Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nejprve špatné zprávy:

Ve hře nejsou private servery (RSP - rental servers), možná je přidají dva roky po vydání a možná vůbec. Čili jsou k dispozici jen oficiální servery, které mají rotaci map. Jsou jen 3 typy serverů - CONQUEST (rotace map v módu Conquest), GRAND OPERATION (viz. dále) a INFANTRY FOCUS (rotace módů Frontlines, Team Deathmatch, Domination tj. ořízlé mapy omezené na pěchotu a pár vozidel). Když třeba chcete hrát Hamadu, tak zjistíte, že v Evropě na žádném serveru se aktuálně nehraje, ale může přijít na řadu třeba v příští hře. Tj. přes název mapy nic nenajdete. Je třeba hledat přes mód Conquest, rozkliknout si informace na dostupných serverech a podívat se kdy přijde Hamada na řadu. Hráči od DICE požadují servery s rotacemi jen těch nejoblíbenějších map, tak uvidíme zda DICE vyjde vstříc aspoň v tomhle.

Popis herních módů

GRAND OPERATION v BF5 je jiný než OPERATION v BF1. Má 3-4 kola (3x 25minut) a vítězné podmínky jsou matoucí. Hra může dopadnout jako Velké vítězství / Velká prohra nebo obyčejné Vítězství / Prohra. 4.kolo nastane jen když jsou po 3.kole výsledky vyrovnaně (výhra 2 ku 1 ale bez velkého bodového rozdílu) a jde o mód Battle Royale (každý má jen 1 život a prostor bojiště se zmenšuje). 1.kolo (mód Airborne) může zajistit útočícímu týmu výhodu v 2.kole (větší respawn frontu čili větší počet životů který má celý tým k dispozici), pokud se mu povede splnit všechny úkoly v 1.kole (likvidace všech děl). V 2.kole a 3.kole se prostřídá mód Conquest Assault, Frontlines nebo Breakthrough (viz. zde). 3.kolo už nezávisí na výsledku 2.kola, tj. žádný tým není zvýhodněn.

Plánovaný update Tides of War přidá nové sety operací do Grand operations.

CONQUEST
- oba týmy začínají s pevně daným počtem respawn ticketů
- smrt = -1 ticket (při oživení padlého vojáka se nic neodečítá)
- cílem je zabrat protivníkovy vlajky v libovolném pořadí
- ovládne-li tým polovinu vlajek, začíná druhý tým průběžně ztrácet respawn tickety. Ovládne-li nadpoloviční většinu vlajek, ztrácí je druhý tým tím rychleji.
- čím blíže jste vlajce, tím rychleji zabíráte
- skrytá mechanika kdy brutálně prohrávající tým zabere vlajku trochu rychleji než vítězný tým.

CONQUEST ASSAULT
- narozdíl od klasického Conquestu drží bránící tým v úvodu zápasu všechny vlajky a nemá vlastní základnu, a může proto nastupovat do hry jen na místě vlajek nebo spoluhráčů.

DOMINATION
- pěší verze CONQUESTu

AIRBORNE
- útočníci: seskočit z letadla, najít bombu (4x), umístit jí v časovém limitu na protiletadlové dělo (4x). Po zabití bomb carriera může bombu sebrat jiný voják a pokračovat. Otázka je, jestli se spottovaný bomb carrier zobrazuje protivníkům na minimapě jinou ikonou. Po umístění musíte nálož chvíli chránit.
- obránci: stavba fortifikací okolo protiletadlových děl a kulometných hnízd a obrana. Anti Air hnízdy se dají sestřelit letadla ze kterých seskakují útočníci, čímž zajistíte, že se vám protivníci neobjeví za zády.

BREAKTHROUGH
- útočníci: zabírání sektorů v určeném pořadí. Sektor je zabrán, když jsou zabrány všechny vlajky v něm.
- obránci: obrana vlajek v napadeném sektoru a příprava na obranu dalšího sektoru

FRONTLINES
- útočníci zabírají 1 vlajku, obránci ji brání. 30sec po zabrání se zpřístupní další vlajka. Frontová linie se postupně posunuje k bázi obránce. Po zabrání poslední vlajky se útočníci snaží umístit bombu na závěrečné cíle.

TEAM DEATHMATCH
- ...

