Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Prvni 2 Monkey Islandy a Indy 4 maj sice docela fajn grafiku, ale urcite bych ji neradil k zadnymu vrcholu. V ramci adventur se podivej treba na Simony 1,2, Buda Tuckera, Alien Incident...I grafika QFG 1 nebo 3 se mi libila mnohem vic.
-
stejně tak se mi líbila grafika Wolfa 3D. Ale zas, Dooma a W3D jsem prožil, DM2 jen viděl na obrázcích. Hra je to prý super, tak třeba se mi bude líbit "naživo".
Indiana Jonesy a Monkey Islandy, tady byl takový vrchol 256 barev.

Ale i tak, grafika Doomu se mi dost líbí.
4M.McFly - Myslis Ultimu 1 nebo Ultimu Underworld 1? U1 je uz fakt oldskool a UU ma prisernou grafiku, je to jeden z prvnich 3d enginu a ty jak znamo starnou hodne rychle. Grafika a udesny ovladani byly hlavni duvod, proc jsem ji taky vydrzel hrat jen chvili. Grafika BS je pekna, stejne tak v DM2. André dal DM2 9/10, coz IMHO odpovida. Hral jsem to naposledy pred par lety a rad bych DM2 dal znovu a konecne vymlatil cele osazenstvo strechy Skullkeepu, ty zaverecne pasaze jsou s prehledem nejtezsi ze vsech RPG, co jsem kdy hral. Super hra.
Je fakt, že grafika BS nebyla zas tak dobrá, ale její kreslenost a roztomilost se mi líbila.

Když už jsme u toho, mně se líbila grafika Ultimy 1. A tam těch pixelů a barev je ještě méně, než u DM. Jde o to jak to dokáží tvůrci zpracovat. Koukám na obrázky z DM II. a taky nic moc. Hra je sice daleko lepší než BS, ale graficky mi to tak moc nepřijde. Třeba změním názor až si to zahraju. Pamatuju, že tenkrát tomu Andrej dal extrémně vysoké skóre (ve Score).
Atari 800XL z roku 1983 dokázalo vykresliť grafiku, ktorá mala oproti DM dvojnásobné rozlíšenie a 256 farieb. Grafika DM bola škaredá aj na svoju dobu, bez ohľadu na kvalitu hry.
No záleží jak se na to koukáš. Já klidně ti řeknu, že VGA grafika hry Daggerfall je velmi dobrá. A naopak ti řeknu, že Line Age 2 s unreal engine (ted nevím kolik) je hnus. Nezáleží kolik máš pixelů na obrazovce snad, ale na tom jak jsou poskládány. Z BS jsem měl atmosféru, jak když Venca jde nakoupit do Lidlu ...

zas asi uznám, že tu grafiku u BS jsem zkritizoval až moc. Ale BS se určitě neřadí mezi lepší dungeony ...
16 barev byl hnus. To už raději černobílé. Teprve 256 barev nastolilo "krásnou" dobu. Duna, Warcraft, mraky adventur, první Doomovky, TRANSPORT ...
Prosím já tomu vůbec nerozumím. Tak tvrdíš, že DM má lepší grafiku než Brány Skeldalu nebo ne?
Ta data vydání si strč za klobouk. Opravdu nevím, co mají mít společného s tím, jestli se ti něco vizuálně líbí nebo nelíbí.
Ale grafiku hodnotíš snad takovou, jaká byla v dané době. Navíc to je i designu ... BS mi přišlo jak namalované ve win kreslení ...
V roku 1987 sa využívalo zobrazovanie EGA so šestnástimi farbami, bol to hnus. Múmie z DM dnes vyzerajú naozaj komicky. :-))
DM 1987, BS 1998. A mě prostě příjde DM hezčí. BS mě prostě nesedlo.
A já mám dobrých osmnáct čísel!

