@Widl (21.05.2024 16:02): Ta relativní krátkost a přímočarost mi právě přišla docela vhod. Možná až trochu opadne zklamání a pocit promarněných hodin, ještě to zkusím :-) Co mi dost vadí je opravdu miniaturní UI a ikonky v inventáři a všude jinde. Nerozeznám ani meč od oštěpu. Zjišťování aktivních účinků vedle portrétu postavy už je regulérní pixelhunting. Ta nepřehlednost UI je problém u spousty novějších RPG - alespoň tedy pro mě.
Diskuze
@Radecker (21.05.2024 15:39): Tak ona je to spíš taková "jednohubka" na poměry RPG. Prostě kratší, přímočařejší. Trvalo mi to tak čtvrtinu herní doby Pillars. Ale podle mě je tam hodně znát i menší produkční hodnoty. Nebylo to úplně ono.
No, po 6 odehraných hodinách to asi vzdávám. Po tom, co jsem ušetřil všechny a všechno co šlo a vybíral ty nejméně dementní dialogové možnosti mi stejně hra na konci prvního aktu dala na výběr jen mezi chaotic evil kreténem, lawful evil kreténem a tím, abych byl chaotic evil kretén já :-) Předpokládám, že nemožnost přidat se na tu "lepší" stranu (přesto, že jsem u ní měl vysoký rating) mi znemožnila nějaká random dialogová volba nebo cesta zvolená v úvodním conquestu. Je to trochu anticlimax, protože jinak mě to i relativně bavilo.
Edit: Jinak to ale působí celé docela dost cheap. Nepamatuju si z jiné hry tak směšně malé mapky. Pillars oproti tomu byly opulentní zážitek :-)
Edit: Jinak to ale působí celé docela dost cheap. Nepamatuju si z jiné hry tak směšně malé mapky. Pillars oproti tomu byly opulentní zážitek :-)
@veselykralicek (19.05.2023 12:59): U Reda je 75 jako kdybys dal ty 90 :)
@Red (19.05.2023 11:28): to jsem čekal upřímně větší hodnocení po přečtení toho prvního odstavce.:-D
Tak dohráno. Mám chuť si to dát rovnou za druhou stranu, ale asi odolám. Ten backlog mám už tak velký.
Ve zkratce Tyranny je vylepšené kratší Pillars of Eternity. Pořád nesmyslně technicky těžkopádný, ale s řadou vylepšeními, například schopnosti či společná komba závislá na reputaci, vedle náklonnosti se vyplatí i vzbuzovat odpor a strach. Docela se mi tady líbil minimalismus lokací, opravdu rozsáhlý je jen jeden dungeon. Hru jde dohrát za 50h.
Hrál jsem za sadistickou bojovnici se dvěma zbraněni, no asi moc originální to nebylo, protože hned můj první družijnice byla nemlich to stejný. Tak jsme spolu vytvořili sesterstvo. Bylo osvěžující hrát za nehodnýho, ale některý věci mě zklamaly. Třeba je tam zajatkyně, co má informace a namísto aby mi hra dovolila z ní odřezávat dokud nezačne mluvit tak pro ní musím plnit vedlejší úkol. Vůbec tam jste spíše svědkem řádění spíš než že byste se ho mohl účastnit, vy jenom nudně zabíjíte. Jinak jsem brzy prohlídl systém, že koho ušetřím tak stejně skonči nabodnutej na kůlu, tak jsem ani neměl žádný dilemata.
Ve zkratce Tyranny je vylepšené kratší Pillars of Eternity. Pořád nesmyslně technicky těžkopádný, ale s řadou vylepšeními, například schopnosti či společná komba závislá na reputaci, vedle náklonnosti se vyplatí i vzbuzovat odpor a strach. Docela se mi tady líbil minimalismus lokací, opravdu rozsáhlý je jen jeden dungeon. Hru jde dohrát za 50h.
