Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Asi mám příliš vyhraněný názor na dobrou hru ...
Mimochodem po hodině hraní byla nadsázka, protože jsem se poté k Oblivionu znovu vrátil ale zjistil jsem že jsem ho odhadl správně.
@Mablung (11.05.2017 17:06): Pro: Rozhodně vybrané sólo questy od výletu do obrazu po únos hotelové galéry a questové linie za cech zlodějů, ale na to jsi po hodině přijít nemohl.

Proti: Vanila grafika byla v roce 2006 (obzvláště na RPG) špička, dnes máš možnost si tu hru zmodovat na 1000 způsobů. Bojový systém Morrowindu nestál za nic.

Oblivion lze kritizovat za spoustu věcí, ale nezvolil sis je vůbec dobře. :D
[přesunuto z komentářů]

Po hodině hraní jsem se vrátil k Morrowindu ...

Pro:

Proti: grafika (modely, světlo a stíny) a absence bojového systému
[neexistující komentář]: každý má právo na svůj komentář ale říci zrovna o Oblivionu, že mínusem je grafika je totálně mimo mísu. Z Oblivionu svého času všem padali čelisti...ne nadarmo se vše ostatní ještě dlouho poté poměřovalo s grafikou v Oblivionu, což svého času byla pořádná pecka. Možná první hra s HDR které byla revolucí jako první hra s 3Dfx.
Chtěl jsem se zeptat...Jak se hraje Oblivion na xbox one. Co se týče grafiky- je vidět zlepšení oproti xbox 360?
Není nutné jej zabít... Po chvilce frustrace asi budu pokračovat, i když můj názor na Bethesdu asi hned tak nezmněním.
@mazar1234 (28.11.2016 19:23): Nene OOO scaling neodstraňuje ale modifikuje:

"Oscuro's Oblivion Overhaul aims for a more static world. The features of "level scaling" are not completely taken away, but are tweaked to enhance the believability, immersion, and unpredictability of the Cyrodiil's inhabitants."

Hrál jsem to s ním také, a zvláště ze začátku mi to přišlo výrazně těžké.

@StriderCZ (28.11.2016 16:18): A je potřeba toho banditu zabít? Plížení, neviditelnost, by nepomohlo? Pokoušel jsem se hrát Oblivion stylem "No kill" tam, kde to po mě hra vyloženě nevyžaduje a byla to velmi zajímavá zkušenost. A dostal jsem se tak dost daleko.
@Gordon (28.11.2016 19:10): Inac som kdesi raz cital, ze v Skyrime sa scaluju iba do urovne 36 a potom su uz vsetci na maximalnej urovni takze akonahle sa hrac zacne levelovat nad 36 tak ziskava odstup a je uz stale silnejsi a silnejsi.

@StriderCZ (28.11.2016 16:18): Pockaj, OOO ma predsa scaling odstraneny a enemaci su umiestneni "rucne" a teda v kazdej hre rovnako bez ohladu na hraca.
Aspon tak som to onehda pochopil z infa ked som to instaloval a potom aj uspesne dohral v OOO.
@StriderCZ (28.11.2016 16:18): A co snížit obtížnost?

Jinak ve skyrimu to mám taky docela vtipný, hraju na mistra a má problém s tím highlevel banditou s obouruč zbraní, ale draka sundám jakbysmet... :D
Tak jsem přestal hrát Oblivion.
Po počátečním nadšení jsem se i s OOO dostal do fáze, kdy měn doběhl level scaling, který je i přes úpravy tak z*urvený, že jsem v dungeonu, mám nesmrtelnost, vyvolaného atromacha, a stejně nejsem schopen kilnout obrněného banditu.
Oblivion je jedna z mála her, které Vás trestají za to, že si zvyšujete level.

Pokud někdy budu hrát Oblivion, pak bez modů, a vy*eru se na levelování- celou hru dohraji na první level, s tím, že nebudu vylepšovat atributy, jen dovednosti- smutné, ale kruté poznání.

