@Red (27.04.2023 23:15): Je to docela propracovaná hra, některé věci mě taky překvapily :)
Diskuze
@John Mirra (komentář): Tak to s těma hadama mě nikdy nenapadlo.
Tak dohrána hra na lehkou obtížnost. Někdy v budoucnu až bude nálada tak zkusím těžší, všechno mi nakonec přijde fér až na chování voru - tam se člověk zamotá u nějakýho skaliska a prostě se živej od něj nedostane. Aspoň mně se to stalo dvakrát.
Ten poslední region byl otřesný, nepršelo tak čtyři hodiny denně.
Ten poslední region byl otřesný, nepršelo tak čtyři hodiny denně.
@Fritol (14.07.2018 18:30): No to je pěkný. Ono opravdu stačí v inventáři použít sklenici. Ach jo:)
@Red (14.07.2018 18:26): Mam pocit, že když si na voru nebo někde ve vodě, tak můžeš normalně nabrat vodu do sklenice. Nepamatuju si, že bych měl problémy s vodou někdy. Filtry pak použiješ na ty sklenice.
Hele největší problém mám s vodou. Mám sice nějakej filtr ale nevím jak ho použít. Jediný zdroj jsou občas studny, kde se můžu jen omezeně napít. Nějaký tip? Umírám asi podesáté žízní.
Nyní zdarma na humble bundle storu. Pozor, omezená doba na vyzvednutí.
@Bodkin (08.05.2017 14:43): jo, teď si to vystihl krásně :)
@BINGMAN (08.05.2017 11:43): Já naprosto chápu jak to myslíš. Jasně definovaný, protože cíl je vlastně ta cesta. Prostě se necháš unášet a ono tě to nese kam potřebuješ. Nemusíš nic hledat, jen se musíš udržet naživu.
A to je právě na tom Ohníčku to krásný, je to zajímavá roadmovie se skvělou muzikou, která ti do toho hraje...
A to je právě na tom Ohníčku to krásný, je to zajímavá roadmovie se skvělou muzikou, která ti do toho hraje...
@BINGMAN (08.05.2017 12:23): tak to jo, taky čekám až to dodělaj.
@Paul (08.05.2017 12:14): hra byla ještě v early accessu, když jsem ji hrál, a hledání synka tam nebylo. Až ale vyjde plná verze, určitě mám v plánu to zkusit a udělat si nový názor. Kdoví, třeba mě to díky tomu chytne. :)
@BINGMAN (08.05.2017 11:43): A ve Forest máš taky cíl jasnej (zachránit synka) a přesto tě nechytl ? :)
@Bodkin (08.05.2017 11:13): jde mi spíš o to, že tady máš svůj cíl/příběh jasně definovaný už od začátku. Víš, proč se snažíš. V dont starve jsem jen bloudil a nevěděl, cožeto kromě craftingu mám dělat. Ale jak jsem psal, kvality dont starve neupírám, jen ten koncept není pro mě.
Pokud ta hra nějaký cíl má, nedává to dostatečně najevo, a proto neudržela mojí pozornost. Ale bude to pár let, co jsem to hrál naposled.
Pokud ta hra nějaký cíl má, nedává to dostatečně najevo, a proto neudržela mojí pozornost. Ale bude to pár let, co jsem to hrál naposled.
@BINGMAN (08.05.2017 10:05): DS má ten pocit postupu více orientovaný na vybavení, ale hlavní 'Quest' jde také skrze několik jasně definovaných cílů/bran.
Největší rozdíl je ve spádů a focusu. V Don't Starve můžu klidně půl hodiny bloudit, než najdu dobré místo na ohniště a zdroj surovin na science mašinu, který mi umožní vyrábět zbraně, batohy a jsem na půl cestě k políčkům), kdežto půl hodiny ve Flame budu vždycky už pár kiláků dolů po řece, protože ty zastávky jsou vždy kraťoučké a i když nejnajdeš co potřebuješ, tak můžeš jít dál, protože svůj tábor si nemusíš vystavět ale vezeš si ho sebou...
Největší rozdíl je ve spádů a focusu. V Don't Starve můžu klidně půl hodiny bloudit, než najdu dobré místo na ohniště a zdroj surovin na science mašinu, který mi umožní vyrábět zbraně, batohy a jsem na půl cestě k políčkům), kdežto půl hodiny ve Flame budu vždycky už pár kiláků dolů po řece, protože ty zastávky jsou vždy kraťoučké a i když nejnajdeš co potřebuješ, tak můžeš jít dál, protože svůj tábor si nemusíš vystavět ale vezeš si ho sebou...
@Tarhiel (08.05.2017 00:27): Díky :)
A ten pocit postupu asi každý nepotřebuje. Jinak by dont starve nebylo tak populární :)
A ten pocit postupu asi každý nepotřebuje. Jinak by dont starve nebylo tak populární :)
@BINGMAN (komentář): Pekný komentár.
