Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@AlieN (13.04.2024 01:12): názor ti brát nebudu, byť přijde mi naprosto mimo (jak u KC2, tak RDR2). Asi nemá smysl se o tom dohadovat, vzájemně se nepřesvědčíme.

@pajmič (13.04.2024 00:33): to nejsou jen vedlejšáky. Spousta skvělých questů byla v rámci hlavního děje taky. I když osobně beru jakou součást "Henryho příběhu" všechno, co jsem v tý hře zažil, samozřejmě.
@Paul (12.04.2024 20:03): To jsi ale dost přesně popsal proč je příběh RDR2 úplná sračka :D

A příběh v KC:D není snad vůbec. Resp ta hra nějak začne... a pak už příběh prakticky nepokračuje a hra skončí bez toho aby se jakkoli zakončil. Což bylo od hry to úplně největší fuck-off hráčům (tedy krom zabugovanosti).
Vedlejšáky byly v pohodě, těch si pár pamatuju.
@Paul (12.04.2024 20:03): Hmm, jo, jednotlivě ty questy byly fajn, i ta johanka, ikdyž to tedy není zrovna nejsympatičtější žena a v podstatě dělá vše pro to aby na té hranici skončila.
@pajmič (12.04.2024 17:59): mě to tupé nepřišlo, protože jako příběh vnímám víc než jen tu základní zápletku co popsal níže Gordy. Takhle zredukovat do "tuposti" se dá prakticky cokoliv včetně největších klasik. "Dutch má plán, a protože je idiot, tak plán neustále selhává a Arthur umře, pohádky je konec".  
Já si z KCD vybavuju vyšetřování padělatelů, vražd koní, chlastačku s Bohutou, život v klášteře, obhajování Johanky u inkvizitorskýho soudu, sbližování s Terezou, vytváření přátelství s Hansem..

A "tupoučký a předvídatelný" anabáze o pomstě většinou končí, ehm, tou pomstou, ne tím že hlavní zmetek ujede a protagonista co si prošel menším peklem je donucen se s tím smířit a je mu vysvětleno že je v rámci důležitějších událostí jen malým kolečkem soukolí dějin.
@Paul (12.04.2024 17:48): Nevím, možná mám problém s pamětí, možná je to tím, že RDR2 a Witcher 3 mají zapamatovánihodný příběh, narozdíl od KC. Mě na tom všem přišlo hodně vtivný to, jak to jako mělo být fresh, nekonvenční protagonista, který se shodou okolností zapletl do většího konfliktu, nakonec z toho byla tupoučká a předvídatelná anabáze o pomstě.
@pajmič (12.04.2024 17:42): já to dohrál před pěti lety a pamatuju si ho dost do detailu, bohužel. Rád bych ho zapomněl aby druhý hraní bylo stejně fresh jako to první. Stejnej "problém" mám s RDR2 a třetím Witcherem..
Upřímně, já už si ani nepamatuju příběh jedničky. Plenění kostelní zahrádky a vaření anti sracího lektvaru pro vesnici ano :D Ale story byl silně meh.
@Gordon (11.04.2024 23:08): Mohli bychom hrát za toho koně.

