Hack je klasická rogue-like hra velice podobná zakladateli žánru, hře Rogue. Zároveň je to předchůdce slavné hry NetHack.
Úplné původní verzi Hacku napsali v roce 1982 studenti z Lincoln-Sudbury Regional High School v čele s Jay Fenlasonem, hra se ovšem prosadila až poté, co její vývoj převzal Andries Brouwer a vytvořil svoji verzi Hacku 1.0, kterou vydal v prosinci 1984 na Usenetu. Poslední verzi 1.03 vydal v červenci 1985 a vývoje zanechal. Don Kneller pak hru portoval na DOS a pokračoval ve vývoji. Právě verze 1.03 je nejhranější.
Úkolem je opět najít v dungeonu Amulet of Yendor a vrátit se s ním na povrch. Většina hratelnosti zůstává oproti Rogue nezměněna, je tady ale pár podstatných rozdílů. Hráč si ale může na začátku zvolit classu (Tourist, Speleologist, Fighter, Knight, Cave-man, nebo Wizard) a dostane zvířátko, které mu pomáhá v boji. Amulet nenajde ve 26. patře - pater je tu 40, přičemž prvních 25 se skládá z místností (občas speciálních jako obchody, vaulty, zoo, atd.), poté následují bludiště a patra od 30. dále se označují jako "Hell" a je potřeba zajistit si fire resistance, jinak následuje okamžitá smrt. Amulet navíc hlídá "wizard of Yendor".
Najdeme zde také daleko více typů nepřátel, zbraní, zbrojí, propracovanější interakce předmětů (vracející se bumerang, střela z wandky odrážející se od zdí, friendly-fire) a je dokonce možné jíst mrtvoly nepřátel, čímž hráčova postava získá nějakou unikátní schopnost (např. sněděním draka získáte fire resist).
Mám teď nějakou hroznou chut na rogue-like hry. Tady mě už od začátku štve můj minion - pes, kterej mi pořád skáče do cesty a hra se ptá, jestli ho chci opravdu zabít :)
Naštěstí jsem koukl do tipů a tam píšou, že psa je lepší zanechat na prvním patře, protože se nevyplatí, takže to rád slyším.
Naštěstí jsem koukl do tipů a tam píšou, že psa je lepší zanechat na prvním patře, protože se nevyplatí, takže to rád slyším.