Flamesom zatiaľ nehral, no to, čo si napísal, že potrebuješ mať pocit postupu - to mi príde ako elementárna požiadavka, a ak to Tebou dva spomínané tituly nemajú, tak sa ani nečudujem, že Ta nebavia hrať.
Soundtrack je pecička :)
Flamesom zatiaľ nehral, no to, čo si napísal, že potrebuješ mať pocit postupu - to mi príde ako elementárna požiadavka, a ak to Tebou dva spomínané tituly nemajú, tak sa ani nečudujem, že Ta nebavia hrať.
Soundtrack je pecička :)
tak tohle bylo velmi příjemné překvapení
Lidi z Lokalizace.net už maj skoro hotovou češtinu.
Ajaj, Unreal Engine 4! Dvojjadro so zánovnou grafikou sa mi rozžeravilo do červena, na starších kompíkoch si nezahráme. Ale vyzerá to parádne. ^^
@ugraugra (06.03.2016 22:32): Tvoje máma je casual gamer!
@Bodkin (06.03.2016 21:29): snazsi obtiznost? Ty casual gamere...
Ok a ještě jednu radu týkající se kůží, kožek, kůžiček a předkožek.
Zaječí - Nejdůležitejší ve hře, dělat si z ní oblečení je plýtvání. 2 kožky dají dohromady pack, který zvětší invetory o 4 (až do maxima 28) a jedna kožka je nutní k vytvoření ke Kitu pro zacházení s tužšími kůžemi = vlčí a medvědí ohoz bez toho neušijete.
Kančí - Jde se šít rovnou, na oblečení spíš zbytečná, ale je dobré dát si pár (2-3) kožky na vor pro budoucí potřebu.
Vlčí - jde se jich sehnat značné množství relativně 'snadno' a jde použít jen na oblečení, když je Scout oblečena celý ve vlčím, už není nutné je sebou tahat.
Medvědí - šije se z nich nejkvalitnější vohoz, k ničemu jinému není a sejmout medvěda je docela surovinově náročné.
Zaječí - Nejdůležitejší ve hře, dělat si z ní oblečení je plýtvání. 2 kožky dají dohromady pack, který zvětší invetory o 4 (až do maxima 28) a jedna kožka je nutní k vytvoření ke Kitu pro zacházení s tužšími kůžemi = vlčí a medvědí ohoz bez toho neušijete.
Kančí - Jde se šít rovnou, na oblečení spíš zbytečná, ale je dobré dát si pár (2-3) kožky na vor pro budoucí potřebu.
Vlčí - jde se jich sehnat značné množství relativně 'snadno' a jde použít jen na oblečení, když je Scout oblečena celý ve vlčím, už není nutné je sebou tahat.
Medvědí - šije se z nich nejkvalitnější vohoz, k ničemu jinému není a sejmout medvěda je docela surovinově náročné.
Ok, dohráno. Trvalo mi to nějakých 57 dní, dohrál jsem to na snazší obtížnost a ten konec byl velmi, velmi příjemný. Takový pocit po dohrání jsem už neměl dlouho.
Uvidíme, jak znovuhratelné to bude v Nekonečném módu.
Uvidíme, jak znovuhratelné to bude v Nekonečném módu.
@Fritol (05.03.2016 09:19): Já teď hrál jen Campain Mode, kde jdeš po rádiovém signálu a tam jsem se dostal do 3/10, krom toho je tam ještě Endless Mode, který je, jak předpokládám, nekonečný.
@Czech_NoOb (05.03.2016 09:28): Jo, pasti jsou must have a pak člověk může chodit v kůžích jako noční můra PETY.
@Czech_NoOb (05.03.2016 09:28): Jo, pasti jsou must have a pak člověk může chodit v kůžích jako noční můra PETY.
Já jsem zatím doplul nějakých 16 mil. (14. den)
Ko,em desáté míle, člověk dopluje do určité stanice, kde se dozví, že evakuace je o dalších x kilometrů dál, dostane nový quest a jede se dál.
Řeka se příjemně mění, aktuálně jsem proplul městskou zástavbou.
Co se týče prasat a vlků, není problém je nalákat do pasti a nahamtit tunu kůží. Horší jsou hadi, které potkávám čím dál častěji. Také sem tam objeví člověk jiné přeživší.
Co se týče smrtí a nemocí. Pokud máš obvaz, či šití (tržné rány), dlahu (zlomenina) Případně čas z určité byliny (otrava, jídlem, vodou, či prostředím)
Po těch x mílích už pomalu ani nelootuji, protože na některých ostrůvcích smrdí i 5 vlků, což pro mě nemá smysl.