Hrál jsem za sadistickou bojovnici se dvěma zbraněni, no asi moc originální to nebylo, protože hned můj první družijnice byla nemlich to stejný. Tak jsme spolu vytvořili sesterstvo. Bylo osvěžující hrát za nehodnýho, ale některý věci mě zklamaly. Třeba je tam zajatkyně, co má informace a namísto aby mi hra dovolila z ní odřezávat dokud nezačne mluvit tak pro ní musím plnit vedlejší úkol. Vůbec tam jste spíše svědkem řádění spíš než že byste se ho mohl účastnit, vy jenom nudně zabíjíte. Jinak jsem brzy prohlídl systém, že koho ušetřím tak stejně skonči nabodnutej na kůlu, tak jsem ani neměl žádný dilemata.
@Say (13.02.2022 23:34): Inovativní mi teda moc nepřišel, ale zajímavý docela byl. Jenom se očividně počítalo s pokračováním, které je zatím stále jaksi v nedohlednu...
Je příběh něčím inovativní? Vypadá to, že dialogy by nemusely být úplně marné.
@Tulareanus (06.02.2022 23:47): omg tak snad to z toho vyčtu... Špatně se mi tam orientuje a nejhorší je dlouhé načítání mezi lokacemi. Ale každopádně díky :)
@Jab (07.02.2022 00:32): původně jsem komentář psát nechtěla, ale když to takhle napíšeš, tak co mi zbývá :D bude ale asi ještě trvat, než to dohraju..
@Jab (07.02.2022 00:32): původně jsem komentář psát nechtěla, ale když to takhle napíšeš, tak co mi zbývá :D bude ale asi ještě trvat, než to dohraju..
@Laurona (06.02.2022 23:18): Těším se každopádně na koment! :)
@Laurona (06.02.2022 23:18): Skús pozrieť tento walkthrough pre Ocean Spire. Z hlavy si to už nepamätám, je to už pomerne dávno.
Jsem v koncích. Mořská věž - kde prosím najdu třetí kámen? Mám modrý a červený :/
Konečně dohráno. Po pár letech první RPG, kdy mi příběh dával smysl od začátku až do konce. Znatelně kratší než bratříček od Obsidianu PoE a současně je citelně znát nižší budget, příkladem je, že hra střídá tři typy nepřátel od začátku až do konce. Čeština kvalitní, těžko věřit tomu, že tohle celé přeložil jeden člověk.
Musím říct, že takhle zklamaný jsem nebyl už dlouho. Na Tyranny jsem se tak moc těšil, že jsem i počkal na češtinu. Ale na hře je fakt vidět, že to Obsidiani dělali více méně ve spěchu a z finanční nouze, aby měli alespoň nějaké chechtáky na dokončení Pillars 2. Na to, že hlavní devízou téhle hry mají být volby a možnost si tvarovat příběh a svět podle sebe, je tahle hra až moc kolejnicová. Prakticky celou hru i závěr ovlivní jedno rozhodnutí na začátku. Potom už nemáte moc kam uhnout a hra vás nutí dělat věci které by jste chtěli udělat jinak. I souboje mi příjdou naprosto stupidní a až směšně jednoduché. Jak mám kluky a holky z Obsidianu rád tak tady prostě šlápli vedle. Ten celkový nápad je fakt dobrý, ale musel by na tom makat celý tým a jet na plno s dostatkem financí.
@Neelixx (01.04.2021 18:27): Skvělá práce, hra je chytlavá jako Pillars
Dneska v osm bude mít Folkemon hotovou češtinu -> odkaz
@účet smazán (03.03.2021 07:18): Oooo paráda.
Čeština již brzy připravena. Nedávno jsem si hru pořídila, tak uvidíme
@BINGMAN (09.02.2021 17:19): Díky moc, to jsem velice potěšen :)
@Can (09.02.2021 17:17):gold edice obsahuje obojí
Nevíte někdo co ta gold edice na Epicu obsahuje? Jsou to ty dlc Bastard's Wound nebo Tales from the Tiers?
@vapiscz (10.12.2020 17:40): Supr, díky. ;)
Btw je to dokonce ta gold edice! To by bylo úplně skvělé!
Btw je to dokonce ta gold edice! To by bylo úplně skvělé!
Aktuálně zdarma na EpicGames (od 10. 12. 2020 po dobu jednoho týdne).
@Matlajs (25.01.2018 19:32): V súbojoch chýba v porovnaní s IE hrami karikované násilie, keď napríklad postavičku zabitú kritickým zásahom roztrhlo na desiatky malých kúskov a so strašlivým výkrikom sa rozletela do všetkých strán. Fallouty detto! Boje potom pôsobia sterilne a nemajú správny drajv, ale holt si to asi doba žiada..
