Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Help Will Come Tomorrow

21.04.2020
22.04.2020
kompatibilní
74
4 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Help Will Come Tomorrow je příběhová survival hra zasazená do Ruska v roce 1917, ve které hlavní hrdinové přežijí záhadnou nehodu vlaku na Transsibiřské magistrále a jejich úkolem je přečkat v neobydlené sibiřské divočině do té doby, než dorazí pomoc. Skupina lidí si musí zajistit základní věci, jako je jídlo, pitná voda, teplo či místo, kde mohou bezpečně přečkat noc.

Nebezpečí nečíhá pouze v nehostinné krajině a život ohrožující zimě, ale i v samotných povahách a osobnostech přeživších. Jedná se totiž o devět lidí z různých společenských vrstev, jejichž názorové a životní rozdíly se projeví v rozhodování, co skupina udělá dál pro své přežití. Autoři kladou důraz na udržování vztahů mezi členy skupiny, protože samotný člověk v této hře nepřežije.

Hra také nabízí stavění tábora za použití nasbíraných surovin, kterých je, typicky pro survival žánr, málo. Pro suroviny a potřebné věci vysílá hráč členy skupiny přeživších, ovšem hrozí, že se v divočině ztratí nebo je může napadnout divoké zvíře, a tak je třeba je na výpravu vybavit.


Poslední diskuzní příspěvek

@Fritol (07.09.2020 12:08): Tento překlad je pro mě výzva, protože se nepovažuji za někoho, kdo umí anglicky. Je mi jasné, že to bude trvat hodně dlouho a pak třeba zjistím, že to mám dokonce celé špatně, ale chci to zkusit, jelikož mě to baví.

To nezní moc slibně... :))

Nejlépe hodnocené komentáře

  • Switch 70
Survival žánr moc často nehraji, ale tato hra mě zaujala svojí stylizací a zasazením, a tak jsem se pustila do hraní. I když jsem zvolila první obtížnost, tak i přesto se mi podařilo dohrát hru až na potřetí, protože předchozí dva neúspěchy nevypadaly příliš dobře, a tak jsem raději svoje snažení restartovala. Navzdory tutoriálu jsem se na začátku hry cítila zahlcená mechanikami a trvalo mi, než jsem našla dobrou strategii, jak docela v poklidu přežívat v ruské divočině zásobená vodou i jídlem. Každé další nové rozehrání už tak bylo snazší a já věděla, na co se zaměřit při budování svého tábora jako první.

Poté, co jsem přišla na fungující strategii a myslela si, že přežití mých postav bude naprosto bez problému, se objevila nutnost splnit dané úkoly v rámci scénáře, který je možný si vybrat na začátku hry nebo si nechat přiradit scénář náhodně. Byla jsem tak nucena opustit pohodlí svého tábora, vydat se na nebezpečné pochůzky po okolí a také hra přišla se ztíženými podmínkami. Je teda škoda, že těchto scénářů hra nabízí pouze tři. Myslím, že by se dalo naprosto bez problémů jich vymyslet aspoň dvakrát víc.

Co mě opravdu bavilo, tak byly postavy. Každá z nich měla opravdu svoji osobnost a každá z nich táhla ostatní ke dnu jiným způsobem (ovšem stejně tak se společníci dokázali i povzbuzovat) při nočním povídání si u ohniště. Bylo fajn, že jsem v rámci jejich dialogů mohla čas od času určit, jakým směrem se debata bude vyvíjet. Docela reálně působila na jejich vztahy morálka, protože pokud se mi příliš nedařilo obstarat základní potřeby, tak tomu odpovídala i jejich nálada a způsob, jakým se spolu postavy bavily. Naopak v jiné hře, kde jsem měla všeho dost a morálka byla vysoká, tak i jejich vztahy byly přátelské a rády spolupracovaly. Postavy také mohly získat vlastnosti, či rysy osobnosti, ale přišlo mi, že se tohle neprojevovalo tak často, jak mělo a že to až takový velký vliv na hru nemělo.

Ovládání a jeho naprostá neintuitivnost mi trochu zážitek ze hry kazilo. V některých částech menu jsem se pohybovala doleva a doprava analogem, ale něco jiného v tom stejném menu se měnilo křížovým ovladačem, a to se mi samozřejmě neustále pletlo. Také jsem si všimla, že dost často nějaký popis překrýval jiný text nebo ikonu něčeho jiného, což jen znesnadňovalo ovládání. Největší peklo pak byl pohyb mezi inventářem postav a předměty ze země a vybavování jednotlivých postav předměty na výpravy. Věřím, že všechno tohle je na myši snadnější a že se jedná jen o nezkušenost autorů s konzolovými ovladači.

Jen dodatek ke Switch verzi. V handheld módu mi přišly titulky malé a těžko se četly, takže jsem pak hru hrála v dokovacím režimu na velké obrazovce.

Pro: postavy, herní mechaniky, zasazení, hudba

Proti: těžkopádné ovládání, málo scénářů, menší bugy

+16