Ko,em desáté míle, člověk dopluje do určité stanice, kde se dozví, že evakuace je o dalších x kilometrů dál, dostane nový quest a jede se dál.
Řeka se příjemně mění, aktuálně jsem proplul městskou zástavbou.
Co se týče prasat a vlků, není problém je nalákat do pasti a nahamtit tunu kůží. Horší jsou hadi, které potkávám čím dál častěji. Také sem tam objeví člověk jiné přeživší.
Co se týče smrtí a nemocí. Pokud máš obvaz, či šití (tržné rány), dlahu (zlomenina) Případně čas z určité byliny (otrava, jídlem, vodou, či prostředím)
Po těch x mílích už pomalu ani nelootuji, protože na některých ostrůvcích smrdí i 5 vlků, což pro mě nemá smysl.
@Bodkin (04.03.2016 23:09): +1
Mám otázku. Říkáš, že ses dostla do třetiny trasy, to mluvíš o story modu nebo o nějaké volné hře, která jde také dohrát do konce?
Mám otázku. Říkáš, že ses dostla do třetiny trasy, to mluvíš o story modu nebo o nějaké volné hře, která jde také dohrát do konce?
Já se dostal akorát do třetího sektoru z deseti, takže mi nepřišlo fér psát k tomu nějaký koment, ale větší shrnutí klidně můžu hodit sem.
Plamínek bych klidně zařadil mezi Top surival horrory co jsem hrál. I nadále v nich vede Unreal World a The Long Dark, ale Flame je někde poblíž, protože má docela značnou výhodu. Jeho survival element totiž není po nějaké katastrofě, kdy si člověk musí vybudovat infrastrukturu pro kraftění, a následně roky přežívat, ale je to ten klasičtější (reálnější?) kdy se v případě lokální přírodní katastrofy pokoušíš dostat do civilizace.
Hlavním stavebním kamenem je vor a ten je hned přítomen a funkční, stačí na něj naskočit a vyrazit za dobrodružstvím - a jasnou smrtí. Hra je tímto rozdělena na dvě části. V jedné ovládáš vor, snažíš se ho navigovat po řece plné unášených aut a domů, řece kdy části jsou zběsile prudké a bezmilosti tě rozmlátí o vyčuhující balvany, o to snáze když se snažíš přiblížit k lokacím, které jde olootovat o 'vzácnější' matroš. Pak konečně narazíš na doky, kde se jde zakotvit, vyskočíš na souš a začneš propátrávat okolí.
Přístavů je několik druhů a každý z nich spawnuje jiný druh lootu. Campy mají oheň (a uhlí) a flint pro tvorbu nástrojů a šípů, kostely zase poskytují útočiště, hadry a alkohol, v maríně se jde upgradovat vor a v divočině se jde zase lovit maso a sbírat kmínky a pampelišky.
Craftění je relativně snadné, část věcí jde udělat na koleně, na část věcí je třeba ohniště. Vytvořené nářadí si nosíš sebou, ale na některé z nich potřebuješ workbench, který musíš (asi) najít. Batoh máš relativně omezený, ale jde ho pomalu rozšiřovat až na dvojnásobek pomocí brašniček (dvě králičí kůžky a šitíčko), recepty se ti odemykají hned jakmile najdeš součástky, nepotřebuješ je nikterak hledat. Krom toho má inventář i tvůj vor a malý batůžek i má pes, který tě vlastně donutil k téhle výpravě. V současné době měla hra funny bug, že v psím batohu zůstavaly předměty od minulé mrtvé postavy (třeba to bug není, ta hra je taková mýticky cyklická).
Nebezpečí ti krom utopení na vodě hrozí i na souši, kdy se tam postupem času objevují horší a horší monstra. Králící nejsou nebezpeční, a jsou zdrojem masa a kůžek. Kanci jsou horší mrdky, když se jim dostaneš do revíru, tak tě budou nahánět a chargovat, dokud ti nezlámou všechny kosti v těle a nevykrvácíš. Vlci jsou ještě horší, ty nejde pořádně vymanévrovat a sledují tě mnohem dýl a hlavně v noci, kdy i to pitomé prase spí. A nakonec je tam někde medvěd, kterého jsem ještě díky bohu nepotkal.
Ono je sice možné si udělat luk a šípy, ale až pozdě ve hře, takže netuším, jak jdou predátoři moc ustřílet, ale můžeš si udělat několik druhů pastí, kteří se o ně postarají, sic jsou náročnější na suroviny. Ale oko platí jen na zajíce, na ty větší potřebuješ spike trap, a nebo něco zákeřnějšího.
