Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Už bych jí mněl taky dohrát, jsem jí rozehrál před pár lety a jen na rychlo :D Ten komentář mě docela nakopnul. Díky Frite :D

PS: Pro lidi kterým dělá problém nemít eng titulky ve hře, tak tady najde kompletní dialogy napsaný. Přeci jen to někdy jde hůře slyšet.
@Red (13.05.2023 18:40): Já byl právě dnes překvapený, když jsem otevřel profil hry a vidím, že máš dohráno. :D Nevšiml jsem si, žes akorát editoval svůj post v diskuzi. Furt jsem čekal, že bude komentář.
@Fritol (komentář): Díky za komentář, souhlasím se vším. Promiň že jsem to na tebe tak hodil, jsem prostě lenivej:

Co bych dodal/zdůraznil
+Nejlepší anglický komentář jrpg. Je slyšet, že dabéři opravdu spolu byly ve studiu. Také postavy jenom nestojí a nemelou jen pantem, ale hýbají se a živě gestikulují. Cutscény jsou tak téměř divadelním zážitkem.
+-Souboje jsou velmi lehké na ovládání a pochopení. Hra má kolem 12h a postavy levelují šíleným tempem, vygrindovat se lze velmi rychle. Ideální hra pro ty co mají rádi kratší hry a hutnou atmosféru bez nějakých stresů.
-nejsou titulky, pro neangličtináře problém
@Charllize (13.05.2023 17:42): Třeba snížím hodnocení až si zahraju Shadow Hearts. Ten komentář stejně nevyzní na 80%. :D Ona lehké náznaky ujetosti má i Koudelka, ale věřím, že v SH sérii to bude výraznější.
@Fritol (komentář): Sis v tom hodnoceni moc rezervu na Shadow Hearts nenechal :)
Každopádně dohrát Koudelku je jistě achievment protože to je tak kostrbatá hra až to hezké není. Když říkáš ze má dobrý příběh a tak, budu ti věřit, ja si z toho nepamatuji nic, jen to ze se to strašně blbě hrálo.
Prvni Shadow Hearts ještě jakž takz Koudelku připomínají i s nějakými menšími návaznostmi, ale od dvojky je to už vzasade úplně něco jinyho, i když taky originálního a zajímavého a…Hmm.. chvílemi ujetého až za mez co je snesitelná, obvzlášť trojka :)
Jsem byl natěšenej jak to dneska dokončím a asi ne. Nemám Daniel´s arm. Jsem juknul na internet a je to někde na začátku pod spadlým lustrem. :)

Ed: No ještě Koudelka penant. Naštěstí ho má v závěrečné lokaci jedna kočka.

Dohrál jsem na normální konec. Poslední souboj asi správně nemá člověk vyhrát.
Ale když už jsem nalevelanej, mohl bych ji zítra zkusit porazit. Připadá mi to doable. Potvora si léčí nějaký 5500 přičemž já ji můžu ideálně udělat dmg asi 7000.

Ed: Tak nakonec se ani nestihla healnout... jsem s řádně přeleveloval:D
Souboj:https://www.youtube.com/watch?v=n9Oscy004VQ
@Dunemaster (05.05.2023 17:59): Je to velmi jednoduché, směle do toho. :) Ani ta adventurní část není složitá, hádanek je málo a nejsou těžké. Je to celé spíš o průzkumu jednotlivých obrazovek a sbírání předmětů, které tě pustí dál v příběhu.
@Red (05.05.2023 01:41): Problém je, že těch soubojů je takové množství, že se člověk přexpí do dvou hodin. Tady opravdu dává smysl z co nejvíce soubojů utíkat prostě. Když už je teda nenapadlo upravit čísla, tak neměli dělat náhodné souboje.

Já jsem nejspíš už někde u konce třetího CD a jediný souboj, který jsem nezvládl, byl boss na konci druhého CD, ale to byl asi záměr, neb z něj šlo utéct. Zkusil jsem se k němu pak vrátit na dalším CD stejně mi každého sejmul na jednu ránu. Musím pak pogooglit jak na něj. :D

Ale jinak mě to teda baví víc a víc. JRPG je to špatné, ale přiběhová adventura výborná.
Třetí CD. Tak musím uznat, že ty souboje jsou opravdu opravdu nejhorší, co jsem v RPG viděl. Krásná hudba, animace, vizuálně různorodí nepřátelé... to jo. Ale zcela zbytečné, probíhající v 99,9% případech stejně. (to 0.1 byl paradoxně lidský protivník), To opravdu nikdo z vývojářů nehrál, někde si popletli desetinné čárky, levelování přidaly dodatečně z hecu nebo to vygenerovalo tehdejší AI:) Nepřátelé mi dávají zranění v jednotkách dmg, magií třeba často 0 kvůli mé vysoké odolnosti. Kouzlem kdykoliv mohu vyléčit 1500+, já sám dávám kouzly dmg 5000 (podle odolnosti). Řadoví nepřátelé mají obvykle do 1000 zdraví, jsou 1-2, max 3. Bossové mají o něco více, ale pořád v rámci tisíců. A to jsem ještě postavy rozvíjel rovnoměrně, kdybych dával jen do inteligence...