@sten (07.06.2018 13:06): Commander edice je taky na Origin Access za 4€ na měsíc :)
@Jab (17.05.2018 22:32): https://www.gog.com/game/tyranny_commander_edition momentálně za 14,30 éček
Komplet to jde teď sehnat na gogu těsně pod třicet dolarů (s Bastards Wound i Tales from the Tiers).
Hmm... Na mě vzhledem k hodnocením stále o dvě kila moc. :)
Hmm... Na mě vzhledem k hodnocením stále o dvě kila moc. :)
@SilentWolf (komentář): Pěknej koment a ani na dvaceti pluskách nejsi. Na DH se asi přestává hrát královský herní žánr - RPG. :P
@SilentWolf (14.03.2018 22:01): Tiež som to tak mal - Prekecal som Tunona a Gravena Asha a Bladen Marka som musel zabiť, hoci mi povedal, že to robí nerád a vzdal mi hold, ale tak musím zomrieť.. Trošku mi vadilo, že napriek tomu ostal dosť otvorený koniec a hlavne človek sa nedozvedel/neodhalil to mystérium okolo fungovania schopností archonov a ich samotného charakteru a "vzniku", hlavne u Voices of Nerat. A druhá vec, že sa nedozvedel absolútne nič o samotných Tiers - kto? prečo? ako?
Skončilo to perfektně. Překecal jsem Tunona. Větší pocit zadostiučinění, než nějaká větší bitva, Jsem na svou hrdinku patřičně hrdý.. :D A působí to hezky zaslouženě.
@SilentWolf (14.03.2018 19:49): Nech se překvapit :)
DLC je bohužel docela o ničem, navíc docela zabugované (vzpomínám si, že jsem si musel nacheatovat postupový předmět...)
DLC je bohužel docela o ničem, navíc docela zabugované (vzpomínám si, že jsem si musel nacheatovat postupový předmět...)
Mě trošku zklamaly ty dvě hlavní frakce. Ale naopak bych se řadil k týmu Tunon.
Uvidíme, jestli bude stále kámoš. :D :D
Jak jsem to ale chtěl dohrát rychle abych mohl třeba zkusit ty Pillarsy a pak plynule přejít na dvojku, tak nechci z tohoto světa pryč. Škoda že to DLC je prý plevel.
Uvidíme, jestli bude stále kámoš. :D :D
Jak jsem to ale chtěl dohrát rychle abych mohl třeba zkusit ty Pillarsy a pak plynule přejít na dvojku, tak nechci z tohoto světa pryč. Škoda že to DLC je prý plevel.
Přidávám se k týmu Disfavored :)
@SilentWolf (14.03.2018 19:39): Taky jsem dal přednost zákonnému zlu než zlu chaotickému :)
I když musím uznat, že Voices of Nerat je mnohem zajímavější postava než ten děda.
I když musím uznat, že Voices of Nerat je mnohem zajímavější postava než ten děda.
@John Mirra (14.03.2018 19:31): Akt 2 je už dávno poté. Mluvím o vlastním Ediktu.
Jinak ale k Disfavored.
Jinak ale k Disfavored.
@SilentWolf (14.03.2018 19:23): Ke komu ses přidal? :)
Na konci druhého aktu jsem dostal tak příjemné mrazení v zádech, jako už dlouho ne. Po dohrání budu pravděpodobně litovat, že vzniklo Pillars 2 a ne Tyranny 2.
@SilentWolf (05.03.2018 20:46): Urobil si veľmi múdro, Tyranny bola najlepšia voľba čo si mohol v danom momente urobiť.
Aj keď samozrejme Divinity 2 .... ale to som ešte hlúpo nehral.
Aj keď samozrejme Divinity 2 .... ale to som ešte hlúpo nehral.
Cha, a ja mel strach, ze me izometrie odradi. Na jeden zatah jsem dojel act 1 a parada. Jak to tak vypada, zrejme budu nakonec litovat, ze je hra tak kratka.