Pokud to promo není trolling, nepředpokládám, tak tipuju flashforward, NEBO se naopak ukáže, že celý KCD bylo flashback a fskutečnosti Jindrův potomek vypráví svůj životní příběh detektivu Normanovi.
Vidim to na Jindru na počátku husitství v Kutný Hoře a okolí tj. 35 let+ v roce 1420 +-
Páni, už jsem starej.
Co je mejdlo?
Co je ajpina?
Ostatní slang už naštěstí znám.
@Gordon (11.04.2024 23:08): docela jsem si říkal, že ideál by bylo za OP Henryho zahrát prolog, pak ho někam uklidit/udělat z něj npc a místo něj nafasovat novýho vidláka k levelování.
Kabátek vskutku dobově nesedí. Doufám, že to nebude pokračování Jindřichova potomka o 300 let později :).
@Paul (11.04.2024 21:35): Podle mě je ten zdánlivě westernovej jezdec jen misleading trolling, nedávalo by přece vůbec smysl představit novou ajpinu a riskovat, když je po celém světě hromada fanatiků dychtících po pokračování KCD. :-)
Velká zvědavost. Jen tak pro legraci říkám, že to bude hra z Třicetiletý války za Švéda u nás :)
Jen tak na okraj, Nintendo má jenom pár lidí schopných udělat funkční open world, a všichni jsou v Monolithu :D Proto XC(3) a potažmo Zelda vypadá tak, jak vypadá, včetně optimalizace. Ty hry navíc vznikaly kolem 5-6 let, pokeši na to mají jen něco přes 3 roky. Ale pochybuju, že by to s delším časovým úsekem bylo o dost lepší, Game Freak na to prostě nemá talenty.
Jinak mě pobavilo, že v nějakém tech videu o SV citovali našeho hlavního kritika stromze :)
@Tulareanus (17.03.2024 01:43): krátký úsek, kterej se zrovna odehrává v nejnáročnějším místě hry, takže docela dost vypovídající. Většinu času je člověk mimo města, kde se to víc drží 30ky, a i v těch ratajích to většinu času pojede na 20+.
@Tulareanus (17.03.2024 01:29): Já koukám na ten framerate a doslova jediný místo kde to padne na 15 (resp. 16 dle videa, ikdyž Morgan řekne 15), je ve tmě v dešti na talmberku, kvůli těm světlům z loučí. To bylo kritický místo na všech platformách btw. Všude jinde je framerate při hraní nad 20, takže si stojím za tím, že to cos napsal bylo zavádějící, protože ve většině místech je ten framerate nad 20ti. Plus to testovali bez toho day one patche.
@Tulareanus (16.03.2024 23:34): tvůj post byl prostě zavádějící, ať už jsi ho myslel jakkoliv. Dropy na 15fps se dle všeho dějí vzácně - znovu, i v ratajích se to takřka neděje - takže je nesmysl o tom psát obecně jako by to bylo něco co se "děje když jsou na scéně postavy". Na pointě že to není verze hry kterou bysme chtěli hrát se shodneme, ale to není důvod ten port očerňovat jako horší než je, když je to ve skutečnosti impresivní achievement Saber studia. Viz Brasikona. Ta to dokonce i hraje.

U dojmů z pokémonu už se točit nehodlám. Prostě při launchi to běželo stejně nebo spíš hůř než běží KCD a o grafice a komplexitě hry nemluvě. Dokazujou to jak technický analýzy, tak ty dojmy lidí co jsem měl tu drzost zde zmínit. Že to pak nějak do-opravili, good for them.
@Fritol (16.03.2024 16:27): Jako, pokud má kdokoli možnost si zahrát KCD jinde, nedoporučovala bych Switch, fakt to není ultimátní zážitek. Ale jsem třeba zvědavá, zda se tam nesetkám s nekonečným loadingem, který je na konzolích prostě stopka, s nímž mám bohužel bohaté zkušenosti právě na PC. Uvidíme za pár desítek hodin... Nicméně pokud někdo prostě nevede PC ani konzoli, ale chtěl by si KCD zahrát (nebo chce prostě český dabing), asi fakt nebudu mít problém to doporučit. A nebudu lhát, ono to hraní v posteli má něco do sebe, stejně jako u toho Zaklínače, ne že ne... :))

Prodeje by mě taky zajímaly... KCD je oblíbené v Japonsku, kde si nechali udělat vlastní dabing, a celkově tam po tom našem středověku baží, tak třeba by to tak mohlo nějak více rezonovat... Kdo ví.

