Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

DmC: Devil May Cry

DmC Devil May Cry: Definitive Edition

Ninja Theory •  QLOC (PC, PS4, XOne)
15.01.2013
25.01.2013
10.03.2015
kompatibilní
79
139 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Děj DmC: Devil May Cry je zasazen do Limbo City, zdánlivě běžné moderní metropole. Právě odtud však lidstvu nenápadně vládnou démoni v čele se svým králem, Mundusem. Jeho absolutní vládě brání už jen jediná věc, Dante. Mladý lovec démonů a zároveň syn Mundusova úhlavního nepřítele, Spardy, je poslední, který může Munduse zabít a ukončit tak jeho vládu nad světem. Právě role Danta se na jeho cestě za svobodou a pomstou hráč ujímá.

Gameplay zůstává věrný posledním dílů série Devil May Cry, tzn. kombinuje v sobě prvky 3rd person hack & slash a plošinovky. K boji jsou k dispozici jak zbraně na blízko, tak na dálku, každá s unikátním výběrem útoků, které je možné odemykat za nasbírané orby. Novinkou jsou Angel a Demon módy, které je možno libovolně přepínat a umožňují využívání dalších zbraní na blízko, pohybů a zvláště řetězů (nahrazují Nerovu démonickou ruku z předchozího dílu), které jsou potřeba pro poražení některých speciálních nepřátel a bossů a stejně tak pro pohyb úrovněmi. Jako v předchozích dílech je hráčovo počínání v boji hodnoceno a známkováno (od D jako Dirty po SSS jako Sensational) podle toho, jak zvládá kombinovat útoky a vyhýbat se zranění. Opět je k dispozici široký výběr obtížností, od Easy po Hell And Hell, kdy Dante umírá na jednu ránu.

DmC: Devil May Cry není pokračováním původní série, ale rebootem zasazeným do alternativního univerza a moderní doby. Stejně tak změna proběhla i na postu vývojářů, kde Capcom nahradilo britské studio Ninja Theory, především tvůrci konzolových her Heavenly Sword a Enslaved: Odyssey to the West. Díky těmto změnám mířeným na západní hráče už od počátku vývoje provázelo DmC mnoho negativních reakcí, především od hardcore fanoušků série.

Příběh později obohatilo příběhové DLC - Vergil's Downfall.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Nikdy jsem žádnou hru ze série Devil May Cry nehrál, takže nemůžu porovnat v čem je tato odbočka lepší nebo horší. Je to ale každopádně dobrá a zábavná hra, kterou jsem si i přes pár záporů užil.

První co mě při prvním spuštění hry upoutalo, byla hudba, která skvěle doplňovala akci. Hlavně songy od Combichrist dodávaly atmosféře ten správný říz. Nejdůležitější na hře byly ale souboje, a ty jsou výborné. Komb je k dispozici dostatek a jsou dost jednoduché na naučení, což nevadí, díky tomu má akce spád a je zábavná. Co se týče zbraní, pistole jsou úplně k ničemu, ale zbytek je dost super. Já si nejvíc oblíbil kosu, která byla účinná proti velkému množství slabších nepřátel. Hráč každopádně využije všechny zbraně (mimo pistolí, které jsou opravdu k ničemu).

Příběh není nic světoborného, ale má své světlé momenty a působí jako takové zábavné béčko. Není ale moc výrazný a časem si asi nevzpomenu, o čem hra byla. Moc mi nesedí ani charaktery, které jsou ploché jak jamajská plavkyně. Na Danteho floutkovský výraz K-popového zpěváka jsem si zvykal asi patnáct kapitol a pak ho přestal řešit. Trochu to zachraňují bossové, kteří jsou funny a jsou kolem nich super mise.

Co se týče samotné hratelnosti, hra po celou dobu působí zábavným dojmem a není zde vyloženě hluché místo. Co mi akorát lezlo na nervy, byly mise, kde se hodně skáká pomocí háků a já tam ztrácel hodně životů následkem pádů do bezedných hlubin. I když tu je na vině spíš můj starší gamepad, který má dost tuhé LT, které reaguje pozdě. Jinak jsou všechny lokace povedené a žádná se neopakuje, takže hráč vždy vidí něco nového.

