Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tulareanus (05.06.2024 17:05): Jak poslouchám o vývoji jednotlivých her, jsem rád, že jsme vůbec nějaké dostali :-D Zvlášť teda ty Bloodlines asi Leonarda stály pár vlasů.

Se všemi těmi dungeony souhlasím, akorát Divinity jsem nehrál, a nepředpokládám, že někdy budu. Přesně tomu dungeonu v Arcanu věnuje Tim Cain jeden z dílů podcastu, protože mu spousta fanoušků psala, aby se k tomu svinstvu vyjádřil :-D

Ten Klamath mi asi přijde v pohodě, protože na mě funguje tématika zmutovaných krys :-D A taky tam je k nalezení první použitelná střelná zbraň, takže je tam i ta "odměna" :-)
@Radecker (05.06.2024 17:00): Určite, len je škoda, že sme od Troiky nikdy nedostali Arcanum 2 a Bloodlines 2.

Však presne to, čo už naznačuješ cez to IWD dlc, dungeon pôsobí vtedy ako veľký, keď je vlastne nudný. Mňa bavili tie veľké dungeony v BG (Durlag's Tower), v BG 2 (Watcher's Keep) alebo aj Pillars of Eternity (Endless Paths of Od Nua), ale napr. ten veľký dungeon v Arcanum, keď ideš hľadať trpasličí klan, tak tam som pri prvom hraní tú hru zabavil, lebo to bola nuda a ešte ti zrazu hra predstavila mechaniku, kde ti ničila zbrane na blízko, ak si hral build na blízko, čo bola celkom podpásovka. Na druhý raz som ten dungeon prešiel, hoci ma nebavil a bál som sa, či bude niečo také ďalšie v hre a našťastie nebolo. Alebo celá posledná štvrtina Divine Divinity, preto som tú hru v podstate ani nedohral, lebo to zrazu bola úplne iná hra a nie dobrá.
@Tulareanus (05.06.2024 14:39): Smutné, ale zároveň je ta příkladná kolegiální soudržnost povzbudivá :-) Za Arcanum a Bloodlines to stálo.

Jinak podle mého hodnocení je jasné, že mě taky baví celá hra. I těch 100% je ale lehce zvlněných a taky mám oblíbenější místa. No jak píšeš, za rok práce je to obdivuhodný výkon. Jo a k tomu Klamathskému dungeonu - nikdy mi to tak nepřišlo (ale něco na tom je), a po dnešku, kdy jsem dohrál Trials of the Luremaster už mi žádný herní dungeon nebude připadat příliš velký :-)
@Radecker (05.06.2024 14:36): Hej, to viem a hoci je to smutné, tak ich ako človek, čo tiež zažil niečo podobné v IT, plne chápem. :)

