Rozsáhlá interaktivní próza Anchorhead, která v roce 1998 získala cenu XYZZY za nejlépe navržené prostředí (ve čtyřech dalších byla nominována), se od té doby pravidelně umisťuje na vrcholu žebříčků tohoto herního žánru. Její autor, Michael S. Gentry, vytvořil zdařilý Lovecraftovský pastiš tematizující mýtus Cthulhu.
Příběh sleduje do třech dnů rozvržený osud bezejmenné hrdinky, jejíž manžel zdědil ve fiktivním novoanglickém městečku Anchorhead rodinné sídlo. Jak žena odhaluje temnou historii města a zjišťuje chmurné detaily manželova rodu, začne rozplétat souvislosti o chystaném rituálu, jenž má na svět povolat Prastarého. V příběhu se objevují místa známá z Lovecraftových povídek, jako například řeka Miskatonik nebo města Arkham a Innsmouth. V posledním dni, který je rozdělen do segmentů, je kvůli zvýšení napětí přidán limit na počet jednotlivých tahů. Vývoj hry trval přibližně jeden rok.
- Žánr
- Forma
- freeware
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ne