Zajímavosti

- přemístění artilerie a kanónů pomocí některých vozidel (zacouvat a stisknout klávesu pro opravu)
- odtažení zraněného medikem (TBD)
Jako není to špatný. Kampaň je určitě fajn jednohubka, zkouším ji hrát na hard a když se ozvalo Its a long way to Tipperary a já je začal kosit z hnízda kulometem tak jsem se musel smát. Pak jsem krátce zkusil Multiplayer. Je to typická battlefieldí mela. Posun od BF3 je v customizaci postavy. Statistiky nic moc - prázdné stránky s pár údaji. Za real peníze se mají koupit jen kosmetické předměty. Věci a nějakou základní kosmetiku odemknete progressem. Itemů ve hře je teď hodně málo, úplné holé minimum. Grafika je krásná a jakžtakž šlape i na minimální konfiguraci. Zvuk je opět first class. Gameplay - zatím nehodnotím jestli ve squadech je to lepší nebo horší než v BF3. Squad leader může utrácet body, které mu hraním vydělává tým. Víc bodů se dá do týmu přisunout specializací postavy. Vrcholné číslo po 20min hraní je přivolaný nálet, jinak klasický supply drop - dropu vozidel jsem si nevšiml.. Minimapa squad leadera po vzoru BF2 chybí, takže žádný posun. O fortifikacích a stavbě hnízd supportem vím, jen jsem to nezkoušel. Opět lze specializací (jen 2 větve) postavy cosi ovlivnit - u supporta jestli je spíš na stavbu nebo na suppresing fire. U recona jestli podporuje squad nebo je lone wolf a může spawnovat na beaconech ostatních squadů. Tanky moc nepřežijou samy o sobě, mají fungovat jako podpora frontové linie. Letadla jsem nezkoušel, asi se jim zase vyhnu. Padlé může zvedat kdokoliv. Assault může být specializován buď protipěchotně nebo proti vozidlům. Chybí mi v mapách něco jako Karkand a Wake island. Zatím jsem zkoušel jen pěšácké mapy (jde o centrální výsek map), poberu na nich nějaké základní zkušenosti a až pak půjdu do větších map.

Překvapilo mně kolik lidí má DICE tým. Než odrolovali lidi s křestním jménem začínajícím na písmeno A, tak jsem se začal nudit.

Oproti BF3 chybí mapa (alá Operace Metro), kde by byla pěchota komcentrovaná do jediné úzké pasáže. Některé mapy mají dobrý strategický potenciál - konkrétně Hamada a zničitelný most mezi bodem D a E. Fjell652 a obrana dvou tří přístupových cest ke každému bodu. Přetahování se o bod A na mapě Rotterdam. Zbylé mapy jsou buď příliš otevřené nebo koncentrované na prostředek. V tomhle byl skvělý původní Karkand v BF2 - oddělil boj na několik hodně odlišných částí. Měl určitý rytmus jak se zabírá a vyhrává. Náznak je že by Hamada mohla nabídnout něco podobného, ale je to úplně jiný typ mapy (něco jako Operation Firestorm - velká mapa pro vozidla).
A tak za mě zatím paráda. Tempo je zase trošku jiný, konečně neohraný WWII mapy, skvěle se to hýbe. Co mě sejří je šílený UI, všechna ta menu, submenu a subsubmenu... bleh.
Jestli nedají klasické mapy v updatu jako v BF3 (karkand etc) tak to bude nuda .)
@Gordon (16.09.2018 23:48): No evidentně tu hru dělat nestíhaj. Resej se tyhle sragory, skiny xichtu a zbytečný animace jak kdo uklouzne a pak ve hře není ani dost zbrani.

Ten interface me leze na nervy i u BF1.
Kroťme emoce. Já jsem kupříkladu zjistil, že poslední dobou se o emocemi na DH jen hemží (HW, RPG, BF). Sám jsem se nechal unést v některých případech. Dám si teď půl roku volno, ono stejně náročná práce, rodina a hry to nejde moc dohromady.

Na shledanou.
@Rapier (13.09.2018 19:36): Nebuď kokos laskavě.

Ukázalo se tu video, jak mělo BF3 super hype a já poznamenal, že i BF3 se tenkrát hejtilo kvůli věcem. A pak se to stejně hrálo, protože to bylo dobré BFBC3. A za tím, že připojování přes prohlížeč je pitomost si pořád stojím, to mi nevymluvíš.

KCD přidá BR mód, až bude KCD multiplayer onlinová střílečka.