Každopádne mňa baví skoro celá hra, ale viac asi až tie veci po Modocu, hoci The Den mám veľmi rád, lebo ako píšeš, je tam ten vibe jednotky, ale ten vnímam aj ďalej, ale hlavne som chcel vedieť, že čo sa stane neskôr PO jednotke a v tom mi dosť sadlo napr. Vault City, New Reno a mám rád aj Redding, hoci to chcelo o pár questov viac. Na NCR mi tiež inak trochu vadí, že na to, aké je to veľké, tam tiež nie je až tak veľa kecacích NPC a questov. Ale zas je vôbec šialené, že to, čo vzniklo, vzniklo za rok práce. Také obrovské kvantum obsahu.
@Radecker (05.06.2024 14:21): No jasné, určite tú mustru robili postupne, ale nie všetky (side)questy. Temple of Trials je našťastie krátky, ale inak hej, je to vlastne otravné a ani ako tutorial to dobre nefunguje. Mňa napr. otravovalo, že aj ten skoro prázdny "dungeon" pod Klamathom je zbytočne veľký, ešte v takej skorej fáze hry, tak som bol potom rád, že už tam nič také nebolo, resp. ak bolo, tak tam bolo viac lore a vecí a nebolo to také prázdne (Sierra Army Depot). Ono je tam asi aj ten faktor, že vo viacerých hrách som videl, že tam, kde vývoj začínal mali ešte idealistické predstavy o tom, čo a ako bude a aj vedľajšie lokácie sú veľké a questy košatejšie a čím viac pri konci, tak už sú lokácie menšie a hra zrazu rýchlo odsýpa. :D
Tak pokiaľ viem, už od začiatku na tom bolo viac ľudí, nielen Cain, Anderson, Boyarsky.
@Tulareanus (05.06.2024 12:39): Právě mě překvapilo, že alespoň v úvodní fázi vývoje to asi v posloupnosti dělali. Možná si to pamatuji špatně, ale Tim Cain v podcastu (mám pocit, že v dílu Why I left Fallout 2) říkal, že zhruba po Modoc na tom dělali s Jasonem Andersonem a Leonardem Boyarskym. Najednou mi dávalo smysl, proč mě ta úvodní čtvrtina hry baví nejvíc a má nejlepší Fallout 1 vibe. Zajímavé je taky to, že Tim od začátku prosazoval myšlenku možného přeskočení Chrámu zkoušek :-) I když to není taková časová investice jako úvodní dungeon v BG2, i tak bych tu možnost dnes ocenil (navíc to chtěl mít udělané nějak chytřeji přes dialog, ne je tupě kliknout na "přeskočit" :).
@Radecker (05.06.2024 09:38): Chápem ako to myslíš, ale zas tam to nebolo také, že na tom robil len výhradne tím jednotky alebo sa robili lokácie len v postupnosti, ako ich zvyčajne hráč navštevuje. Aj v The Den je quest s múmiou v sarkofágu napríklad. :) ale hej, postupom hrou sú tam väčšie bizarnosti. Ale inak je pre vývoj takýchto hier dnes normálne, že sa rozdeľuje, kto bude dizajnovať, ktorú lokáciu a jej questy a ktoré npc/companionov. Niekedy to na výsledku silno cítiť, aj keď býva štandardom, že majú nejaký interný dokument, ktorý ohraničuje odkiaľ - pokiaľ a tímy veci navzájom konzultujú, aby bol celkový dojem konzistentný.
@Tulareanus (04.06.2024 22:44): Myslím, že je hodně znát, že cca do Modocu, možná Vault City na tom dělal původní tým z jedničky, než se rozhodli projekt opustit. Potom už asi nebyl čas na brainstormingy a filtrování nápadů (jako tomu bylo u jedničky) a všechno šlo na první dobrou do hry. Je zázrak, že navzdory tomu, že na některých navzájem interagujících lokacích dělali různí lidé, je to nějak funkčně slepené :-)
@Fritol (04.06.2024 17:34): no, jsem zvědav kolik lidí to bude reálně zajímat. Steam release snad řadu lidí přiláká. Určitě si zahraju, nicméně z toho co bylo zatím vidět, tak to vypadalo dost jako Fallout 4 a to až do takové míry, že vlastně nevím jestli to má smysl, ale to uvidíme až se to celé bude blížit dokončení.
Svého času kolovaly ukázky z remaku postaveném na New Vegas a ty zatím za mě vypadaly lépe, ale to asi nikdy nevyjde.
@Tulareanus (04.06.2024 21:48): to je za mně hlavní deviza FO2 - je totalně na hraně - parodie a určitě cheesy je ale není laciný. S hlubokými myšlenkami, které v okamžiku odhodí do škarpy. Nemyslím, že to bylo cílem ale prostě se jim podařil dokonalý ein topf
@Tulareanus (04.06.2024 17:32): Vzhledem k tomu, že by vydání na Steamu vyžadovalo vlastnictví Falloutu 4 + všech DLC, tak by Todd myslím uvítal, kdyby se jim to povedlo, protože by na tom vydělal balík zas, jako teď na seriálu. :D
Áno, je to ten mini-quest v bare, Nearly Ultimate Guide ->

Instead ask Merk for work. Now you have to prove yourself to him: One option is to fight Lenny the super mutant alone in a secret basement, limited to these weapons: Knife, Club, Sledgehammer, Spear, Rock, Crowbar, Brass Knuckles, Super Sledge, Ripper, Cattle Prod, Spiked Knuckles, Power Fist, Combat Knife, Sharpened Spear. To get this you must have "talked" to Lenny at least once. To make it a lot easier you could steal Lenny's Stimpaks and Power Fist before the fight. Mira gives you a Booze if you talk to her afterwards. 

