Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Gods Will Be Watching

24.07.2014
17.12.2015
65
10 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

V tomto "point & click thrilleru" se hráč ujme role Sgt. Burdena, který bude muset v daleké budoucnosti, v níž lidská rasa začala podnikat cesty na jiné planety a zotročila si mimozemské civilizace, čelit se svým týmem sérii vypjatých, ošemetných a na první pohled bezvýchodných situací. Hra je rozdělena na 6 kapitol a sleduje boj organizace Xenolifer za práva zotročovaných mimozemšťanů.

Sgt. Burden bude nucen dělat velká rozhodnutí - má obětovat nejslabší článek svého týmu ve prospěch ostatních? Přidá se na stranu Xenoliferu nebo zůstane věrný svému původnímu zaměstnavateli? Hra neustále nutí balancovat na hraně a je na hráči, aby situaci udržel pod kontrolou. A nebude to nic lehkého - hra se ukládá pouze automaticky na začátku každé kapitoly a selhání znamená nutnost opakovat celou kapitolu od začátku.

Gods Will Be Watching vychází ze stejnojmenné "jednohubky", která byla úspěšná v soutěži "Ludum Dare 26 Game Jam" (vytvoř hru za 72 hodin) a jež obsahovala pouze jednu kapitolu. Vývojáři se následně za pomoci crowdfundingu rozhodli hru rozšířit.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 40
GWBW je zklamání. Zatímco na papíře a na screenshotech vše vypadá skvěle, hra v praxi selhává. Máme tu otřepané - na vašich ROZHODNUTÍCH záleží (slovo "decisions" vidím v souvislosti s touhle hrou na každém rohu), ale tohle tvrzení je dosti sporné. Pokud vám totiž v jedné kapitole kvůli vašemu rozhodnutí chcípne parťák, v další je zase na živu (!), což hra na konci vysvětluje jakýmsi metafyzickým blábolem. Někomu se vysvětlení příběhu možná bude líbit, ale já na tyhle mindfuck zápletky nejsem. Spíš mi přijde, že designér hry si tímto ulehčoval práci, protože hra je těžce postavena na dialozích mezi postavami a kdyby musel vymýšlet, jak to udělat, když v předchozí kapitole tahle a tahle postava zemřela, tak by se z toho asi zvencnul.

Každopádně nejhorší na téhle hře jsou dvě věci - obtížnost a samotný pocit z hraní. Obtížnost je naprosto přestřelená a jakákoliv chyba je většinou fatální a znamená konec hry. S tím by se dalo žít, kdyby tu byl jiný systém ukládání. Hra se totiž ukládá vždy jen na začátku kapitoly a když jedna zabere dejme tomu 30 minut, tak si asi dokážete představit tu frustraci, když uděláte chybu několikrát až na konci a musíte 30 minut gameplaye opakovat znova a znova. Vývojáři si naštěstí tuto chybu (asi díky feedbacku z early access) uvědomili a přidali do hry "easy mod". S ním už se to dostává do nějakých rozumných mezí, ani tak jsem se ale nevyhnul několika opakováním a rage-quitům.

No a pocit z hraní - spíš než "point & click thriller" to je "survival management simulator", kde se rozhodujete, jakou činnost tento tah vykonat, aby se situace nevymkla z rukou a neskončila game ovrem. Celou dobu jsem si představoval, jak se na pozadí hry posunují jednotlivé ukazatele na stupnici od min do max a já se snažím, aby všechny byly zhruba uprostřed a neskončily tak failem. Prostě běháte od jednoho průseru k druhému a snažíte se ho zažehnat. Pocit z hraní je tedy "ted zmáčknu tohle, abych dostal "respekt u rukojmích" +5, sice dostanu u "trpělivost ochranky" -3, ale to prozatím nevadí". A to není dobře.

Hra navíc neběžela na mém stroji moc svižně a objevilo se i pár bugů, kdy například mého parťáka roztrhli na skřipci vejpůl a v další cutscéně seděl vedle mě na židli v jednom kuse. Ani ovládání není podařené a zvolený způsob člověka spíš zdržuje. Je to škoda, námět, kulisy kde se kapitoly odehrávají, i samotné grafické zpracování jsou fajn, ale samotná hratelnost je spíš frustrující. Kdyby byly po kapitolách nějak citlivě rozmístěné checkpointy, jednalo by se o příjemnou jednohubku, takhle si případní zájemci o hru musí připravit pevné nervy.
+14