@Garret (01.07.2019 09:26): na konci samotného článku. :)
Diskuze
@Rapier (01.07.2019 08:28): kde v tom článku je odpověď na to, na co ses ptal?
Odpovím si sám, zde je rozbor RTX vs Quake II.
Když už se tady bavíme o RTX má smysl si kupovat RTX 2060 nebo RTX 2060 Super? Jde to zdali má vůbec dostatek výkonu na RayTracing v 1440p, totéž by mě zajímalo o RTX 2070 nebo Super verzi 2070.
Tak to docela rychle dopečovali, RTX verze už je hratelná (přidali podporu muziky), tak tady je gameplay prvních pár misí:
https://www.youtube.com/watch?v=GV3VqgAxZas
Tahle hra nestárne :)
https://www.youtube.com/watch?v=GV3VqgAxZas
Tahle hra nestárne :)
Vypadá to skvěle, ale vzhledem k tomu že v RTX verzi není hudba tak je to nehratelný a XP mod stále vede. Snad to tam dodělaj.
@Rapier (07.06.2019 19:58): V RTX režimu?
100+ FPS na Radeon Vega 56 :)
@Cobot (07.06.2019 09:18): Ale ta 2070 ukazuje průměrně 70, to je v pohodě. Věřím že na 2060 to bude ok.
@jvempire (07.06.2019 08:49): 10FPS na 1080 :D . Hm tak to jo. No myslim, že se ještě nejmíň pět let bez raytracingu obejdu.
@Cobot (07.06.2019 08:33): V OpenGL se to spustí i na mé 970, u kolegy na 1080Ti to jede i v RTX ale asi 10 fps. V práci na 2070 to jede perfektně.
Někdo tu psal že to nejden na 1060tce. Jako nijak mě to žíly netrhá, ale proč ne když údajně v nějakej driverech povolili RTX i pro tuhle generaci? Jiná věc je samozřejmě, že by to jelo třeba 5FPS, ale že se to vůbec nespustí?
@Kwoky (06.06.2019 21:57): Ktorý stojí 4,99 EUR. To zase nie je tak veľa.
@Kwoky (06.06.2019 21:57): Vlastnim :) RTX mi je ukradeny, ale dal jsem si par her v multaku, pac je tam ted hafo lidi :D
@Zx Atari 500 (06.06.2019 19:22): Jen aby někdo nebyl zklamaný... Je to demo. K hraní plné hry je nutné vlastnit původní Quake 2.
@Rapier (19.01.2019 12:10): první vlašťovka! :-) upřímně to na mě nepůsobí zase tolik wowově, ale každá záminka si zahrát QII znova se počítá!
Raytracing v akci aneb konečně důvod pro koupi Nvidia RTX. Musím uznat, že Quake 2 vypadá skvěle! odkaz
Po letech jsem rozšířil a opravil svůj článek ke hře. Doplněny přednosti KMQ2 portu, objeveny novější hi-res textury, zmíněno blbnutí DirectQII. Kvůli tomu jsem musel najít engine, který nahradí AprQ2 a DirectQII tam, co nezmůže KMQ2, podařilo se.
Jde o Yamagi port, který rozjede pár komplikovanějších modifikací a add-onů. Hned vyzkoušeno. Plusem enginu je opravdu věrná grafika, žádné moderní blbosti, ale přitom je hra celkově světlejší, má v nastavení dnešní funkce. U stisku F1 se hráč konečně nebude namáhat přečtení textu, protože to zvětšili, což oceňuji. Podpora hi-res textur a hudby je samozřejmá.
Postup instalace hezky česky. Ta modifikovaná paleta barev je fakt pěkná. Ve hře je celkově dobře zvládnutý stín, temnota, doplněná dobrou viditelností. OpneGL 3.2 tak nemusí být tak tmavý, jak v základu byl. Než jsem tam ten mod dal.
Ukázka 1, Ukázka 2, Ukázka 3, Ukázka 4, Ukázka 5 a Ukázka 6.
Potřetí dohráno. Skvělá hra. OpenGL konečně takové, jaké má být. Yamagi port tak zcela ověřen jako kompatibilní. Ta Mod korekce též byla fajn. V předposledním unitu jsou výtečné secrety, mnohé objeveny. Pěkné zásoby.
Jde o Yamagi port, který rozjede pár komplikovanějších modifikací a add-onů. Hned vyzkoušeno. Plusem enginu je opravdu věrná grafika, žádné moderní blbosti, ale přitom je hra celkově světlejší, má v nastavení dnešní funkce. U stisku F1 se hráč konečně nebude namáhat přečtení textu, protože to zvětšili, což oceňuji. Podpora hi-res textur a hudby je samozřejmá.
Postup instalace hezky česky. Ta modifikovaná paleta barev je fakt pěkná. Ve hře je celkově dobře zvládnutý stín, temnota, doplněná dobrou viditelností. OpneGL 3.2 tak nemusí být tak tmavý, jak v základu byl. Než jsem tam ten mod dal.