EDIT: Ještě je zajímavé, jak jsem kvůli svému srovnání tu hru hrála třikrát souběžně. Zapnutý Switch, PC, i PS5, seděla jsem u PC a jen jsem přepínala HDMI, abych si postupně natočila záběry. Nehraju tedy na Switchi jen v handheldu, ale i v docku, přičemž sedím normálně u toho monitoru dost nablízko, a fakt s tím nemám problém. Potěcha oka to není, o tom se hádat nebudu, ale na druhou stranu mi to nezpůsobuje bolest, i když jsem měla přímé srovnání během hraní. A bylo to dost zajímavé.
@Paul (16.03.2024 23:08): Tie dropy tam sú, to už je slovíčkarenie, že ako často to je, ja som nikde nenapísal, že stále, napísal som "mať", čiže že tam taká situácia existuje. Každopádne moja pointa bola len v tom, že hra je oklieštená a aj napriek tomu stále nie je hrateľná natoľko, aby to bolo pohodlné a plynulé, lebo v 15 - 20 fps to je ako keby sa sekane pohybovať rôsolom.

No môj dojem považujem za valídnejší z toho dôvodu, že náhodné komentáre na youtube majú oveľa nižšiu relevanciu, než keď na dh máš aktívneho používateľa s hernou históriou a napr. komentármi, ktoré reflektujú jeho hranie a pohľad na hry. To v rámci toho, keby si ten môj názor naklikol random človek. Navyše na tom youtube ani netušíš, koľko to ten človek hral, kedy to hral a či preháňa alebo trollí. Ja som uviedol kedy som to začal hrať, koľko som to odohral, aj aké miesto a v ktorej časti hry bolo primárne späté s frame dropmi. To má asi trochu väčšiu informačnú hodnotu.
@Tulareanus (16.03.2024 22:03): napsals že "v oblastech s postavami v 15fps" jako by to tam takhle běhalo obecně kdykoliv jsou na scéně NPC, což je klamstvo. I na tom DF (bez day one patche) máš jasně vidět že v ratajích - což je nejnáročnější místo ve hře - to běží nad 20 drtivou většinu času. A ve městech se v KCD bojuje minimálně, takže tam ten nižší framerate nenáročnýho člověka nemusí tolik rušit (i když já bych to tak nehrál).

Tvoje dojmy z pokémonů nejsou o nic validnější než dojmy těch lidí na youtube a neogafech co to taky hráli a napsali o tom. Pokud tady mluvíš o tom jak je KCD při vydání na switchi na hovno, protože má framerate dropy a nízký rozlišení, tak Pokémon na tom byl při vydání ještě hůř. Což je to co jsem původně psal. Nechápu proč máš takovou potřebu se o tom dohadovat. Nijak nerozporuju že to mohli do-opravit časem.

Shodneme se aspoň v tom, že hrát Switch verzi je asi ten nejhorší způsob jak KCD hrát. Nicméně pořád lepší tenhle, než žádnej, pokud má někdo jenom switch, nebo trvá na handheld hraní a nemá steam deck.
@Paul (16.03.2024 16:39): mě přišel rozdíl mezi Steamdeck (IPS) a Switch (OLED) signifikatní ale chápu, že pokud už máš Steamdeck tak upgrade postrádá smysl. Navíc, ne každý je náročný na barevné podání. :)

@Tulareanus (16.03.2024 21:10): spousta mých známých z fa. koupila Switch jako jedinou herní platformu (rozuměj konzoli) pro hraní s dětmi, obvykle to mají připojeno k TV. Harry Potter je značka která táhne, a ne každý je ochoten investovat 25+ k za herní notebook do školy aby si na tom děťátka zahrála, nebo ještě více za herní PC. Na druhou stranu nejsem si tak úplně jistý, že Hogwarts Legacy hrají děti. Ségra to koupila dětem na vánoce na Xbox a reálně to nakonec hraje ona sama. Děti dávají přednost Robloxu a Fortnitu. Tedy moje teorie je, že to rodiče kupují dětem ale hrají to rodiče. :)
@Paul (16.03.2024 21:53): Tak ja hlavne píšem o hre, ktorú som reálne hral na platforme, o ktorej sa bavíme, zatiaľ čo ty si zdieľal komentáre na youtube, kým si nepostol tieto ďalšie videá. To, že si ľudia kúpia pokémon pri vydaní a hneď sa na to vykašľú potom ako im to dropuje prevažne v oblasti, ktorá je tak v 3/4 hry alebo sa na hru vykašľú po kúpe, lebo im dropuje fps je absurdná úvaha, ktorá nemá podklad. Obzvlášť pri značke ako pokémon, áno, je technicky neskutočne zastaralá, ale pri tom ako sa to bohužiaľ predávalo aj tak ako teplé rožky, je naivné si myslieť, že niekto si takto kúpil hru, droplo mu fps a už to nikdy nezapne. Ľudia to hrali aj tak ako zmyslov zbavení. Ja som to mimochodom začal hrať mesiac po vydaní a rozhodne sa to nediaľo nejak často.