A behem hrani take chytam slinu na Pillars 1 a uz se smiruji i se settingem ke dvojce. Kdyz k tomu prictu Original Sin 2 - bude muj letosni rok asi silne CRPGčkový a asi jsem udelal dobre, ze jsem zacal tim Tyranny. Idealni material pro vzplanuti te jiskry.
Jeste to mozna dopadne tak, ze budu zpetne dohravat klasiky jako Fallouty, Torment a Baldursy. :-D
A behem hrani take chytam slinu na Pillars 1 a uz se smiruji i se settingem ke dvojce. Kdyz k tomu prictu Original Sin 2 - bude muj letosni rok asi silne CRPGčkový a asi jsem udelal dobre, ze jsem zacal tim Tyranny. Idealni material pro vzplanuti te jiskry.
Jeste to mozna dopadne tak, ze budu zpetne dohravat klasiky jako Fallouty, Torment a Baldursy. :-D
Tak dohráno. Docela dobrá hra, (za)bavila mě, ale chybělo tomu něco, co by ji vyšvihlo trochu výš... ten soubojový systém mě moc nebavil :(
Ale celý ten svět se mi docela líbil, konečně něco trochu originálního. I když ten třetí akt byl docela dost useklý.
Ale celý ten svět se mi docela líbil, konečně něco trochu originálního. I když ten třetí akt byl docela dost useklý.
@Tulareanus (02.02.2018 18:07): Tak to bude asi fakt tím, díky :) teď jen kde je najít, obchodníci to snad nikde nemají :/
@Matlajs (03.02.2018 11:07): Channelingom myslíš castenie? To máš okolo ikony kúzla, keď ho kúzliš. Refresh bar tam síce nie je, ale ak si ukážeš na ikonu kúzla v quick paneli, tak ti tam píše cooldown daného kúzla.
stejná věc, která chybí v Pillarsech, tak chybí i tady. věc která sráží boje v těchto hrách minimálně o třídu níž. vícebarevná bar, který by ukazoval refresh time mezi jednotlivými kouzly a jiný, který by ukazoval channeling.
@John Mirra (02.02.2018 17:07): Nepamätám si už ako presne to funguje, ale taktiež som dostal nejaký základ a kým som nemal druhú časť, tak sa mi to ani nezobrazovalo medzi položkami, z ktorých sa dá tvoriť kúzlo.
@Tulareanus (02.02.2018 14:18): Tojo, ale mně se neobjeví ani v nabídce když v tom menu s kouzly... :/ Což by mělo, i když nemám vhodný akcent, ne?
@John Mirra (02.02.2018 14:10): Myslím, že treba ešte nejaký akcent, aby si to mohol použiť.
Mám problém, koupil jsem si od obchodníka svitek fire core a stejně se mi v menu kouzel nezobrazuje :( Fire control jsem se naučil, mám to na 25
já si nemůžu pomoct, ale pokud mam být zcela upřímnej, tohle je podobnej garbage jako v případě Pillarsů. Můžou promakat cokoliv, ale ty boje to prostě kazej. je to nepřehledný a vypadá to hnusně. oproti starejm dobrejm legendárním Baldursům, kde jsem už vizualně dokázal identifikovat aaa tady máme partu kouzelníka, dvou meele, lučištník atp. tady nevidíš nic, rok čekáš na to, než někdo udělá co mu naklikneš a ani nevidíš že by to doprovázel nějakej vizuální/ zvukovej efekt charge nebo něčeho. po pár vteřinách už člověk pochybuje, jestli něco vůbec udělaj, nebo jestli se ta akce vyresetovala, no pak to udělaj když už je to uplně k ničemu :D Chápu, že celkový hodnocení hry mluví za sebe, ale za mě to Obsidiani neuměj. Minimálně boj by měli dát někomu externímu, ať jim to udělá.
@Tarhiel (08.09.2017 08:57): Ukončený je, ale jde o celkem otevřený konec.
@Tarhiel (08.09.2017 08:57): no je a není. Příběhová linka se uzavře, ale konec hry může klidně navazovat na pokračování.
@Bragi (07.09.2017 22:28): Čo som počul, skôr DLC.
Taká otázka pre tých, čo hru hrali (bez spoilerov, prosím): je príbeh ukončený? Lebo som počul 2 protichodné verzie - jedni vravia, že áno, druhí, že nie.
