranie to može byť prijemne mrazenie.
@Bodkin (10.09.2013 21:09): Takzvany dvojity zapor - Anglictinari to poznaju....

@SilentWolf (10.09.2013 21:19): Ale zachytil som prave dost vlazne ohlasy recenzentov a tak vobec, nevidel som jedinu informaciu o tom ze je to vyborne alebo nebodaj ze by to mohlo byt zaujimavejsie ako jednicka. Preto som teraz rad ze som to nekupil a uprednostnil som Outlast.

Ale niekde na vianoce v -75/-90 zlave to asi kupim.
Ale tak samozřejmě, pro V.I.P. uživatele dokonce dvě ne navíc, a pro adminy i tři ne navíc. Lepší pokrýt všechny možnosti, než později litovat.. :D

Ale ne, fakt je to nuda, možná za to může outlast- ale tak... vždyť to má i horší atmosféru než jednička, a to o dost. Žádný inventář, lampička nezhasne nikdy, lze hýbat pouze věcma které vám k něčemu jsou (pojistky). Proto když se vám podaří něco zvednout jdetě s tím klidně polovinu úrovně, tu konkrétní jednu věc budete potřebovat, no prasata jsou spíš vtipná a celkově jsem od toho čekal zvrácenost nejvyššího stupně- no a ve výsledku je to opravdu nuda. Však zkuste :D nebráním vám, sám doufám že se to nějak zlepší..
Ty monstra vypadaj parádně, tyhle plíživý malý svině mám raději než ty humanoidy v původní Amnesii.