Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Mě na tom po šesti hodinách rozhodně mnohem víc sere a prudí (a nudí!), než baví a fascinuje. Zejména to fanfárové rozhodnutí neumožnit cokoliv přeskočit, dokud člověk nejede NG+. Sorry jako, ale mnoho z vedlejšího obsahu je úplně stejně prázdným, irelevantním, a ještě více uspávacím balastem, než jak to jede Ubi. Nemožnost trochu popohnat úmornej pokec o kytičkách s random joudou u pole, kór v době, kdy to dávno je v branži stálice, mi přijde vyloženě na facku.

Souboje jsou fajn, ale jakmile po mně jdou čtyři+ najednou, kamera jde do prdele způsobem, jaký odjinud ani nepamatuju. A aby mi hra samotná vyloženě pauznula souboj a donutila mě přepnout postoj jen proto, protože se kajsi mimo záběr vynořil čmouda se štítem, kurva kdo tohle kde kdy viděl???

Audiovizuál (většinově) boží, zbytek zatím těžkej meh.
@SilentWolf (18.05.2024 11:32): no už jsem v open worldu a prozkoumávám. Taky jsem se teď dočetl že čím víc člověk hraje ghost (stealth, assassinace) tak tím víc chčije a jsou bouřky. Bože to je tak dementní mechanika. A spát, resp. jakkoliv posouvat time of day taky zjevně nelze? Chjo tvl
@Paul (18.05.2024 11:23): To je divné, já si nejvíc pamatuji právě větrno a slunečno. Ty rozkvetlé louky, klasy, sakury, všechen ten poletující bordel je něco neuvěřitelně nádherného.

Grafika a stylizace prostředí (někde, někde je to totiž fakt hnusné), trochu souboják (než se vyplatí spamovat jediný útok) a hlavně ty standoffy z toho dělají super hru. Jen nejsem schopen ignorovat, že zbytek prostě je horší ubisoft.

Každopádně flétna u mě vždy fungovala, není ve hře třeba nějaká mechanika že v úvodu hry víc prší, než začne Jin osvobozovat ostrov? To by mi smysl dávalo.
Tedy ta hra vypadá mnohem líp za slunce než za deště, ale přitom furt prší. Úplně náhodou jsem objevil že flétnou se dá počasí změnit (trochu wtf mechanika tbh), ale pak zase začalo chcát a chčije a chčije...to jako pokaždý když budu chtít mít sluneční počasí, tak budu muset hrát na flétnu? Zatím jsem neviděl že by déšť sám odezněl..
Ted mi dochazi, ze na PS5 ma DC cutsceny v 30 fps (i ty ingame neprerenderovane). Mozna to je art zamer, ale mozna to je taky proto, ze by to PS5 neudrzela v 60. To by do vseho vnaselo trochu vic svetla o tom, jak je ta hra realne narocna.
@Hammond22 (17.05.2024 17:57): víc nepotřebuju když to vypadá tak dobře. 1620 DLDSR je ekvivalent 4K DSR. Ale pointa byla spíš v tom testu na PS5 rozlišení/nastavení. Ale ano, 8700 a 2060 už jsou notně fousatý .)
@Paul (17.05.2024 17:33): No 1620p DLSS Quality je 1080p. To neni zadna slava. No musim si asi pripustit, ze je treba upgradovat. Nez se k tomu dostanu, tak to asi budu resit tak, ze si osolim alespon vse na max, DLDSR a locknu na 30. Udelam si takovej AA quality mode :D
@Hammond22 (17.05.2024 17:14): nastavil jsem high preset a stejný (na množství pixelů) rozlišení jako je na tom PS5 a jede mi to na 100-110fps v závislosti na scéně. Skoro dvakrát rychleji než na PS5. To celkem odpovídá výkonu grafiky (3080Ti) řekl bych. Jinak ale tedy hraju v 1620p přes DLDSR se zaplým DLSS quality a vším na max a zapnutým vsyncem, takhle to vypadá perfektně, framerate pod 60 nepadne nikdy a grafika se fláká někde na 160W. Za sebe tomu nemám co vytknout, prostě jsem neviděl žádnej bug, stutter, ani jakejkoliv jinej problém.
@USER47 (17.05.2024 17:04): Jo ja tuhle argumentaci beru, kdyby to byla nova hra. Ale pristupuju k tomu jako ke hre z konce PS4. Pokud se neukaze, ze grafika na PS je ekvivalent ultra low, tak je to proste za me spatny. S timhle to dopracujeme do bodu, ze az vyjde last of us part 2 na PC, tak pojede hur nez zmrvena part 1. A to nebude davat zadny logicky smysl.
Zas taková tragédie to zjevně není, i z těch benchmarků je vidět, že prakticky každá aspoň trochu modernější karta včetně low endu nebude mít problém to rozjet na 60fps v 1080p. Mezi nvidií a AMD tam není velkej rozdíl, srovnatelný karty maj podobný výsledky.