Aká demagógia? O tom droprate fps hovoria sami digital foundry a pri takom framerate to nie je veľmi hrateľné, aj keď je to len v určitých pasážach. Rozbehanie hry na switchi je malý zázrak, ale budem sa opakovať - hrať hru vizuálne osekanú a s dropratami je blbosť predávať ako "hrá sa to fajn".
@Tulareanus (16.03.2024 21:10): teď předvádíš demagogický klamstvo ty. I v těch ratajích a bez day one patche se framerate drží většinu času nad 20ti. Samozřejmě daleko k ideálu, ale do 15ti to má taky daleko. Jinak je hezký, že ten Pokémon opravili, lepší než to tak nechat, ale lidem co to hráli jen při vydání (a pravděpodobně napsali ty komentáře který jsem o tom četl a tady zmínil) už je to k ničemu. Dle stejný logiky bychom tedy měli hodnotit KCD na switchi za rok, protože je možný že taky ještě vydaj patche.

Jinak já nikdy nikde nepsal, že bych to snad v týhle "kvalitě" chtěl hrát. Taky bych každýmu doporučil hrát to na high end PC a užít si to naplno. Ale z čistě technickýho hlediska je tenhle port prostě dost neuvěřitelnej. Na čemž se shodnou i lidi co to na switchi recenzovali a testovali.
@Paul (16.03.2024 16:39): Mám v pokémone nahraných na switchi 215 hodín. FPS drops boli prvé mesiace po release (november 2022) a problémy boli následne v jednej konkrétnej lokácii (Casseroya lake), ale za posledný rok problémy fakt neboli. Naposledy som to hral dnes, takže toľko k tomu. Tá hra nevyzerá bohvieako a netvrdil som ani opak. Gamefreak sú v tomto loseri a je to ich fail, že sú technologicky hrozne pozadu aj voči iným hrám na Switch, napr. Zeldám Breath of the wild/Tears of the kingdom, ale hra sa hrá fakt plynule.
Každopádne ak chceš hrať Kingdom Come a mať v oblastiach s postavami 15 fps v 540p, tak nech sa páči. Určite to bude kvalitný zážitok. Za mňa je to absurdný port na tú konzolu. Možno na tú bájnu switch 2, keď vyjde, ale toto? Načo si kaziť zážitok?

@MickTheMage (16.03.2024 17:19): Je to divné, že pre koho to je, ale určite je kopec ľudí, ktorí inú platformu ako switch nepoužívajú. Inak si neviem vysvetliť to, že Hogwarts Legacy je na switchi stále v top sellers.
@Tulareanus (16.03.2024 13:43): A jasne, ja som to prave pochopil, ze myslis pre Saber zle. Ano, tak kto by vsak chcel hrat Kingdom Come... na Switchi ;-) Ale myslim, ze aj niektore native Switch hry (novsie) maju uz problem s vykonom a hrat sa daju. Otazka je, ci je to prijemny zazitok a tak, ale... Pri tomto porte som si len hovoril, ze neviem komu je urceny presne, ale to je zase druha vec.
@Tulareanus (16.03.2024 16:05): koukám na DF analýzu a pokémon padá pod 20fps a občas běží na "20fps for extended periods". A vizuálně je to teda až neuvěřitelně odporný. Kde je to "klamstvo?"

@Rapier (16.03.2024 16:12): deck mám bez oled a už jsem ten displej porovnával (s tím switch oled). Zas tak razantní rozdíl mi ten rozdíl nepřišel - rozhodně ne natolik abych kvůli tomu uvažoval o upgradu.

@Fritol (16.03.2024 16:27): Witcher 3 prodal první dva měsíce po switch vydání 600K, což de