Za celou dobu jsem nevyužil žádný předmět na doplnění zdraví či many. Zdraví a Mana mi ve hře po prvních levelech prakticky nemůže dojít (leveluje se tu rychle, a postup na úroveň znamená doplnění zdraví a many). Šetřil jsem si zbraně a střelivo, no teď je vyhazuju, hodí se prakticky jen proti nepřátelům zcela imunním na magii. I ti však mají většinou absolutní odolnost jen vůči některému druhu magie. Ty druhy jsou 4, takže když jsem v plné polní, nepřítel přežije první kolo velmi zřídka.
@Red (02.05.2023 19:45): Kéž bych byl v těch letech, kdy 12h hra šla dohrát za dva večery. :D Každopádně první CD za mnou teda, trvalo mi to téměř 3 hodiny.

Já si chtěl původně zahrát hlavně Shadow Hearts, ale říkal jsem si, že teda prubnu Koudelku alespoň chvíli. Zatím jsem z toho nadšený, takže to snad i dohraju a nebude to jen na zkoušku.
@Fritol (02.05.2023 18:54): Tak to je paráda:) Asi to budeš mít dohraný dřív než já. No tu rigidnost a plochost tahového soubojáku jsem schválně nezmiňoval, abych někoho neodradil. Mně to vyhovuje, aspoň je nenáročnej a hra mi vydrží dýl:)
Jde to dohrát za 1-2 večery, ale kvůli těm soubojům je to pocitově delší. Dneska jsem se jenom vymotával z jedný místnosti a prošel pěti souboji. Ti nepřátelé jsou vizuálně stále zajímavější a bizarnější, třeba mrtvola s useknutou končetinou přivázanou k té zdravé:)
@Red (01.05.2023 13:52): Dobrý to je! Už jsem taky skoro na konci prvního CD. Nezestárlo to teda nejlíp, ta neohrabanost a hlavně pomalé animace všeho jsou únavné, ale jinak se mi to zatím moc líbí. Parádně temně depresivní atmosféra, postavy vypadají zajímavě a nevěřím, že to řeknu, kor u tak staré hry, ale anglický dabing super. :) Trochu mi to přijde jako takový Resident Evil s tahovým soubojákem.

A taky jsem si konečně vygooglil, proč se to jmenuje Koudelka a ono to je opravdu podle českého fotografa Josefa Koudelky zdá se. Cool. Akorát teda jak samotná Koudelka vyslovuje svoje jméno, tak to je vždycky... uh :D
@Red (27.04.2023 14:48): Kdysi jsem uvažoval nad tím, že si to zahraju. Navíc mi Koudelka vždy připomene "Housenka no jutsu" :)
Ale četl jsem nějaké nelichotivé reakce, tak jsem to nechal plavat. Doufám, že si to užiješ :)
Safra, ony se tu i rozbíjejí zbraně. Jsem se radoval, že mám konečně zbraň na blízko i pro druhého člena party a ten první nůž se mi v dalším souboji rozpad a zmizel z inventáčř. Další prvek, který vůbec nemusím:)
No právě, Shadow Hearts to už nudnější název být nemůže. Ale Koudelka(!). Hlavní protagonistka, Koudelka, je cikánka s netypickou vyřídilku na Japonce. Pojmenovaná je pravděpodobně po fotografovi Josefu Koudelkovi, co fotil nejvíc právě cikány.
Jestli tenhle Japonec bude tak dobrej jako ten z STS Chvojkovice-Brod, tak to může být fajnová hra :)
Ten název mě vždycky přitahoval, už roky marně čekám na nějaký komentář.
Tak jsem nakonec zkusil začátek sám.

Koncept RE/SH jako jrpg zní dobře. Jenomže zase hloupě vidíte jen vedoucí postavu a souboje jsou zcela náhodné (nepřátelé mimo souboj nejsou vidět). Mám velký problém s orientací v domě, v tý grafice je opravdu problém rozeznat východy a aktivní předměty. Na druhou stranu souboje jsou aspoň čistě tahové a atmosféra dobrá. Je tu i slušný anglický dabing. Na hádanky jsem zatím nenarazil.