Aj keď teraz pozerám, že tam môžeš bojovať aj s melee zbraňami. To som nevedel :)

Ešte malé addendum na tému ako si sťažiť Fallout - unarmed sa samozrejme dá hrať aj bez zbrane. Nejaký megapowerfist v Broken Hills je potom irelevantný.

Takisto väčšina ľudí hraje v postupnosti Den->Modoc->Vault City->naspäť do Denu po auto->Redding-> New Reno. Na štaženie ale môžeš ísť Vault City->Raiders->Broken Hills->NCR/V15. Naratívne to takisto dáva zmysel, sú tam tie questy medzi Vault City, NCR a Raiders. A potom z NCR naspäť karavánou do Reddingu :)
@Longin (09.05.2024 23:17): Když jsem to hrál úplně poprvé, vycházel jsem z článku na VŠB (část od Xainta). Ale když jsi zkušený falloutář, tak ho asi ani nepotřebuješ :)

Hrávám to na ty critically, tj. hodně štěstí (8 + pak 2 v NCR), sílu 6 (klasika), vnímání občas pro srandu dávám na 2 (pro boj zblízka je k ničemu, zato pak mají nepřátelé na začátku boje 2 kola, to ti tu obtížnost hlavně na začátku dost zvýší :)). Odolnost velkou, protože chvíli trvá, než se z tebe stane pravá mlátička, která kopem do hlavy knockoutuje kdekoho. Inteligence a hbitost co nejvyšší (i když ta hbitost asi stačí na 8, pravda).

A k tomu ty perky, které už byly zmíněny (hand to hand evade je super :)). Ale fígl s 300% melee jsem nikdy nezkoušel.

Pokud si to chceš opravdu ztížit, tak můžeš dát to vnímání na 2 a třeba ještě nedávat gifted...
@emxd (10.05.2024 08:46): díky za tipy, kdyby tady šly dávat pluska, tak jedno máš. :D Konečně vyzkouším roleplay za fetku.
Vidím to tak, že FO1 dám na melee a FO2 unarmed. Jako sekundární (doplňkový )bojový skill bych dal throwing. Jak jsem tu psal a poznamenal Saruman, tak hlavní problém je ve variabilitě, množství a efektivitě, ale aspoň si to ztížím... Ke granátům se hráč taky dostane později a je jich zoufale málo. Do té doby může házet kopí nebo házecími noži, které mají prý dle wiki schopnost knocknout nepřítele na několik kol - zajímavý je, že se to za hraní nezažil - možná nevhodně zvolený build. :(
Navíc ve dvojce tahle kombinace víc odpovídá roleplay, když je přece hlavní hrdina divoch. :D
Třetí skill bude asi speech na kompenzaci nízké CH...nebo možná lockpick...nevím jestli bude extra rozdíl mezi 1 a 3, ale může to razantně ovlivnit ceny v obchodech, což taky nemusí být na škodu.
@Longin (09.05.2024 23:17): IMO z dvojice unarmed/melee, je unarmed v FO2 zábavnejšie. Máš tam tie boxerské questy v NewReno/SanFran/NCR, viac skillpointov zdarma (20% v SanFran, 10% Arroyo, 10% Klamath, 5% New Reno box, 10% SAD) a potom, powerfist/mega powerfist je k dispozícií už v Broken Hills. Melee má supersledge až v SanFran (teoreticky Eldridge má supersledge v New Reno, ale iba s Made Man statusom).

S melee budeš na začiatku odkázaný na combat knife, potom v New Reno Louisville Slugger a až v San Fran supersledge. Nehovoriac o tom, že supersledge je stále slabší ako mega powerfist (ktorý máš v Broken Hills :)). Inak unarmed a melee sú cca rovnaké. Perky, na lvl.6 Bonus Move, lvl.9 Better Criticals.