Ukázka 1, Ukázka 2, Ukázka 3, Ukázka 4, Ukázka 5 a Ukázka 6.
Potřetí dohráno. Skvělá hra. OpenGL konečně takové, jaké má být. Yamagi port tak zcela ověřen jako kompatibilní. Ta Mod korekce též byla fajn. V předposledním unitu jsou výtečné secrety, mnohé objeveny. Pěkné zásoby.
@mazar1234 (29.10.2018 10:40): Yop, to je přesně ono. Na samotný poslech dobré, ale ke hře se to imo hodí už méně, resp. to dost narušuje jinak hutnou atmosféru. Raději bych ambient ve stylu jedničky, případně nějaké střídmé dávkování ve vypjatějších momentech ve stylu třebas právě toho System Shocka 2. Každopádně jsem tu hudbu vypnul a hraji nadále již bez ní.
@Isair (29.10.2018 05:58):Malo by ti tam hrat toto.
@Bellerofontes (29.10.2018 05:18): Proč? Je více verzí hudby či co?
@Isair (29.10.2018 04:29): Ta verze bez hudby není tak úplně bez hudby. Padne tam a je zlověstná. Zkus se poohlídnout po jiné verzi.
Tedy, jak mě Quake 2 nikdy moc nelákal, tak jsem nyní příjemně překvapen, jak dobré to je.
Hlavně mě tedy zaujala atmosféra, která mi k mému velkému překvapení svojí odloučeností, hutností a tmavostí připomíná nejvíce asi System Shock 2 (soudě podle prvních několika levelů tedy), což je něco, co bych od Quaka příliš nečekal.
Jinač ad. k diskuzi níže, v GoG verzi hudba je, ale neřekl bych, že se do hry příliš hodí a naopak mám chuť ji vypnout. Naštěstí hraje vždy jen chvíli na začátku levelu a pak je klid. Občas je sice docela solidní, ale je jednak příliš hlasitá (a hlasitost hudby zde bohužel nastavit nelze) a za druhé prostě k té hutné atmosféře fakt nesedí, raději bych nějaký ambient ve stylu prvního Quaka.
Hlavně mě tedy zaujala atmosféra, která mi k mému velkému překvapení svojí odloučeností, hutností a tmavostí připomíná nejvíce asi System Shock 2 (soudě podle prvních několika levelů tedy), což je něco, co bych od Quaka příliš nečekal.
Jinač ad. k diskuzi níže, v GoG verzi hudba je, ale neřekl bych, že se do hry příliš hodí a naopak mám chuť ji vypnout. Naštěstí hraje vždy jen chvíli na začátku levelu a pak je klid. Občas je sice docela solidní, ale je jednak příliš hlasitá (a hlasitost hudby zde bohužel nastavit nelze) a za druhé prostě k té hutné atmosféře fakt nesedí, raději bych nějaký ambient ve stylu prvního Quaka.
@Garret (27.07.2018 22:41): Na mé verzi ta hudba také není. Už v roce 2005 prostě tu hudbu ze hry vyjmuli. Quake 4 Special DVD Edition.
@Garret (27.07.2018 22:41): Rozehrával jsem to tolikrát, že jsou možná správně všechny 3 možnosti :)
@Kwoky (27.07.2018 19:51): nebyla tam, protože:
a) si měl ripovanou verzi
b) si neměl propojenou CD mechaniku se zvukovkou
c) si hrál Steam verzi :-)
a) si měl ripovanou verzi
b) si neměl propojenou CD mechaniku se zvukovkou
c) si hrál Steam verzi :-)
@Kwoky (27.07.2018 19:51): kdybys četl recenzi ve Score od Modráka, Sonic Mayhem bys znal velmi dobře a měl i lepší zážitek :)
@Garret (27.07.2018 17:53): Mě to taky překvapuje. Ale prostě kdykoliv jsem tu hru hrál, tak tam nikdy hudba nebyla. A ani mě nenapadlo ji tam hledat.
@Paul (27.07.2018 17:44): No, hodně elektra bylo použito v novem Doomovi, až do té míry, že to v mnoha případech připomíná dubstep metal. Přitom kdyby se odprostil od těch "moderních" prvků byl to těžší Quake 2 v.2.0.
@Coldplaz (27.07.2018 18:08): jo, to je podle mě dost industriál. Dubstep tam neslyším.
@Garret (27.07.2018 17:53): +100000
@Garret (27.07.2018 17:53): +100000
@Paul (27.07.2018 17:44): No napríklad najznámajšia skladba BFG Division, je to skôr možno industrial metal ako dubestep metal.
A MGR znelo viac ako nu-metal, hlavne tá skladba Rules of Nature.
A MGR znelo viac ako nu-metal, hlavne tá skladba Rules of Nature.
