FIFA 97, také známá pod názvem FIFA Soccer 97, představila jako první ze série zpracování halového fotbalu. Hraje se 6 na 6 a je možné hrát i o stěny. Poprvé je také představena technologie Motion Blending. Jde o kombinaci Motion Capturingu a renderování. Nasnímán byl francouzský záložník a reprezentant David Ginola. Pohyby jsou díky tomu mnohem plynulejší a lépe přechází z jedné animace do druhé.
Ve hře je možné si zahrát ligu nebo pohár a obsahuje 4200 hráčů s dobovými statistikami z 12 mezinárodních lig (Anglie, Francie, Itálie, Německo, Skotsko, Malajsie atd.). Multiplayer může hrát 20 lidí po LANu nebo 8 přes internet, je možné vypnout fauly, zranění a ofsajdy a také jsou obsaženy replaye.
Komentář namluvil stejně jako v předchozím díle John Motson, společně s Andy Grayem a Desem Lynamem.
Fifa 94 byl FIFA International Soccer, to byla silena arkada s vymyslenymi jmeny hracu, ale nahral jsem se toho strasne moc. FIFA Soccer 96 byla mnohem lepsi a obrovskej pokrok, mj. tam uz byla licence na jmena. FIFA 97 byl myslim prvni ve 3D a zas to byl velkej pokrok a prvni dil, kdy to zacalo stagnovat byla IMHO FIFA 2001, byt mela oproti predchozi verzi lepsi stats hracu. Tehdy jsem mel stesti, ze jsem jako malej kluk mohl u kamarada hrat vsechny dily kazdej rok, vcetne ruznych World Cupu apod. Tehdy jeste technologie sla hrozne rychle dopredu, takze to byla pokazdy jina hra.
Pro: vtipne momenty behem hrani - zejmena fyzika hracu, kdy pusobi znacne nemotorne, nebo komicke goly z dalky
Proti: prilis golu z dalky, arkada, v podstate jen nakopavate balony a strilite z kazdych pozic