Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Lost Vikings 2: Norse by Norsewest

Norse by Norse West: The Return Of Lost Vikings

Blizzard Entertainment •  Beam Software (PC) •  Melbourne House (PS1, Saturn)
27.02.1997
30.04.1997
květen 1997
26.05.1997
13.04.2021
kompatibilní
71
9 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Pokračování kultovní plošinovky The Lost Vikings (1992) opět představuje trojici známých hrdinů - Erik the Swift, Baleog the Fierce a Olaf the Stout. Naši vikingové jsou zrovna na lovu ryb, když v tom je na svoji vesmírnou loď unese starý známý padouch Tomator. Vikingy převezme robotický strážný, který je má přenést do Arény, systém vesmírné lodi ovšem selže a naši tři hrdinové robota zneškodní a rozmontují na součástky, přičemž některé si nechají, což jim poskytne nové schopnosti (např. Olaf se může zmenšovat, Erik má turbo-boty, se kterými vyskočí výše). Naneštěstí si hloupý a věčně hladový Olaf splete tlačítko, na kterém se píše "Do Not Touch", se slovem "Donuts" (koblihy), což vikingy pošle na další strastiplnou cestu časem.

V průběhu hry se nám představí dvě nové hratelné postavy - vlk Fang a drak Scorch, v každém levelu ale hra umožňuje ovládat jen 3 předem dané postavy. Obsažen je i kompletní dabing postav.


Poslední diskuzní příspěvek

@90210 (14.04.2019 09:53): Doom 3 má ode mě 100%, tady se teda těžce neshodneme. Já jsem kromě adventur fanda ještě právě 3D akcí a RPG (ale na ty není čas). A Doom 3 je podle mě špička.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • SNES 90
Je až neuvěřitelné, jak obrovský rozdíl v počtu komentářů ale hlavně hodnocení je na databázi her mezi prvním a druhým dílem The Lost Vikings. Je mi jasné, že je to způsobeno tím, že první díl je legenda, kterou hrál v éře DOSu skoro každý, zatímco ten druhý nehrál skoro nikdo. Kámoš kdysi tenhle díl chvíli měl na PC a i když jsme ho zkoušeli hrát, rychle jsme to vzdali. Na vině je především audiovizuální zpracování, které je oproti prvnímu dílu vážně hnusné. Rovněž dabing jednotlivých postav je mizerný, ale ten je slyšet většinou jen na začátku každého levelu. Ale ten vizuál je vážně tristní a kvůli němu jsem se téhle hře vždycky vyhýbal. Když jsem ale zjistil, že verze pro SNES je v enginu prvního dílu, hned jsem se do hry pustil a ani v nejmenším jsem toho nelitoval. Druhý díl The Lost Vikings je totiž vážně skvělá hra.

Největší změnou je přidání dvou nových postav. Vlk Fang je něco mezi Baelogem a Ericem. Umí skákat, útočit drápy a právě pomocí drápů se umí přichytávat stěn a tím po nich šplhat. Druhou novou postavou je drak Scorch. Ten dokáže chrlit oheň a v omezené míře i létat. Ale i původní trojici přibylo dost nových schopností. Na začátku hry totiž naši Vikingové zneškodní robota a každý si z něho vezme pár vylepšení. Takže Eric teď navíc zvládne dvojitý skok a hlavně se díky masce dokáže potápět. Baleog vyměnil luk a šípy za kybernetickou ruku, kterou může do určité vzdálenosti vystřelovat a chytat tak předměty, které jsou normálně mimo dosah. Bohužel i při útočení má dosah jen omezený, pokud chcete střílet na větší vzdálenost, musíte použít Scorche, jestliže je k dispozici. No a Olaf dostal jako speciální schopnost prdění, kterým jednak může zničit některé bloky (stejně jako Eric při nárazu do zdi v jedničce) a také se pomocí něj dokáže nadnášet a přeskočit tak některé propasti. Kromě toho se ale Olaf dokáže ještě zmenšit a prolézt tak různými škvírami.

Díky všem těmto schopnostem je hra mnohem variabilnější a design všech levelů je tomu perfektně přizpůsobený. Novinkou je, že teď už nestačí dojít v každém levelu pouze k exitu, musíte ještě sebrat tři předměty, které po vás chce čarodějka a postupně kouzelnice, věštkyně, šaman a vojenský velitel, která vás přenáší mezi úrovněmi. Trošku škoda je, že cesta k cíli vede vždycky jenom jedna a hra navíc vždycky vybere, které tři postavy jsou v každé úrovni k dispozici.

Prostředí je celkem pět Transylvánie, temný středověk, pirátská loď, džungle a sci-fi a hra je o dost delší než první díl. Úrovní je sice o něco míň, ale jsou mnohem delší a rozsáhlejší. Navíc mám dojem, že i obtížnost je podstatně vyšší. Ať už co se hlavolamů týče, tak i plošinovkové části. Takže je asi správná volba hrát hru v emulátoru pro SNES, kde jsou funkce quicksave a quickload. Bez nich bych tenhle díl narozdíl od jedničky asi nedohrál. Možná jsem ale jenom vyměknul.

