Jasně, je to o simulaci terénu, ale z posledních verzí klasickýho Spintiresu jsem měl trochu pocit, že to s tou těžkou průchodností terénem už trochu přehnali (jako ve Snowrunneru). Trpělivost je na místě, ale ne každýho baví, když se patlá na deseti metrech bahna pět minut. Ale když je nejhůř a nějaký oblíbený auto, který prostě ve hře mít chci, jede terénem jakože nejede a je to fakt votrava, je výhodou starýho dobrýho Spintiresu (teď třeba ve verzi 1.7.1), že se da jednoduchym způsobem upravit frikce v souborech pneumatik a tim zlepšit průchodnost terénem... ale žádná divočina, když se to přežene, tak se sice truck líp brodí bahnem, ale s vyšší frikcí se výrazně zvyšuje i spotřeba paliva a někdy na lepší přilnavost pneu někdy pak nestačí default výkon motoru trucku (problém hlavně když se hraje na klávesnici bez analogu)... tyhle parametry (např.točivej moment) se pochopitelně daj taky upravit stejně jednoduše jako frikce u pneu. Ale jak řikam, musí se decentně, aby pak hra nebyla moc jednoduchá, to by se z terénní průchodnosti otravné mohla stát průchodnost nudná. Jasně, teď nechápete a tohle "čítování" berete jako zabijáka hry, ale když se na to jde decentně, může to zážitek z hraní Spintiresu zpříjemnit. Dokud jsem nezačal zkoušet všelijaký módy do hry, tak jsem tyhle úpravy neřešil a jel jsem Spintires normálně v defaultu, ale některý truck-módy (který se mi po fyzický stránce líbily a chtěl jsem si je nechat) měly třeba šíleně udělaný světla, přeplácaná barvičkama tak, že to bylo hnusný jak ve dne, tak v noci. A když se ukázalo, že jde vlastně jen o jednoduchou úpravu xml-souboru ve wordpadu, začal jsem si hrát a "tunil" jsem si už hotový módy, třeba jen kvuli světýlkům. Ale jinak tomu nerozumim, všechno jen systémem pokus-omyl, ale když to pak ve hře funguje, jak se mi to líbí.....
A proto mam taky tuhle verzi (1.7.1) Spintiresu nejradši, jsem rád, že starej dobrej Spintires zatim žije (od určitýho DLC - asi Černobyl - konečně možnost vypnout lock na 60fps!) a nemusim se patlat ve Snowrunneru, kterej se mi nelíbí, nebo Mudrunneru, kterej pro mě neni posun k lepšímu oproti starýmu Spintiresu a kvuli hnusný, "vyblitý" grafice a omezení fps jsem tenhle počin vypustil uplně a vracet už se k němu nebudu. Spintires jsem si oblíbil už před léty jednoznačně kvuli verzi 03.03.16, na ní vzniklo asi nejvíc módů/map (mam velkou sbírku, užívam si jen singlplayer, onlajn mě nezajímá) a kdo si chce svoje starý dobrý módy užít i teď, je výhoda, že i ve verzi 1.7.1 drtivá většina módů dělaná pro 03.03.16 normálně funguje.
*U verze 1.7.1 jsem si všiml, že po letech vyhodili kírovec (K-700) - netušim, co v tom je za "politiku", ale neni problém si tenhle truck do hry dodat z předchozí verze, nebo si K-700 stáhnout jako kutilskej mód, kterej bude mít i víc funkcí (např.může táhnout valníky).
Ať už za touhle hrou během těch let stojí kdokoliv, zaslouží velkou pochvalu a starej Spintires zatim patří rozhodně mezi moje nejoblíbenější simulátory.