Dostáváš tam i drobné questíky a za ně odměny, nikdy žádná surovina není jen na jedinou věc, ale jde použít v několika případech a... grind je tady omezený naminimum, což je imo u survivalů vzácné a je to takové příjemné a zábavné a těžké a to i na lehčí obtížnost s checkpointy, jak říkám, nejdál jsem doplul nějakých 6 mil, skoro do třetiny celé trasy a kolikrát jsem chcípnul proto, že jsem si nevšiml prasete, které se nasralo, co že mu lezu do žaludů...
Plamínek bych klidně zařadil mezi Top surival horrory co jsem hrál. I nadále v nich vede Unreal World a The Long Dark, ale Flame je někde poblíž, protože má docela značnou výhodu. Jeho survival element totiž není po nějaké katastrofě, kdy si člověk musí vybudovat infrastrukturu pro kraftění, a následně roky přežívat, ale je to ten klasičtější (reálnější?) kdy se v případě lokální přírodní katastrofy pokoušíš dostat do civilizace.
Hlavním stavebním kamenem je vor a ten je hned přítomen a funkční, stačí na něj naskočit a vyrazit za dobrodružstvím - a jasnou smrtí. Hra je tímto rozdělena na dvě části. V jedné ovládáš vor, snažíš se ho navigovat po řece plné unášených aut a domů, řece kdy části jsou zběsile prudké a bezmilosti tě rozmlátí o vyčuhující balvany, o to snáze když se snažíš přiblížit k lokacím, které jde olootovat o 'vzácnější' matroš. Pak konečně narazíš na doky, kde se jde zakotvit, vyskočíš na souš a začneš propátrávat okolí.
Přístavů je několik druhů a každý z nich spawnuje jiný druh lootu. Campy mají oheň (a uhlí) a flint pro tvorbu nástrojů a šípů, kostely zase poskytují útočiště, hadry a alkohol, v maríně se jde upgradovat vor a v divočině se jde zase lovit maso a sbírat kmínky a pampelišky.
Craftění je relativně snadné, část věcí jde udělat na koleně, na část věcí je třeba ohniště. Vytvořené nářadí si nosíš sebou, ale na některé z nich potřebuješ workbench, který musíš (asi) najít. Batoh máš relativně omezený, ale jde ho pomalu rozšiřovat až na dvojnásobek pomocí brašniček (dvě králičí kůžky a šitíčko), recepty se ti odemykají hned jakmile najdeš součástky, nepotřebuješ je nikterak hledat. Krom toho má inventář i tvůj vor a malý batůžek i má pes, který tě vlastně donutil k téhle výpravě. V současné době měla hra funny bug, že v psím batohu zůstavaly předměty od minulé mrtvé postavy (třeba to bug není, ta hra je taková mýticky cyklická).
Nebezpečí ti krom utopení na vodě hrozí i na souši, kdy se tam postupem času objevují horší a horší monstra. Králící nejsou nebezpeční, a jsou zdrojem masa a kůžek. Kanci jsou horší mrdky, když se jim dostaneš do revíru, tak tě budou nahánět a chargovat, dokud ti nezlámou všechny kosti v těle a nevykrvácíš. Vlci jsou ještě horší, ty nejde pořádně vymanévrovat a sledují tě mnohem dýl a hlavně v noci, kdy i to pitomé prase spí. A nakonec je tam někde medvěd, kterého jsem ještě díky bohu nepotkal.
Ono je sice možné si udělat luk a šípy, ale až pozdě ve hře, takže netuším, jak jdou predátoři moc ustřílet, ale můžeš si udělat několik druhů pastí, kteří se o ně postarají, sic jsou náročnější na suroviny. Ale oko platí jen na zajíce, na ty větší potřebuješ spike trap, a nebo něco zákeřnějšího.
Dostáváš tam i drobné questíky a za ně odměny, nikdy žádná surovina není jen na jedinou věc, ale jde použít v několika případech a... grind je tady omezený naminimum, což je imo u survivalů vzácné a je to takové příjemné a zábavné a těžké a to i na lehčí obtížnost s checkpointy, jak říkám, nejdál jsem doplul nějakých 6 mil, skoro do třetiny celé trasy a kolikrát jsem chcípnul proto, že jsem si nevšiml prasete, které se nasralo, co že mu lezu do žaludů...
Neřekl kdy!
@ugraugra (04.03.2016 16:30): Nikdy mu to neodpustím...
@Fritol (25.02.2016 08:53): A vykašlal se na to, zmetek ;o)
@Bodkin (25.02.2016 00:23): Hah, tak to mě těší :D
@Fritol (24.02.2016 23:24): Nu dobrá, že jsi to ty...
@Bodkin (24.02.2016 23:17): Výborně, budu čekat na komentář.
@Fritol (24.02.2016 22:13): Jo, už to mám koupeno.
Dneska vyšlo a zdá se že dobrý, kupujete někdo? :)