A nějak si nevybavuju, že by BF byla nějaký superhistorická věc, až na Battlefield 2142 a Battlefield 1942: Secret Weapons of WWII. Ale mám pro tebe dobrou zprávu, jestli chceš autentickou FPS online střílečku, která ctí historické reálie, tak máš na výběr z docela slušného záběru her. Pravda, jsou to hry indie a jde za nima vidět, že se do nich nenalili miliony dolarů, ale jsou.

A ač mám conquest rád, tak Operace je imo lepší.
@Gordon (13.09.2018 20:03): Mele blbosti ve více ohledech. Hlavní cílovka nejsou dvacetiletí a děti, stejně jako u všech jiných casual AAA her.

Ach a ano, za pár let nebude co hrát, proto máme dneska steam přehlecný retro hrami a jen za poslední dva roky vyšlo snad pět online WW2 FPS, které se chlubí "old school" hratelností a návratu ke kořenům jako CoD 2.

A to ani nepočítám ty rádoby realistické klony Insurgency.
@Rapier (13.09.2018 19:36): DICE na pozadavky dlouholetych hracu zvysoka kasle. Oni cili na masivni prodeje, tedy na skupinu decek a infantilnich dvacetiletych. Na ty, co ve velkem kupuji skiny a podobne kosmeticke kraviny. Conquest byl az do BF1 vlajkovou lodi. Mimochodem Battle Royale byl uz v BF3 v podobe Scavanger Mode po vydani DLC Aftermath na podzim 2013. Hry se bohuzel ubiraji infantilnim smerem. Obavam se, ze za par let uz nebude co hrat a budeme se vracet ke starsim kusum, pokud jim autori neukonci porporu online.
Od někoho kdo se v profilu honosí, že maká pro Warhorse bych čekal opravdu víc. Je opravdu velký problém spustit MP z doplňku v prohlížeči. To už mě připomíná jak mluví linuxáci o widlích ale to bych odbočil od tématu.

Zajímavé, že nikomu nevadí, že vývojáři z DICE místo toho aby udělali Battlefield takový jaký ho chtějí dlouholetí hráči (tak třeba já - zjevně jsem zde jediný) a hlavně aby hra měla obsah a přiměřenou autenticitu (nebo alespoň pocit, že jsem tam v WW2, nečekám od toho Armu), tak raději investují svůj čas do módního modu, namísto aby vyšli z tradic a soustředili se na to co jím jde nejlépe. Z obchodního hlediska to chápu. DICE si stejně jako všichni jiní chtějí ukrojit svoji část koláče. Inu je to jen business nic víc.

Jsem zvědav kdy Vávra do KCD přidá ten battle royale mode. Je to přeci populární a zjevně to je každému fuk. :) A třeba to zvýší prodeje KCD. :)

PS: připomeňme si prosím, že série Battlefield vždy vynikala tím, že měla královský mód zvaný Conquest pro 64 hráčů, a tak nějak relativně ctila historické reálie. Od nějakých dob to jde ale z kopce...
Battlefield 3 byl posledni dil teto serie s funkcnim net codem. S vyjimkou brokovnice nebo sniperky se mi nestavalo, ze bych do nekoho nasypal zasobnik a on me jednim vystrelem slozil. Naopak jsme se s protivniky casto zabijeli navzajem. Jedinym neduhem byla nutnost spoustet hru ze zmineneho weboveho prohlizece a dale nezapocitavani kill assistu 80+ jako killu. Prvni neduh jsem prestal resit behem par hodin, druhy me stval po celou dobu hrani. Dodnes mam ale na tento dil kupu vzpominek a povazuji jej za druhy nejlepsi po BFBC2 (drivejsi dily jsem nehral).
@Rapier (13.09.2018 15:07): "That's not to say that some of the more extravagant customisations options won't return in the future."

Čti, zkusíme to později, jestli nám to projde.

@Rapier (13.09.2018 14:59): Lidem co chtějí normální mulťák? Tvl, tys jim sežral takovou nesmyslnou vobludnost a teď budeš pyskovat na Battle Royale? Lidi...
@Bodkin (13.09.2018 14:55): no vidíš a mě naopak BF3 přišel naprosto skvělý a to jsem chvíli před ním hrál a dohrál BF2 single a strávil nějaký čas v multiplayeru. BF4 vylepšil už tak dobrý BF3 jak to šlo.