2060s je prostě pět let stará karta, která má nižší výkon než moderní low end, ale předpokládám, že s nějakým DLSS/XeSS a snížením detailů to na stabilním frameratu rozjedeš i ty.
@USER47 (17.05.2024 15:56): Jo je to nejaky rozbity. Hlavne v tech cutscenach jsou fakt sileny vykyvy, treba hned na zacatku 90 fps a druhej zaber na celek s kytkama v popredi z boku kolem 40... Silene to skace a nic moc z nastaveni nema vliv. Celkove se to chova fakt divne a hodne mi to pripomina stary porty konzolovejch her, ktery spis pripominaly brute force emulaci. Uvidime, co reknou digital foundry. Mozna uz je proste i7 8700 nepouzitelnej srot na tyhle PS4 hry :D Ale horizon na me pusobil uplne jinak (byt si taky myslim, ze dle papirovych predpokladu mel jet lepe a nepovazuju to za tak strasne super port, jak z toho lidi delaj).
To zní jak nějakej nvidia problém. Já mám Radeon RX7600, která je o dost novější, ale je to poměrně low end karta, která není až tak dramaticky silnější než 2060s, a hra v 1080p jede na high presetu zamčená do 60fps bez jakejchkoli záškubů, a GPU se fláká na 60% utilization. Procesor (Ryzen 5700X) pomalu ani neví, že se něco děje, a utilization nejde přes 30%.
Zajimavy, ze optimalizaci si vsichni chvali, ale na 2060 Super to teda jede naprosto bidne a nesrovnatelne hur nez Horizon FW. V 1080p a DLAA nebo TAA v high presetu to hned v uvodnich cutscenach pada na 30. Zda se, ze to ma silenej CPU bottleneck (i7 8700K), protoze ty vykyvy jsou sileny a je to skoro nehratelny. Z poslednich her jedna z nejhorsich optimalizaci. Nebo ma nvidia neco blbe v ovladacich a nesedi to Turingum, protoze jsem koukal na YT a na 3060 to beha podstatne lip (pritom to jsou docela srovnatelny karty). No nevim... Podle toho, jak to beha na PS4 a PS5 by to melo jet naprosto krasne v 1080p i na GTX 1080. Prijde mi vtipny, jak vsichni chvali nixxes a testuji PS4 hry na kartach jako 4080 a vriskaji, ze to ma 100 fps... Na PS5 to jede v 2160p checkerboarded 3840x1080), takze na 2060 Super by to melo jet v 1440p kolem 60. Jenze i na 1080p to pada v narocnejsich scenach na 30. Bida.
Jako minimálně po zvukový stránce (barvě hlasu) mi EN sedne výborně, že ani nemám moc chuť tu JP zkoušet.
Já to dneska načal na PC v Japonštině, a nejsem si jistej, zda tam vůbec nějakej pokus o lipsync je, vypadalo to úplně mimo. Navíc hned v jedný z prvních cuscén úplně chybělo audio i titulky k částem dialogu, takže jsem to prozatím přepnul do Angličtiny, kde to vše funguje o dost líp.
@BUMTARATA (16.05.2024 20:00): V PS5 verzi (tzn. snad i v PC) dodělali japonskej lip sync nějak uměle. Jako ty xichty jsou takový strnulejší, ale nějak mě to nerušilo. Jakkoliv ten EN performance capture bude určitě superior, ta angličtina (zvlášť ve vážně pojaté story) prostě nesedí.
@Paul (16.05.2024 18:04): Jakkoliv moc bych chtěl tohle hrát v japonštině, KCD v češtině a Stalkera v ukrajinštině, těžko se přenáším přes to, že je to jak nadabovanej film. Ten lip sync už je v těch hrách tak dobrej, že tam tu angličtinu vidím a jinej jazyk mě prostě ruší.
@Paul (16.05.2024 18:04): Dej japonsky, má to lepší feel a tak nějak to tam víc patří. S tím, co říká Bursoft.