Edit: Takisto melee/unarmed sa dá hrať s AG8. Melee/unarmed potrebujú o 1 AP menej na útok v porovnaní so strelnými zbraňami, na lvl 15. s Bonus HtH Attacks potrebuješ 3AP na mierený útok, t.j 9AP je akurát. Ak by si potreboval ten 1AP, vždy môžeš použiť Psycho na +3AG. Psycho chces používať tak či tak, kvôli +50% Damage Resistance.
@John Mirra (09.05.2024 20:10): a jak ten melee hraješ?

Já taky řeším, jak si tu hru ztížit, aby byla co nejdéle výzvou...zhruba od New Rena je tam ekonomická inflace a je to tak na jedno brďo :)
Více taktizovat, vybírat typ nábojů, zbraní, používaní drog, whatever
@John Mirra (09.05.2024 20:10): V podstatě k ničemu. Jediné co ovlivní jsou obchodníci. Ti opačného pohlaví dají lepší cenu a ti stejného zhorší protože "žárlivost". :D Ještě pomože v pornohereckém questu a to je tak všechno.
Takže se hodí spíš pro ženské postavy, protože většina obchodníků ve hře jsou chlapi.
@Longin (09.05.2024 11:51): Osobně jsem zkoušel jen na normální obtížnosti, ale Jinxed spolu s 8-10 Luck (možná i s nízkou inteligencí) je sranda. Kritický selhání pro všechny (jen tobě to kryje LU). Je sranda, když k tobě přiběhne nájezdník s nožem a opakovaně kriticky mine a náhodou zasáhne sám sebe. :-D Zkoumbinuj to třeba s Bloody Mess nebo Sex Appeal. :-D
Melee/unarmed je v FO2 tak trochu nuda, ale kvázi populárny "neortodoxný build" je:
Jinxed+Unarmed 300% + HtH Evade. S Advanced Power Armor by si mal mať 80+ AC, to by ťa enemáci mali pomerne často míňať => Jinxed critical fail. V neskorších pasážach to môžeš skombinovať a bojovať v noci (+40AC) a bojovať na diaľku (+4AC za každý hex). Na 300% Unarmed musíš použiť ten známy trik s perkom Tag! (t.j unarmed si na začiatku netagneš, zvýšíš si ho na ~170% a potom Tag! na 300%).
Ale osobne Jinxed nemusím... ;)

V FO1 je melee zaujímavejšie, Bonus HtH Attacks máš na lvl6. Takisto Supersledge máš k dispozícií okolo lvl. 6 (Hub). V kombinácii s Fast Shot, Supersledge potrebuje iba 1AP na útok. To máš 10 útokov za kolo. Veľmi jednoduchý build :)

Talking head módy tu už boli dávnejšie spomenuté, ale nedá mi nepripomenúť
https://www.nexusmods.com/fallout2/mods/45
https://www.nexusmods.com/fallout2/mods/67
@Saruman (09.05.2024 17:09): když přemýšlím o té herní ekonomice, tak asi chci mít radost z lootu, co nejdelší dobu hraní, takže asi ne :D

Jinak všude se čast doporučuje, že víc jak 6 ST se nevyplatí, jenomže to brnění, co přidává +4 je nalezeno taky ve fázi, kde je tak všechno jedno. :) Pokud nepočítám powergaming aka z Arryoe hned do navarra...
@Longin (09.05.2024 16:08): Vrhacích zbraní je opravdu škoda. Přitom by stačilo u granátů mírně zvednout ničivost a pořádně zvednout dosah účinku. Teď ve Falloutu neexistuje efektivní způsob, jak se rychle vypořádat s většími skupinami slabých nepřátel.

Gamblerství určitě stojí za pokus. Od jistého stupně likviduje herní ekonomiku výrazně více než obchod či dokonce kradení.
Tato diskuze mě připomíná, že jen málo her umožňuje hráči hrát skutečně za jakoukoliv postavu, když si vzpomenu za co hráli kamarádi. :)