Celkově tedy spokojenost. Není to dokonalá hra, ale je velice zábavná a její délka (cca 10 hodin) je tak akorát.

Pro: Hratelnost, souboje, hudba, vizuál

Proti: Charaktery, příběh by mohl být lepší, pistole

+24
  • PC 75
Nech si hardcore DMC fanúšikovia čo chcú, DmC je vydarený reboot, a to napriek mnohým zjednodušeniam boja a zmene vzhľadu Danteho.

Takým hrám ako sú DmC sa hovorí "Spectacle Fighter", účelom hry nie je len sa vyblázniť a rozsekať všetko živé ale aj kochať sa originálnym prostredím. Boje sa odohrávajú na zvláštnom mieste zvanom Limbo, kde všetko levituje a ktoré doplňuje trochu od veci screamo/dubstep hudba.

Aj keď s touto sériou nemám skoro žiadne skúsenosti okrem nefunkčného DMC 3, hrateľnosť je výborná a sekanie nepriateľov a rôzne combo killy sú veľmi uspokojivé, aj keď kombinácie ako stlačiť myš 2-krát, potom 3-krát nie sú veľmi náročné. Ovládanie je tiež zvládnuteľné a na klávesnici sa to dá hrať dosť dobre. Po tom čo som skúsil nejaké iné bojové hry tak treba povedať že bojový systém je dosť jednoduchý a stačí mačkať pár tlačidiel aby ste vyhrali, nie je tu tak veľa combo možností.

V hre máte niekoľko zbraní, Pištole, ktoré nevyužijete skoro nikdy, Rebellion meč a ľahké anjelské a ťažké démonické zbrane. Naučiť sa s nimi pracovať nie je až tak jednoduché. Dosť otravné ale je, že skoro sa objavia nepriatelia, ktorí sa dajú zničiť len jedným typom zbrane, najviac bodov ale získate ak čo najviac meníte štýl boja a používate čo najviac zbraní, čo kazí ak niektorí nepriatelia sa dajú zničiť len jednou zbraňou. Veľmi som ale ocenil rôzne vylepšené platforming sekcie kde využívate hák ktoré dodávajú hre variabilitu. V hre navyše nie sú žiadne zbytočné hlavolamy.

V hre je 20 úrovní a všetky sa dajú znova navštíviť takže môžete zbierať rôzne uväznené duše, kľúče ktoré otvárajú výzvy a nejaké peniaze, za ktoré upgradujete zbrane. Takže hru si určite zahráte viac než raz.

Príbeh je ako zvyčajne tuctový, ale zábavný. Oproti predchádzajúcim dielom, ktoré boli o pomste pubertálneho spratka sa snaží sa byť sociálnym komentárom doby, kde veľké korporácie ovládajú démoni, ale nejde o nič originálne ani hlboké, ide o jasný odkaz na film "They Live".

Postava Danteho mi nie je o moc sympatickejšia ako predtým, bol to vždy fagan, ktorý chcel len zabíjať aj keď v novej hre sa snažia o jeho vývoj. Skôr ako emo mi príde ako rebel, ktorý che j**ať celý svet a chovať sa podľa pudov.

Hra je skvele optimalizovaná, grafických možností úprav je dosť veľa a na stredných/nižších detailoch dobre funguje aj na starších PC.

Pro: Dobre zvládnutý port, zábavnosť, vizuály

Proti: Príbeh, zjednodušený boj, Starí fanúšikovia budú hru nenávidieť

+18
  • PC --
DMC se mi od prvního ohlášení vůbec nelíbil a opět se stala ta velice super věc, kdy mě předem odsuzovaná hra opravdu překvapila. Jelikož je hratelnost a celkový systém hry doveden k dokonalosti budu spíš kritizovat co se mi nelíbí, a tak jsem musel tuhle větu napsat jako první, protože hra se mi přes to všechno opravdu dobře hrála a líbila se mi.