A těším se na dojmy. Pro mě jedna z nejlepších open world akčních adventur, resp. všichni v Ubisoftu by měli povinně dohrát 3x, aby věděli jak se to správně dělá :)
PC verze dle očekávání špičková stejně jako Horizon 2. Trochu dilema jestli hrát v japonštině, zatím jsem tedy nechal EN. A ten Kurosawa mód vypadá zajímavě taky, ale spíš někdy na druhý hraní.
Vydanie PC portu tejto hry je čoraz bizarnejšia fraška . Povedal by som, že ďalších PC portov Sony titulov sa tak skoro nedočkáme.
@Garret (23.12.2021 12:54): Kopí jde vykrýt. Když dáš perfektní vykrytí, tak je to většinou insta kill (a to už mám přehozeno na hard obtížnost). Popř. sekám silný útoky (mám je vymaxovaný, takže jsou rychlý, a jak ho prolomíš, tak seknu tím ultra rychlým švihem, co máš z legendy). Mám i teď nějakou zbroj, kde mi to dobíjí zdraví, takže v podstatě ten pattern je podobnej na všechny.
Tak nevím, jeden postoj je proti štítům, ty můžu vykrývat a útočit po vykrytí. Druhej postoj je proti kopím, který se skillem taky můžu vykrývat. Pak je tam proti těm tlustoprdům, tam to trochu smysl má, protože není potřeba je dlouho pižlat se základním postojem, ale ve výsledku je asi rychlejší je upižlat, než přehazovat stance.
@Bursoft (20.12.2021 12:05): Ze začátku sem taky všechno řezala na jeden postoj, ale u vyšších obtížností to pak s určitým typem nepřátel jinak nejde. Možná se ti nepřátelé objevují jak pokračuješ v hlavní lince, a proto si na ně ještě nenarazil - tudíž tu potřebu zatím necítíš.
Tak mám asi 23 hodin, spodní část ostrova komplet osvobozená, vyžraný snad všechny lišky, svatyně, jezírka atd., jsem v Aktu 2 a už mám i Sakai zbroj vymaxovanou (těch 5 insta-killů ve výzvě je kouzelných :D).

Baví mě to dost, ale je to hrozně repetetivní a jednoduchý. Zatím jsem nepochopil, proč bych měl vůbec přehazovat stance, všechno jde bez problému rozsekat v tom prvním (stejně v boji to přehazovat je za trest, kvůli tomu retardovanýmu bindování), přehazování luků nebo kunaiů za bomby je stejně debilní jako u toho postoje. Jakože je hrozně důležitý mít koně na levé šipce a foto režim na pravé, ale aby člověk přehodil opravdu něco funkčního, je potřeba k tomu držet jedno tlačitko a přehazovat druhým.. Jak to zapnu znovu, zkusím si zvětši aspoň obtížnost (hraju na střední), aby mě to trošku nutilo ty postoje aspoň zkoušet semtam.