No a že se MP pouštěl přes prohlížeč? Komu to jako vadí no. :)
@Bodkin (13.09.2018 14:31): náhodou mě se BF3 od začátku moc líbil. To Battlefield V je proti tomu...ehm, no jak to říct diplomaticky. BC3 by to ale chtělo, to zas jo. Vlastně on mi ten BV tak trochu připomíná BC3.
@MarezCZE (09.09.2018 13:56): To jsi mel neuveritelnou kliku. Ja narazil hned na nekolik od lonskeho listopadu. Obvykle jde o male smrady, kteri to hraji stylem CS:GO a neustale chcipaji. Papinek jim koupi prvni posledni a kdyz aktivuji aimbot a obvykle wallhack, pak maji pocit superhrdinu. Na Bete jsem odehral celkem 20 hodin a je to porad to same co predchozi BF hry. A hlavne plne porad jednech a tech samych bugu. Aby se v Bete slucovaly herni obrazovky se spawnovacimi, vypadaval HUD, padaly servery, letaly zasobniky, lekarnicky, stationary zbrane a podobne svedci o nezajmu DICE s timto neco delat. Jejich hry jsou ve fazi Bety v horsim stavu nez hry v Early Access na Steamu. Grafika a zvuky maji nadherne, bezi to plynule na Ultra Detaily i na mem slabsim notebooku. Nicmene bugy pretrvaji. Nespravili je od roku 2013, nepredpokladam, ze se najednou seberou a neco s tim udelaji. Uvidim, kam se hra posune a hlavne nakolik zlevni behem pristiho roku. Soucasny stav a cena hry je pro me absolutne neprijatelna a zustavam u BF4 a BF1. Preji vsem predplatitelum hodne stesti v Hackerfieldu V.
@DEU (09.09.2018 07:54): Hraju BF 1 od jejího vydání a naštěstí jsem na hackera nenarazil, tím neříkám že neexistujou:).

Osobně nechápu jak to daného clověka může tímhle způsobem bavit hrát.
Jinak mě to právě oproti BF1 příjde o něco méně akční a trošičku více taktické. Zbraně docela kopou, munice je méně, autoheal je překopaný. Za mě zatím fajn :)
Plusy a minusy po 10 hodinach hrani:

+ Akcnejsi a atmosfericky lepsi nez Battlefield 1.
+ Paradni grafika a ozvuceni, zejmena kulek, zvuku tanku, hudby v menu.
+ Omezeni poctu zasobniku u kazdeho vojaka zamezujici kempeni.
+ Moznost nechat se ozivit, pokud vas nezastreli headshotem.
+ Kombinace Airborne a nasledne Operation vypada slusne.
+ Nove mapy Narvik a Rotterdam se opravdu povedly.

- Spojenci mohou pouzivat nemecke zbrane a naopak.
- Nedotazena destukce, kdy se mi stalo, ze barak prezil i pad letadla.
- Novy system oziveni spousta hracu vubec nechape a casto jsem se tedy musel sam zabit drzenim LMB (left mouse button) nebo Space, abych se mohl znovu respawnout.
- Neschopnost preskocit malou skalku nebo metr vysoky plutek.
- Letadla se neskutecne sekaji behem letu.
- Stejne jako v pripade BF1 a 1. svetove je BFV pouze grafickou inspiraci ve druhe svetove.
- Slouceni herniho HUD a menu casti.
- Zasekavajici se odpocet pri respawnu
- Zasek hry pred respawnem a nutnost ukoncit hru
- Padani hry a serveru
- Vypadky HUD, kdy nasledne nevite, kdo je kdo
- Letajici zasobniky, lekarnicky, stationary zbrane, jednou dokonce proletl i tank

DICE opet nezklamalo, respektive zklamalo. Jejich hry jsou v Beta verzich v mnohem horsim stavu nez hry v Early Access na Steamu. K tomu jeste pripocitejme cheatujici zoufala decka, ktera se vyskytuji snad v kazdem Battlefieldu, ktere jsem od vydani Bad Company 2 hral a ktera i v plne verzi BFV budou. Za soucasnou cenu to kupovat nebudu ani nahodou. Pockam si na Vanoce 2019 a uvidim dle ceny a stavu, v jakem hra bude.

Zkouseno na notebooku i5 Kaby Lake, 16 GB RAM Dual Channel, 1050 Ti 4 GB, 512 SSD na Medium, High a Ultra Detaily. FPS vesmes mezi 40-55.