Tak jsem začal hrát Oblivion odznova , tentokrát s OOO. Neskutečně jiný herní zážitek. První Obivion jsem dohrál na NTB, který se tak sekal, že jsem musel souboje řešit vyvoláním atronachů. Druhý jsem hrál na PS3, ale moc mně nechytl. Nyní hraju druhý den, jsem na prvním levelu a i z obyčejného lovu ryb se stala smrtelně nebezpečná zábava
@MickTheMage (22.03.2016 16:28): moc pěkné.
Mě osobně se prostě líbí ta pohádková atmosféra. Když vyšel Oblivion tak já měl sotva rok starou Radeon 9700 což byl high end, ale bohužel neuměl DX9, takže bez HDR. Pak jsem to vyměnil za X1650, která už HDR uměla ale Oblivion byl tak náročný na HW, že plně jsem si ho mohl vychutnat až na ATI X1950GT o pár let později. A je nutno dodat, že ve své době byl Oblivion co se týče grafiky naprostá špička a to i v konkurenci FPS. Byl to skutečný benchmark grafiky, to se o Morrowindu říci nedalo, byť vypadal k světu.
@MickTheMage (22.03.2016 16:28): Haha, môj komentár je slávny. :) Každopádne takto v spätnom pohľade a pri rozohranom Skyrime musím povedať, že Oblivion bol v mnohom krokom späť oproti Morrowindu, posun bol naozaj len v skilloch typu alchemy, speechcraft, grafike a niektorým iným vylepšovákom, ale UX bez módov bolo fatálne zlé, hlasov a dialógov málo a v novšej grafike to vyzeralo celé generickejšie. Je zvláštne, že v Skyrime mi príde veľa vecí už rozumnejšie spravených, hlavne gameplayovo, no UXákov v Bethesde furt nemajú...
Já si pamatuji, jak jsem tenkrát měl pc za 40 000,- a stejně ta grafika na to nestačila ( x850, která byla doporučena :)
A to jsem měl pc asi půl roku starej. Dost mě ta hra okouzlila. Bohužel mě třeba štvalo, že do kbelíku jsem mohl vystřílet jen určitej počet šípů, a že byla divná obtížnost, kdy jsem třeba do kraba vystřílel 30 šípů než umřel.
A škoda, že ta arena byla tak krátká. Jinak ta hra je zábavná, když někdo nevyužívá glitchů apd :D. Přídavky jsem k tomu nehrál.
Třeba, jak dostanete toho koně za vrahy, nebo za koho, tak jednoho dne se prostě ztratil.

Mě se nejvíc dostál pod kůži právě morrowind kvůli té své jedinečné fauně a flóře a atmosféře, oblivion byl moc pohádkový a zarazilo mě že v něm jsou věci z našeho světa. Redguarda bych chtěl taky jednou zkusit, ten trailer je ůplně ůžasný.
Podle mě nejlepší TES hra vyšla v roce 2006 :)

Upřímně, první TES jsem viděl u kámoše na 486DX a nebylo to špatné. Druhý TES jsem už hrál na svém PC ale že by mě nějak zaujal... Třetí TES se mi fakt svého času nelíbil - prostě ta podivná fauna a flora ve hře - graficky ovšem hodně dobré. TES z roku 2006 je dodnes můj favorit, ano má "tuctový" příběh - a který TES ne, že? - a moře chyb jako každý TES ale na druhou stranu měl (a stále má) na svou dobu užasnou grafiku, a hlavně se mi libí to "středověké" pojetí architektury. Prosím berte to slovo v uvozovkách. Tak nějak mě to prostě zaujalo. Jasně na Vavru a jeho RPG to nemá - architektonicky ale za mě 1*.
Máte to asi trochu popletené - Morrowind přece vyšel v roce 2002, ne?
já si nainstaloval hru a poté češtinu ale nejde mapa, respektive někam zmizela textura, místo textury je prázdné okno ale když myší najedu na lokaci (kterou samozřejmě nevidím) zobrazí se popis....neví někdo jak to opravit
mě při cestování vždycky nejvíc prudilo to že se mi do map zapsávali neprozkoumané dungeony které byli blízko cest, takže jsem na ně potom zapomínal protože jsem je měl za prozkoumané.