Ah, vy se bavíte o časopisech. To přetrvávající haterství je ložtomilé. Připomíná mi to devadesátky.
Hm, mám skoro všechny Excalibury od 38 do 80, Levely od 26 do 209 a Score od 15 do 212 a všechny jsem je rád přečetl. Ale nejlepší recenze měli Ice a Andrew. :-P
Takx jsem se zbavoval vytisku SCORE nad cca 75. Ale treba jsem si nechal vsechny vytisky Excalibur do doby, nez to slo i s timhle casopisem zu grunt. Ty prvni cernobily cisla jsou skutecne perly :)
90210-Já si to původně taky jenom pročítal, počítač jsem dostal až o hodně později. Ale tenkrát jsem louskal naprosto vše, od úvodníku až po soutěž na konci. No a když jsem poprvé četl tu perfektní recenzi na Stonekeep, strašně mě sralo, že to nemůžu hrát. Díky GOG.com jsem teď v chrámu Throggů a náramně si to užívám. Dokonce jsem si sehnal i originálku.
4Kvasa - Je to hlavne taky moje detstvi, kdy jsem si tehdy cetl recenzi na Al-Qadim nebo Under a Killing Moon a snil o tom, ze si tyhle hry jednou zahraju. UAKM jsem btw dohral minulej tejden.:0) Mam treba vzpominky, ze Score 26 mi koupila matka, kdyz jsem byl nemocnej a ja si pak cetl recenzi na GK2 a rikal si, ze je absolutne nerealny si takovou hru zahrat. Kdyz jsem ho pak po cca 12 letech spoustel, tak to bylo docela magicky.:0) A tak dale... V podstate si ted tim hranim starych her plnim detsky sny.
Jo jo, já mám drtivou většinu Scorat od 3 do 180. Dnes si ale už jen pročítám starší čísla (Score, Levely jsou o několik řádů slabší - viz. recenze Zork Nemesis či Albionu).

Jinak já jsem za ty "co to mrsknou do sběru" jen rád. Víc takových :).
90210-Tak to vlastníš kus herní historie, v těch starých číslech se dá listovat pořád. Jde tam pěkně vidět, jak jednotliví autoři vyzrávali. Mám docela radost, že se ještě najde někdo kdo si to schovává a nemrskne s tím někam do sběru. Doufám, že je takových lidí víc.
4Kvasa - Ja jsem hrdej majitel vsech Score od cisla 1 do cisla 91, tehdy jsem to zabalil a uz nekupoval vubec nic. Gamestar jsem koupil kdyz tam na CDcku byla ROA : Shadows over Riva, Level jsem kupoval bez CD tak dvakrat do roka, kdyz nebylo co cist.
90210-Tak Level jsem skoro vůbec nečetl, tam za něco stál snad jen Lachtan. Pro mě existovalo jenom Score. To byl, až do příchodu Zvelebila, naprostý kult. Kupoval jsem ho pak už jen se setrvačnosti, společně s Gamestarem, do doby než odešel Ice.
4Oleg Kvasha - Kvalita autoru je docela zajimavy tema, dekadu z5 na Mageu byly na tohle tema docela vyzivny flejmy.:0) Pozdeji jsem to nesledoval, ale za nejhorsi autory jsem vzdycky povazoval Herodese, Prusu a vubec vsechny puvodni autory z Levelu (Turecci apod. odpad), paradoxne jedinej relativne zajimave pisici clovek, kterej zacal v Plevelu, byl Zvelebil a dobry autory (Bulir, Maly apod.) museli nabirat ze Score. Extremni tragedi ze Score/Excaliburu byli Honza Chlebek a Jakub Cervinka, kterej pozdeji uz nastesti moc nepsal. Vypatlanci jako Tucek s Bilkem, na ktery asi narazis, sice byli totalni diletanti, ale nepsali uplne nudne, proti Herodovi s Drakenem to byli uplni Jirasci.
90210: Dalamánek měl občas světlé chvilky. Ti nejhorší recenzenti přišli o něco později.
Vzbura je strasna, hral jsem kdysi demo (tim kdysi mysleno tak v roce 96). Dost pekelne jeste vypadala wolfensteinovka Anatema.