Dante – nakonec to s ním není tak zlé, ale ono je to možná ještě horší. Od prvního videa, kde pálil cigaretou nějakého démona a působil jako fakan, jsem ho nenáviděl, ale akceptoval jsem to a tak trochu jsem čekal, že budu prostě hrát za děsně „cool“ spratka. Jenže ve hře je jiný- normálnější a dalo by se říct sušší- jakoby ztratil charakter- jakkýkoliv! (A Vergil je úplně ztracený, z chladného a tichého frajera ve trojce se stal někdo, jehož jsem za celou hru nebral vážně, a dokonce ani hlavního bosse ne- to je zlé lidičky). Jediné hlášky, které se Dantemu povedly, jsou krátké věty, kdy hlavnímu bossovi na jeho proslov „jsem král pekla“ řekne suše „Nah, you’re asshole.“ Nebo občas jen něco odsekne, prostě nenucené žblepty. Jenže když říká dlouhou větu, většinou z toho vyleze opravdu trapnost. Vzpomínám si třeba na větu z traileru- „Jen tak mimochodem jsem Dante, ale můžeš mi říkat Dante- zabiják démonů“ působí to na mě, jako když si malé dítě hraje s dvěma hračkami (postavičkami) superhrdinů a říká u toho podobné věci. Nechápu ani policejní fotky kde Dante drží tu cedulku při focení (nevím, jak se tomu říká), když k tomu ve hře ani nedojde… Dělali z něj někoho jiného a nedokážu říct co je nakonec menší zlo- ale byl jsem už připraven na spratka a dostal jsem suchara.

Zbraně – stejně suché jako postavy jsou zbraně. Místo lucifera ze čtverky jsme dostali suchý granátomet. S pistolemi nezabijete nic- klasika, brokovnice je taky klasika, meč má snad i stejné útoky jako ve 3 a ve 4. „Rukavice“ se mi teda víc líbily ve 4, tam používal i nohy a efektivně se ty čepele točily a jiskřily (sakra musím nainstalovat :D). Místo démonické paže jsou tu dva nějaké zvláštní řetězy, které ač fungují skvěle (jeden přitahuje vás druhý cíl), vypadají obyčejně… prostě jsou suché. Netěšil jsem se na nové zbraně a krom Aquily byly děsně neatraktivní a rozhodně je to od čtverky krok zpátky.

Limbo – až škoda takového nápadu pro tak obyčejný příběh. Dokážu si to představit lépe, ale rozhodně je to největší lákadlo hry. Přitom tak jednoduché. Je to trochu jako silent hill, inception a constantine dohromady. Kdo nehrál, nejlépe to zjistí z hraní hned v prvních minutách, a kdo hrál, ví o čem je řeč, tak jdeme dál.

Bossové- jeden byl sakra cool zbytek jen těžký WTF. Opět veliký krok zpátky od čtverky! Když z japonské hry vezmete všechno japonské, zbyde vám toho holt málo. Kopa masa, kopa betonu a kopa hnusu- úžasné!


Celý tento komentář působí zvláštně a vlastě se mi ani moc nelíbí, ale chtěl jsem ho napsat pro dobrý pocit, protože hra se mi ve výsledku líbila. O gameplayi jsem toho moc neřekl- je totiž jedním slovem skvělý. Nováčci si na ovládání zvyknout, vše je jednoduché. Jde to hladce, grafika úžasná, a díky tomu že máte k dispozici všechny zbraně a v sekundě jste schopni přepnout z jedné zbraně na druhou, mohli byste do nesmrtelného nepřítele řetězit comba dlouhé minuty a nemuseli byste se opakovat- mlátička jak má být- jen jsem si tu holt trochu postěžoval. Hra je skvělá- postavy, nepřátelé, prostředí (kromě limba), zbraně a příběh jsou suché. Tak jak hodnotit? Asi nijak- třeba uvidím časem..

Dojmy jsou ale pozitivní! Nečekal jsem tak dobrou hru.

Pro: Korpus dortu je skvělý, chutný a mňamózní...

Proti: ...ozdoby a zbytek už moc ne... Mívám u her radši duši, než jak se ve výsledku hraje, a tahle hra duši postrádá.. (Což bych nezmiňoval kdyby série DMC nebyla má srdcovka).

+16
  • PC 95
O rebootu kultovní série už tady bylo napsáno dost takže tentokrát jen rychlé zhodnocení tohoto výjimečného počinu.