Taká otázka pre tých, čo hru hrali (bez spoilerov, prosím): je príbeh ukončený? Lebo som počul 2 protichodné verzie - jedni vravia, že áno, druhí, že nie.
Nový datadisk Bastard's Wound. Alebo je to skôr DLC? Kto sa v tom má dnes vyznať.
@Tulareanus (26.06.2017 16:09): Pre mna je realtime suboj v rpg jeden velky chaos a rad to moc nemam. Tahovka je to co mi vyhovuje najviac. Nemam v poslednej dobe na to nervy buchat do medzerniku, rychlo menit veci, pustit to, rychlo to sledovat. Imho tahovky tomuto druhu RPG sedia najlepsie. Ale zas + pre mna je, ze si to mozem prisposobit ako chcem a ked nechcem suboje, tak easy obtiaznost a happy Mick :)
@MickTheMage (26.06.2017 14:36): no ja mám práveže tuším tretiu obtiažnosť v poradí, lebo to bolo moc easy. A ja to stále beriem ako realtime ťahové, kde všetko nejaký čas trvá a preto už miestami treba pekne pauznúť, prerozdeliť útoky, odpauzovať, možno sa trocha presunúť a zas pauznúť a zadať príkazy a tak.
@Tulareanus (26.06.2017 13:11): Nie, ziaden spoiler, mna asi v polovici prestali bavit suboje (realtime ma jednoducho nudi), tak som obtiaznost subojov stiahol na minimum. :) Takze vyrazne kratsie suboje asi urobia svoje.
@MickTheMage (26.06.2017 12:41): A kde je teda pes zakopaný? Či spoiler alert? Predpokladám, že aj sidequesty si všetky riešil.
@Tulareanus (25.06.2017 23:42): Pravda je, ze som toho vela necraftil. Par veci, ale nejak ma to netahlo. Prekecaval som vsetkych (za koho ma mas ;)). A dalsie moznosti si setrim na nejaky dalsi playthrough. Aj ked vlastne, ja uz viem kde by mohol byt pes zakopany. Mozno. :)
@MickTheMage (25.06.2017 18:13): A to si sa venoval aj crafteniu a prekecol si všetkých parťákov? Lebo inak neviem, ako by som to stíhal... Je pravda, že párkrát som aj loadol, lebo som bol zvedavý, čo by sa stalo, ak by som sa inak rozhodol.
@MickTheMage (25.06.2017 18:13): Já to třeba hrál každý den o vánočních svátcích a trvalo mi to snad týden než jsem to dohrál. :) Nevím, možná čtu moc pomalu, ale zase musím říct, že tahle hra má opravdu jedny z nejdelších kecacích pasáží s parťáky.
@Tulareanus (25.06.2017 18:11): Wut? Zas tam tolko toho nie je, jedine. ze ten free patch teraz to roztahuje, ja som mal jeden playthrough za 24 hodin :) A teda, to si tiez citam veci.
@MickTheMage (15.06.2017 11:59): Asi počkám. No ako si čítam všetok lore a pomaly riešim veci (hoci lokácie nie sú veľké), tak som v druhom akte akurát som ukončil edict of storms a mám nahraných 30 hodín, čiže o krátkosti nemôže byť moc reč. :D
@Tulareanus (14.06.2017 18:47): Povodne Tyranny nie je dlha hra (je robena na opakovane hranie), ale teraz co tam pridavaju veci... pockaj a uvidis :)
Keď som videl info o datadisku, tak som sa potešil. Mám však teraz dilemu, je to hra, ktorú mám aktuálne rozohranú a rád by som ju dohral, ale určite sa mi to nebude chcieť hrať tak skoro (tj. tento alebo budúci rok), tak skoro. Tak váham, či to dohrať tak či tak alebo tú hru o toho pol roka, či koľko odložiť. :/
@BINGMAN (14.06.2017 05:57): Super, zrovna jsem si říkal, že udělám druhý playthrough. Ještě si teda počkám.