Úkoly jsou zatím všechno jenom dojdi k panákovi, seber quest, na místě všechno rozsekej. Myslel jsem, že mě to přestane bavit, ale ta kýčovitá grafika a šťavnatý souboje mě u toho pořád drží, ale jsem přesně ten typ vyžírače, co musí mít všechno splněný, než se dostane k příběhovýmu Q, takže jsem totálně OP a příběh je hrozně roztříštěnej pro mě. Snad aspoň stojí za to, zatím se toho moc nestalo za těch 20+ hodin :D
@Bursoft (06.12.2021 13:34): šplhání na svatyně se imho nevyplatí. je to štreka a ty amulety za to nestojí, člověk je i tak OP. honit lišky bych doporučoval maximálně, kvůli bodům soustředění. stejně tak sekání bambusu a koupání se. vedlejšáky jsem plnil jen když jsem měl cestu kolem, jinak učitě stojí za to plnit ty legendární úkoly (modré ikony), minimálně kvůli dlouhému luku a nějakým těm speciálním útokům.
Tak v tom mám nějaké 4 hodiny (PS5 verze) a zatím je to ok, ale na druhou stranu je to ubisofťárna jak sviňa, už jsem honil asi 6 lišek, vyšplhal na dva kopce, uctil jakýsi sloup, udělal pár vedlejších misí, ale příběhový mám jen dvě :D

Vizuálně je to bomba, hlavně na OLED TV je to hezky šťavnatý. Ale jinak třeba proti RDR2 je to o pár lvlů níž. Cutscén tam moc není a pokud prokecávám nějaký random lidi a random side questy, tak jsou to jen statické kamery. Japonskej lip-sync je příšernej, to ten english je vidět, že je to fakt točený v motion capture a vypadá, že doopravdy mluví. Budu pokračovat, ale musím se krotit se sbíráním každé hovadiny, jinak v té hře nechám 150 hodin, což bude tak rok hraní s tím, jak na to nemám čas poslední dobu :D
@Peach (26.11.2021 22:43): do jaké míry Fritol prezentuje svůj osobní pohled a pohled celé výkonné rady DH nedokážu posoudit, ale tohle je samozřejmě mylná představa. každý hráč bude hodnotit tu svoji verzi sakumprásk tak, jak ji koupil a nebude si zpětně zjišťovat, která část je tam navíc a pak komentáře rozdělovat do několika profilů
@Garret: Ano, ale tento konkrétní profil GoT Director's Cut je veden jako "Rozsah: rozšíření" místo "samostatná hra" a dle Fritola: "Lidi by tu tedy neměli hodnotit základní hru, ale pouze ono DLC."
Neříkám že by tu neměla být samostatná hra Ghost of Tsushima Director's Cut a samostatná hra Ghost of Tsushima (pokud jsou výrazně rozdílné).

A zrovna u Deus Ex je tu jeden profil pro obě verze.
A btw Golden Joystick v kategorii Best Game Expansion před pár dny vyhrál Ghost of Tsushima: Iki Island.
@Peach (26.11.2021 18:50): zakládat profil pro samotné rozšíření mi nepřijde úplně šťastné. DC může přinášet spousty vylepšení i do původní kampaně - vezmi si např. Deus Ex Human Revolution, kde byly přepracované souboje s bossy. člověk, který hraje původní verzi může mít ze hry úplně jiný dojem než ten, který hraje DC.

pokud si např. na PSN zadáš do vyhledávače Iki Island, nic to nenajde. hry by měly být přidávány podle toho, jak je možno je sehnat na různých platformách, aby si to mohl kdokoli dohledat i za 10 let.
@Charllize: @Fritol: Na metacritic mají profil zvlášť pro GHOST OF TSUSHIMA: IKI ISLAND.
Podobný případ je i s Final Fantasy VII Remake Intergrade: EPISODE INTERmission tady na DH. FFVII Remake Integrade (PS5 verze FFVIIR pro PS4) je spojená alternativním názvem s původní a DLC, které je nedílnou součástí PS5 "patche", tu má samostatný profil.