Podrobnosti raději vynechám ale očividně kreativita (nebo bych měl správně říci odlišnost, ať zachovám politickou korektnost) některých jedinců nezná mezí. Viva Fallout 2!
@Longin (09.05.2024 15:47): No chýbalo ti v tej otázke to "netradičné a zábavné".
V tom prípade to nie je možno až tak netradičné, ale ja som to raz prešiel jednoducho na melee v tom nižšie spomínanom builde od radeckera s tým, že som používal ku koncu hry aj power fist, nielen unarmed.
@Radecker (09.05.2024 14:43): Ano, ptal jsem se specificky na netradiční zábavné či zajimavé buildy hratelné na nejtěžší obtížnost :) Někteří měli asi problém to pochopit...
Různé variace kombinující Small weapons/energy weapons/speech/lockpick/gifted jsou takový powergaming klasika, s kterou jsem dvojku dohrál minimálně 10x.
Bez společníků si můžu typicky dát nízké CH třeba 2-3, protože závislý skill speech se převážně dá dohnat přes body. Jak jsem psal, zkoušel jsem vrhání, ale hra na to úplně uzpůsobená není. Melee/unarmed bude asi lepší cesta.
@Londo Mollari (09.05.2024 14:33): Jo jo, better criticals je super perk a potřebuje luck 6.

Jinak si nejsem jistý, jestli Longin spíš nechtěl tip na nějaký netradiční build. Ten o kterém se tu mluví je podle mě takový mainstream. Za mě je ale taky nejzábavnější a hraju ho vždycky (akorát dávám místo energy weapons lockpick). Kdyby mě někdo nutil hrát něco víc netradičního asi hraju na boj zblízka se všemi těmi příslušnými perky (útok za 2 AP, bonus move, slayer).
@Tulareanus (09.05.2024 13:58): Luck 6 pokud vím vyžadují některé perky spojené s kritickými zásahy. Ano, small frame a ST 5 = nízká nosnost, ale většinu práce stejně oddře auto a já už od třetiny hry stejně skoro žádný loot vyjma peněz nebral. Ano, některé střelné zbraně vyžadují ST 6. Já začínám Fallout 1 se ST 6, ale ve dvojce mi toho prohospodařeného bodu přijde ke konci líto.
@Londo Mollari (09.05.2024 13:50): pod 6 by som silu nedával, lebo ju vyžadujú niektoré dobré strelné zbrane, než sa vôbec dostaneš k power armoru.

Luck v hre vôbec nejak funkčne nefunguje, takže ja som ho s hocijakým buildom dával na 4. Lepšie je si dať perception na 8 a agi na 10, lebo na agi nie je memory chip a zbytočne človek minie perk na zvýšenie na 10.

Navyše small frame so strength 5 ti urobí strašne nízku nosnosť.
Small weapons, energy weapons, speech. Teoreticky outdoorsman na minimalizáciu náhodných stretnutí.

Gifted z traitov.

Strength stačí 6, ale vysoké agility 10 alebo 9 + perk a ešte by som šiel perception aspoň 8.
Máte nějaké tipy na zajímavé buildy, když to chci hrát bez společníků a na nejtěžší obtížnosti?
Posledně jsem zkoušel specializaci na vrhací zbraně a moc cool to nebylo... :)
@John Mirra (09.07.2023 13:37): bolo to niečo v štýle
žiadny bonus move/action boy
buffout/psycho zmenené, aby nepridávali AG
štandardný prechod hrou, t.j. nie Navarro run ;). Proste celý čas na 3AP s AG1+Bruiser

Prekvapivo, zabili ma až paráči v Military Base. Permastunlock. Paráči majú vysokú šancu na knockdown -> na postavenie sa zo zeme potrebuješ 4AP. Ja som mal "iba" 3, čiže som v podstate celý čas ležal na zemi, neschopný použiť stimpacky.

To je samozrejme niečo, s čím som sa pri 10AG postave nestretol ;). Myslím, že dobrý counter by bol Quick Recovery.

Inšpiráciou bola postava Maxa Stone-a z FO1 a takisto Grimith mal "challenge run" pre Daggerfall, ktorý sa tuším volal "Moleass run", bola to postava s ultra nízkym speed/agility. Inak hrať za Maxa v FO1 je nuda, má 6AP takže to hráš v podstate štandardným spôsobom, len so suboptimálnou postavu. 3AP ťa ale donúti hrať hru úplne inak... tam nemáš dosť AP ani na otvorenie inventára :)... bez quick pockets.