Do konce roku vyjde datadisk Bastards Wound a hlavně aktualizace, která rozšíří 3. Akt a přidá nové zakončení, kde budete moci zůstat věrní Kyrosovi. Co víc si přát:)
@BINGMAN (13.03.2017 14:11): Také bych neměl námitky, kdybych zůstal v jeho (jejích) službách jakožto jeho (její) nejmocnější služebník. Ale co jsem měl dělat, to on(a) se mě rozhodl(a) zneškodnit první...
@BINGMAN (13.03.2017 14:11): Přesně tak. To mi vadilo mnohem víc než četné výtky, že třetí akt je krátký a končí náhle.
Tak dohráno a za mě určitě lepší a zajímavější než PoE. Jen mě mrzí, že jsem na konci neměl možnost zůstat věrný Kyrosovi. Celou dobu roleplayjuju jako jeho nejvěrnější služebník, aby mi to stejně bylo prd platný.
Dotaz:
Pokud chci využívat skilly "Lore", "Athletics" atd. v konverzacích, musím to vytrénovat u hl. hrdiny, nebo se skillchecky vztahují plošně na celou partu?
Pokud chci využívat skilly "Lore", "Athletics" atd. v konverzacích, musím to vytrénovat u hl. hrdiny, nebo se skillchecky vztahují plošně na celou partu?
@Paul (12.01.2017 13:37): Taky tak. Upřímně z Pillars zatím také nejsem extrémně nadšený. A Tyranny je kritizován podstatně více. Koncept mě naopak láká velmi.
Ok, díky za krapet jiný perspektivy. Až to někdy bude ve slevě tak to zkusím.
@Paul (12.01.2017 10:02): Mňa to napríklad bavilo hrať oniečo viac ako Pillars, vlastne z môjho úhlu pohľadu má Obsidian iba 2 lepšie hry ako Tyranny - KOTOR2 a New Vegas (a to KOTOR iba kvôli SW settingu).
Takže ak máš rád Izometráky tak smelo do toho.
Takže ak máš rád Izometráky tak smelo do toho.
@Paul (12.01.2017 09:09): Tady máš starší pozitivnější recenzi na RPG Codexu:
http://www.rpgcodex.net/content.php?id=10477
Tyranny má svoje problémy. Působí, že má daleko na víc. Když pominu bojový systém, má rozhodně nakročeno ke skvělé hře, ale o to víc pak ty nedostatky vyniknou. Za zahrání ale každopádně stojí.
http://www.rpgcodex.net/content.php?id=10477
Tyranny má svoje problémy. Působí, že má daleko na víc. Když pominu bojový systém, má rozhodně nakročeno ke skvělé hře, ale o to víc pak ty nedostatky vyniknou. Za zahrání ale každopádně stojí.
@Paul (12.01.2017 10:02): Odpoved stale plati. RPGC som vzdy vnimal ako bandu extremistov, ktorych nazory netreba brat uplne vazne. Alebo aspon s velkou rezervou. A kedze som Tyranny dohral, tak v tom mozem pokojne pokracovat. Tyranny nie je ziaden masterpiece, ale je solidny v tom co robi. Jedine v com je ten clanok relativne sudny je kritika subojov.
Na druhej strane, pokial ti je blizky ich extremisticky pristup (a priaznivci tohto stylu sa pohybuju aj na tu), tak samozrejme Tyranny mozno tiez nebude tvoj salok caju. :)
Na druhej strane, pokial ti je blizky ich extremisticky pristup (a priaznivci tohto stylu sa pohybuju aj na tu), tak samozrejme Tyranny mozno tiez nebude tvoj salok caju. :)
@MickTheMage (12.01.2017 09:32): Tohle moc neberu, zaprvé tu recenzi psal nějakej moderátor obsidianích fór a za druhý mi jde o ten samotnej text, kde dost detailně popisuje v čem ta hra selhává po writing a combat stránce.
@M.a.t.t. (12.01.2017 09:32): taky bych od Obsidianu mnohem raději viděl New Vegas 2 nebo něco v tom stylu, ale když jim to nikdo nechce zaplatit, tak máme smůlu.
@M.a.t.t. (12.01.2017 09:32): taky bych od Obsidianu mnohem raději viděl New Vegas 2 nebo něco v tom stylu, ale když jim to nikdo nechce zaplatit, tak máme smůlu.
@Paul (12.01.2017 09:09): Myslim, ze odpoved je jasna. RPG Codex ;)