Afterfall: Reconquest byl pod názvem Afterfall: Pearl of the Wasteland oznámen 19. října na Facebooku svého tehdejšího vydavatele, Nicolas Entertainment Group. Od 24. července 2014 se dal zakoupit v rámci early access fáze. Zpočátku vývoje realisticky laděnou barevnou paletu vystřídala v prosinci 2014 černobílá s důležitými předměty vyvedenými v syté červeni. Kontrastní styl grafiky připomínající Wii exkluzivní MadWorld (2009) či Betrayer (2014) nebyl přijat pozitivně. Hráči si stěžovali, že příliš namáhá oči a dožadovali se návratu k do stínů ponořeného světa, kterému dominovaly odstíny šedi, béžové a hnědi, nebo alespoň možnosti přepínat mezi shadery.
Tuto možnost již tvůrci kvůli blížícímu se bankrotu nestihli implementovat, ale pokud chcete hrát hru v původním vzhledu, stačí modifikovat ini soubor změnou DepthofField z True na False.
Tuto možnost již tvůrci kvůli blížícímu se bankrotu nestihli implementovat, ale pokud chcete hrát hru v původním vzhledu, stačí modifikovat ini soubor změnou DepthofField z True na False.