Na planetě Calchon, kdesi ve vzdáleném vesmíru je umístěna vojenská základna, kde za přísného utajení probíhají vědecké experimenty a testy sloužící vojenským účelům. Poslední testy se vymknou kontrole, a mimo zabezpečení, do volného prostoru základny uniknou nebezpečná biomechanická monstra. Cvičený pilot prototypového vznášedla pod označením LAV-6 SABER, které je vyzbrojeno energetickými zbraněmi a chytrými bombami, se dostává pod útok těchto monster. Jeho úkolem je probít se přes hordy zmutovaných bestií a zjistit pravdu o tom, co se na základně skutečně stalo.
Hra Defiance stojí na pomezí simulátoru vznášedla budoucnosti a akční střílečky z pohledu první osoby, ve které se jako pilot v kokpitu tohoto futuristického stroje pohybujete přes vesmírnou základnu a podle instrukcí z vysílačky plníte úkoly plné akce, střelby a honiček. Hráč dostává k dispozici 13 úrovní, jejíž průlet mu stěžuje 18 typů strašlivých mimozemských bytostí. Jednotlivé úrovně jsou pospojovány prostřednictvím filmových sekvencí, které hráče provází příběhem. Hra nabízí i multiplayer až pro 8 hráčů.
Hra vyšla v Americe v roce 1996, v Evropě spatřila světlo světa o rok později.
@mazar1234 (22.10.2013 09:02): Hrál jsem to normálně v D3D, nicméně převážně pod VirtualBox na Windows XP a 640x480 (hra umožňuje až 1280x1024, možná více dle monitoru, ale pak se nechtěla rozjet). Emulaci Glide jsem nezkoušel, ani netuším, jestli ji hra podporuje. Ta "zelená grafika" ve Win7 je způsobena nějakým poměrně známým problémem, takový Quake nebo minimálně některé porty enginu dělají totéž, ale mně už se v tom nechtělo hrabat.
Descenty jsem dohrál všechny (1, 2, Vertigo, 3, Mercenary), potažmo nehrál jsem Levels of the World. Nicméně pořád doufám, že se mi časem podaří rozjet Terracide, to je celkem slušná kopírka Descentu s některými zajímavými nápady.
Descenty jsem dohrál všechny (1, 2, Vertigo, 3, Mercenary), potažmo nehrál jsem Levels of the World. Nicméně pořád doufám, že se mi časem podaří rozjet Terracide, to je celkem slušná kopírka Descentu s některými zajímavými nápady.
Pro: leveldesign, atmosféra, zničitelnost prostředí
Proti: skákání, některé skriptované situace