@Kwoky (27.07.2018 12:51): tedy zvlášť u tebe mě taková neznalost překvapuje. ať už hraješ s hudbou nebo bez, Q2 OST je jeden z nejlepších originálních soundtracků ever...
@Coldplaz (27.07.2018 17:43): dubstepu jsem si tam tedy nevšiml, spíš je to prostě fůze metalu a elektroniky. Resp. můžeš linknout něco dubstepovýho z toho OST?
A jinak parádní metalovej soundtrack mělo taky MG Revengeance, ale to neni FPS.
A jinak parádní metalovej soundtrack mělo taky MG Revengeance, ale to neni FPS.
@Paul (27.07.2018 17:40): Doom 4 má dobrý soundtreck, len je tam trochu moc dubstepu a nie je to čistý metal.
@Coldplaz (27.07.2018 17:38): Novej Doom. Mick Gordon vyloženě citoval Q2 jako inspiraci.
Sú nejaké iné FPS ktoré majú tak energetickú metalovú hudbu okrem Painkillera?
@Kwoky (27.07.2018 15:44): Jasně. Třeba Doom 1/2 na PC maj přesně ten "hoorah run and gun" styl a atmosféru a to i díky Bobby Princově "rockový" rychlý midi hudbě. Zatímco Doom 64 dostal do vínku pomalej, ambientní soundtrack bližší Quaku 1, a má pak úplně jinou atmosféru (a taky super). Ale...ke Q2 mi ten rychlej hardcore styl sedí, a hrát bez hudby úplně...no mě to prostě přijde suchý, bez atmosféry. To bych si tam aspoň pustil ten NIN ambient z jedničky.
Paule, Kwoky, oba máte pravdu. Ta hudba dělá mnohé a podstatně mění tu atmošku a dokonce i styl jakým hraju. Bez hudby mi to připomíná Dooma 3 a s ní spíš Painkillera.
Taky bych to bez hudby už nedokázal vůbec hrát, ale dostal se k ní dost pozdě.
@Paul (27.07.2018 15:25): No... ta hudba evokuje dojem "jdi, střílej, běhej, makej". Mně spíš vyhovuje ten stísněný pocit, že jsem sám na cizí planetě, situace je totálně v kýblu a musím se z toho nějak vysekat. Jako by to byly dvě odlišné hry.
@pajmič (27.07.2018 13:21): bez hudby je to strašně chudý. To by potřebovalo aspoň nějakej ambient. Ale se Sonic Mayhem to má prostě perfektní grády :)
@Kwoky (27.07.2018 12:51): Bez té hudby to má úplně jinou atmosféru. Ta hudba je super, ale spíš ji poslouchám samostatně, hru vždy hraji bez múzik :)
@Paul (27.07.2018 08:20): V životě jsem to s hudbou nehrál, tak mě v tom tvém videu spíš ruší :) Ani jsem nevěděl, že tam nějaká je.
@Garret (27.07.2018 11:17): ve steam verzi nejspíš není, nebo ne tak aby hrála. Ale ten mod jí zapíná, celkově s ním všechno funguje jak má. Jen je holt grafika víc shiny s lepšíma texturama (což mi nevadí, naopak)
@PavelU (27.07.2018 12:05): dík za tipy, ale už spíš zůstanu u q2XP...chtěl jsem si připomenout tu základní hru, mission packy mě moc nelákaj :)
@PavelU (27.07.2018 12:05): dík za tipy, ale už spíš zůstanu u q2XP...chtěl jsem si připomenout tu základní hru, mission packy mě moc nelákaj :)
@Paul (27.07.2018 08:20): Dvojku mám pořád na disku, jedničku jsem komplet smazal. Určo tam hoď i 3.24 patch a Knightmare engine. A má to šest Mission Packů :) Tady si počti.
@Paul (27.07.2018 08:20): Tahle moderní grafika tomu podle mě moc nesluší. Není nad originál - a k tomu s Michalem Davidem v pozadí - to je teprve top :D
@Paul (27.07.2018 08:20): ve Steam verzi je hudba? podle recenzí tam neměla být, což i důvod, proč jsem to nekupoval...
@marwel (27.07.2018 09:52): u mě přesně naopak. Jednička mi přišla nudná, dokonce ani NIN sountrack jí nezachraňuje :) když je to jen ambient bez melodií.
Ale souhlas s dvojkou na PS1 ve splitscreenu...pár nocí jsme nad tím propařili, strašná pecka.
Ale souhlas s dvojkou na PS1 ve splitscreenu...pár nocí jsme nad tím propařili, strašná pecka.
@Paul (27.07.2018 08:20): Vypada to pekne, dvojka me ale nikdy nebavila. Jednicka je lepsi. U dvojky jsem se bavil jen, kdyz jsme kdysi hravali split-screen multiplayer na PS1. :)