Grafika - Neskutečná pecka, kdyby mi někdo řekl že tahle hra vyšla loni tak bych mu to věřil. Je jedno jestli jste právě ve vězení, v továrně nebo v mrakodrapu, všude je to doslova dechberoucí. A o postavách efektech atd. to platí samozřejmě taky.

Hratelnost - Na to že se jedná o prostou rubačku je hratelnost na neuvěřitelné úrovni. Po celou dobu vám hra nabízí nové zbraně i postupy proti nepřátelům a řetězení komb a získávání stylových bodů je unikátní věc která mě doslova přikovala k židli. Levely nebo jejich části kde létáte na řetězech po troskách Limba jsou pak skutečnou třešničkou na dortu.

Příběh - Souboj andělů proti démonům není nic až tak převratného ale v DMC je vše podáno ve velmi osobitém stylu v čele s Dantem, který v člověku dokáže vyvolat snad všechny druhy emocí. I vedlejší postavy ovšem snesou i ty nejpřísnější měřítka a nechybí ani pořádné twistploty.

Hudba, bonusy, technický stav - Ačkoli nejsou elektro ani metal zrovna mými nejoblíbenějšími žánry s chutí jsem si je poslechl a do stylu hry perfektně sedly. Bonusů je zde habaděj a jejich odemykání nutí k opětovnému dohrání a tedy prodloužení herní doby. Co se týče technického stavu tak tady bych našel jediné zápory a to za jedno že hra má poměrně krkolomné ovládání na klávesnici, což se ovšem dá pochopit vzhledem k tomu že titul cílil spíše na konzole. Horší je ovšem poměrně časté padání a zamrzání hry i když naštěstí nikdy během samotného hraní.

Jelikož jsem nezatížen znalostí původní série je pro mě DMC jednou z nejlepších her vůbec. Ve svém žánru možná tou zcela nejlepší. Kdo ještě nehrál hodně zaváhal, takže s chutí do toho.
+15
  • PC 85
Musím se hned na začátku přiznat, že tyto bojové hry mám velice rád, ale ve většině z nich jsem dostával nakládačku. Nic méně zde se to nekonalo a hru jsem bez nějakých velikých komplikací projel od začátku do konce. K tomu jsem si střihl i DLC DmC: Devil May Cry - Vergil's Downfall.

Hra mě ihned chytla a už mě víceméně nepustila, dokud jsem ji nedohrál. Příběh byl vcelku zajímavý a stále mě nutil poznávat jeho další části a skládat příběhové dílky dohromady. Dojem může trochu pokazit tabulka, ve které si přečtete počet misí, které chybí k dohrání hry, a tím pádem trochu odpadá napínavost příběhu, který ke konci začne ztrácet dech.

Nejvíce jsem se na hře obával soubojů, protože kvůli nim jsem většinu bojových her nedohrál. Bylo to z prostého důvodu, protože na každé monstrum jsem se musel naučit nějaké kombo a na to jsem prostě neměl náladu. Zde to nebylo tak hrozné a nepřátelé se vždy dali nějak umlátit a těch několik základních (trochu i pokročilých) komb mi prostě k dohrání hry bohatě stačilo.

Zbraně ve hře byly dobře vymyšleny a nejvíce mi asi sedla sekera. Byla silná a účinná, i když byla trochu pomalejší, využíval jsem ji velice často. Napříč tomu kosa mě příliš nezaujala a byla takovým slabším článkem. Palné zbraně jsem využíval pouze v případě nutnosti nebo na určité typy nepřátel, jak bylo zapotřebí.

Souboje s bossy mě velice bavily a nebyly to takové ty souboje, kde jsem chytal rage a nevypínal kvůli nim hru. Byly vcelku jednoduché a já si je prostě a jednoduše užíval. Párkrát dokázali i potrápit, ale nebylo to nic, co by mi hru znechutilo.

Do hry jsem vstoupil nepolíbený sérií Devil May Cry a tak jsem neměl žádně předsudky. Možná i díky tomu jsem si hru více užil, protože jsem nekoukal na to jestli to nějak souvisí s předchozími (budoucími) díly.

Pro: Souboje, nepřátelé, zbraně

Proti: Příběh mohl být rozsáhlejší a propracovanější

+13