Episode Intermission profil jsem tu zakládala já a schválně jsem se ptala, jak to udělat správně. Teď je tu stejný případ s GoT a je to uděláno přesně naopak.

Jestli toto má být profil pouze rozšíření, tak by to mělo být Ghost of Tsushima: Iki Island. Na PlayStationu je to oficiální název DLC (lze vidět například v trofejích viz https://psnprofiles.com/trophies/13714-ghost-of-tsushima)
@Charllize (22.11.2021 20:07): Trvá se na tom, protože se do budoucna snad stále počítá s podprofily, kde se tenhle problém vyřeší tak, aby netříštil hodnocení. Jasně, z hlediska databáze dává smysl vše rozdělovat, nicméně z hlediska komunity a reprezentativního hodnocení to zatím smysl nedává, neb DH komunita není moc velká.

Takže ve výsledku prostě jo, máš pravdu, je to blbost, ale zatím pro to nemáme ideální řešení. Respektive máme, ale vytvořit ho je na adminech a to taky zabere dost času, když DH není fulltime projekt. Nezbývá, než čekat. :D
@Paul (22.11.2021 19:58): Jojo. Já jen nechápu proč už konečně někdo neřekne ze to je blbost a muzem přidávat zvlášť a pořad se trva na te hovadine která není vůbec k ničemu dobra. :)

Je to datac ale vzasade cela hra, skřípe to a vrze ale jak pisu, jsem rad ze to je zvlášť :)
Důvod, proč tohle má samostatný profil je ten, že jde o příběhové DLC. Majitelé základní hry si mohou dokoupit samostatně. Jakkoliv to Sony nazvali prostě Director's Cut, tak ve skutečnosti jde (mimo jiné) o příběhové rozšíření. Všimněte si, že rozsah hry je veden jako "rozšíření", nikoliv samostatná hra. Lidi by tu tedy neměli hodnotit základní hru, ale pouze ono DLC. S tím však my nic nenaděláme.

Je to úplně to samé, jako třeba DLC Blood and Wine. Za to, že to Sony nazvali takhle debilně, my nemůžeme. :D
@Charllize (22.11.2021 16:51): možná to souvisí s popisem, resp. s investigací dané hry moderátorem. ne každý je expert na japanoviny a moderátor to mohl špatně vyhodnotit. každopádně já to taky přidával s tím, že mi to možná vrátí - nebyl jsem si jistý, jestli to splňuje pravidla pro přidání. taxnad mi to teď nesmažou, koment už mám skoro ready :-)
@Charllize (22.11.2021 16:51): Protože zrovna nepršelo, tak se to přidalo. Stejně tak rozdělit next-gen FIFU 22 na samostatný profil je proti všemu, co se říkalo, když začínaly konzole.

Ale to píšu jenom tak. Už vůbec tohle rozdělování her neřeším :)
Já jsem samozřejmě vsema deseti aby hry co vyjdou s nějakým obsahem/zmenami navic znovu měli separátní profil. Takže tu neprudim kvůli tomu ze Tsushima DC má separátní profil. 
Ale fakt by mě zajímalo jak to posuzujete. Třeba Dragon Quest 11 který vyšel podruhé a dokonce kromě plno nového obsahu má i 2D verzi hry separátní profil mít nemůže. Nebo třeba FF12 Zodiac Age která má komplet jiný system oproti původní PS2 verzi. A plno dalších her.
Je to tedy tak ze už se vi ze se při slučování her ujelo a už se daji zadávat separátní profily jedné hry nebo to je o tom jak se kdo vyspí, kdo ten profil dává ke schválení a nadrzovani určitým hrám?