Skeldal je dobra hra, mozna trochu oldskool na dobu vzniku, ale vypadala a hrala se prijemne. Skoda ze strasne dlouho nesla spustit pod wokny a XP patch vznikl az v dobe, kdy se mi do ni uz moc nechtelo. Jeste k ty svetovosti, vzpominam si jak v rozhovoru pro Score v dobe, kdy byl jeste Skeldal ve VGA a vypadal dost hrozne J.Rohlik (jeden z nejhorsich recenzentu btw) rekl, ze jeho cilem je, aby i prumerny American vedel, kde je Ceska republika.:0)

Osobne mam s prehledem nejvic nahrano v Rytirich Gralu, u tech jsem drtil pisel asi rok. Skvely namet, uchylna hudba, ale silene prestreleny rozsah a obtiznost.
Souboje jsou tam rovněž hlavní složkou hry. Nicméně díky tomu, že jsou tahové (a navíc lze dělit partu), tak jsou i poměrně dost zábavné. V rámci dungeonů co jsem hrál možná nejzábavnější (byť Realms of Arkania či Betrayal at Krondor také měly dobré souboje). Btw tak mě napadlo... Jaké souboje má Albion?
Tahové s možností rozdělit družinu na jednotlivé členy, což se hodí v soubojích (bodání do zad) a je nutno u několika hádanek.

Revolt se ovládá jen na šipkách, nikoliv na num klávesnici.

BTW - Ve skeldalu to není normální.
V Revoltu.

Jinak jsou v Skeldalu souboje ala DM, EoB nebo je to o něco komplikovanější?
No, dle tvého hodnocení nejhorší kousek z více než tisícovky hodnocení se vyzkoušet jednodušše musí :)

Btw, je normální, že mi nejde obrácení vlevo o 90 stupnu (klávesa "7")?

Jinak ta Vzbura nevypadá tak špatně, asi to dnes více vyzkouším. Navíc to je oproti Skeldalu i v eng :),
Gods jsem pruboval, nápad slibný, ale to provedení už horší. Škoda :(
Kult mám stále v plánu.
Mick, Vzburu som hral iba v demoverzii, na nákup plnej hry som nikdy nenabral odvahu. :-))
Kult, slusna vec, a potom aj Gods: Lands of Infinity - sice horsia ako Skeldal, ale istym sposobom prijemna retro vec. Len skoda, ze s dopredu danou hlavnou postavou...teda nic extra pre mna :(

Spellcross robili Claudroni, a to je slovenska spolocnost, so sidlom na Slovensku, to ze zamestavali mozno aj ceskych tvorcov je druha vec ;)

valcik - a Vzbura Donskych rytierov sa ti nepacila? ;)))
Spellcross bol myslím československý, Bodkine. (Kult už programovali košickí 3D People.)
Vy zase máte spellcross, to nikdá nedoženeme.

BTW - ale nějaká ta nadprůměrná RPG u vás taky někdo udělal.
Jop, Brány Skeldalu mám rád, takto treba programovať dungeony. Hlavný diel práce odviedli navyše len štyria ľudia, klobúk dole. (Som presvedčený, že keby slovenský herný trh nestál za houno, vznikali by podobné projekty aj u nás, ale na to si ešte niekoľko desaťročí musíme holt počkať.)
"Možná mi něco uniklo, ale ono to vyšlo i v eng? (tedy pokud se za svět nepočítá svk :)"

Celkově to pak vytváří poněkud paradoxní situaci, kdy hrdost na "českost" Bran Skeldalu směřuje jen a pouze směrem ke ksichtům Slováků. Tím řečeno na téhlo hře jsem se nijak nepodílel a s autory nemám vůbec nic společného, ale stejně jsme to vám (tzn. Slovákům) nandali, co?
Nevyšlo, angličtina je jen neoficiální. Ale znám pár amíků, kteří se do toho vrhli jen kvůli kobkaření.
"ve světě to byl už jenom mírně nadprůměrný..."

Možná mi něco uniklo, ale ono to vyšlo i v eng? (tedy pokud se za svět nepočítá svk :)
jj, Silverlight je strašná kravina, ale i tu jsme se na naší škole učily a vyučující po nás chtěl nějaký webovky :D . Ale instalace Silverlightu je asi na půl minuty...
Hm, ja som si kŕmenie družiny užíval. Nákupy potravín pred dlhou výpravou som nikdy nevynechal a keď sa vyhladovaná tlupa po návrate z jaskyne zasýtila a vyspala v hostinci do rúžova, bol to výborný herný pocit. :-))
(Pri dlhšom hraní to môže byť otravné a stereotypné, ale v dungeonoch mám takéto prvky naozaj rád.)

edit:
Greg, tá tvoja sajta si odo mňa pýta inštaláciu Silverlight od MS, spral to ďas! :)