Grafika je na SNESu stejná jako v jedničce, takže opět perfektní. Horší už je to s hudbou, kdy každé prostředí má svůj motiv, který se dost opakuje a celkem rychle oposlouchá. Ale to je možná to jediné, co bych téhle hře vytkl.

Pokud jste hráli jedničku a líbila se vám, dejte dvojce určitě šanci. Ale radši na Nintendu, bude se vám líbit o dost víc.

Pro: Nové schopnosti a postavy, perfektní level design

Proti: Vysoká obtížnost, slabší hudební doprovod, na PC odporný vizuál

+21
  • PC 70
Když jsem hru poprvé spustil, měl jsem rozporuplné pocity. Úvodní animovaná sekvence s 3D postavami vypadá tak nějak divně. Na druhou stranu chápu, že v době vydání byla 3D grafika v plenkách, takže pohoda, těch pár minut se vydržet dá. Co už je ale horší, je samotná grafika hry. Opět chápu, že se vývojáři snažili jít s dobou, ale musím říct, že grafika z prvního dílu byla líbivější a hlavně přehlednější. Tak trochu jsem i přemýšlel, že kvůli ní nebudu dál hrát, ale naštěstí jsem si po pár úrovních zvykl.

Příběhově jede hra přes kopírák podle jedničky. Vikingové jsou zase uneseni Tomatorem, utečou a skrze různá prostředí v různém čase se snaží dostat domů. Prostě ohraná písnička s malým zvratem v závěru. Říkám si, že tam mohli zkusit zakomponovat i něco trošku jiného. Příjemnou vlastností je pak namluvení jednotlivých dialogů, které jsou opět celkem vtipné. Akorát mi přijde, že dělají z Olafa až moc velkého blbce a tak trochu mi neseděl hlas draka. Hudba mi přišla taková divočejší a v porovnání s tou z jedničky málo zapamatovatelná. Bohužel musím říct, že jsem ji později přestal vnímat.

Co se týče hratelnosti, tak ta se opět povedla. Nové schopnosti jednotlivých postav do hry dobře zapadají a dá se na ně celkem v pohodě zvyknout. Další dvě hratelné postavy v podobě draka a vlkodlaka a jejich postupné střídání je příjemné zpestření. Obtížnost jednotlivých úrovní mi přišla hodně kolísavá, kdy jsem některé z nich zvládl celkem rychle, u jiných jsem se docela slušně zasekl. Hlavně v poslední oblasti a ve finále s Tomatorem.

Co mě na hře vyloženě vadilo, bylo dlouhé načítání. Především při každém restartu levelu jsem nejprve sledoval točící se řetěz, abych spatřil stále stejnou animaci se vzkříšením (teď přemýšlím, zdali bylo vůbec řečeno, co je to za ženu. Že by nějaká bohyně?) a pak další řetěz při načítání dané úrovně.
Pak byla ještě nepříjemná nutnost zadávat kódy jednotlivých úrovní pomocí vybírání písmen a čísel. Zápis klávesnicí by to zcela jistě zpříjemnil, ale naštěstí to není nic hrozného.

I přes zmíněné nedostatky musím říct, že mě hraní bavilo. Kvalit prvního dílu ale nedosahuje.

Pro: Hratelnost, dialogy

Proti: Grafika, animace, dlouhé načítání

+14
  • PC 65
Navzdory svému odhodlání jsem neodolal a sehnal si i druhý díl. Říkal jsem si že doba pokročila, že to tvůrci nepřeženou s obtížností jako v prvním díle. Nojo blbec. K druhému dílu nemám žádný nostalgický vztah, neboť zatímco jedničku hrál každý, dvojku nehrál nikdo a to včetně mě. Zatímco první díl měl pár mega, dvojka sežere rovnou pětset mega.

A já nestačil žasnou proč. Naprosto odpudivé intro kde postavy vypadají jak plyšáci střídá neskutečně ohyzdná renderovaná grafika, kde v tom rozplizlým hnusu jsem měl ze začátku problém vůbec poznat kdo je kdo. Příběh je totožný s jedničkou, to znamená Tomator opět unese trojici Vikingů a ti cestují pěti světy (záhrobí, jeskyně, piráti, džungle, postapo svět) a 31 koly. Přibyly dvě nové postavy (drak Scorch a vlk Fang), humor je třeskutější a odpovídá mu i stupidní konec Tomator je ve skutečnosti malý kluk Tommy

Hratelnost je stále dobrá - ze začátku, řekněme v první půlce, kdy s Vámi tvůrci jen tak laškují. Někde kolem kola 22 jsem už ale přestával stíhat a finální kola byly hotovým očistcem kde jsem jedno kolo zkoušel několik hodin. Ač se to zdá nemožné, tvůrci ještě přitvrdili s obtížností. Logické hádanky v některých kolech by záviděla i lecjaká adventura, kola jsou obrovská a stačí udělat jednu chybu a jste v háji. Na vině je i spousta nových možností.

Postavy si ponechaly staré pohyby, ale naučily se i nové - Erik má dvojskok a plave a rozbíjí cihly zespodu, Baelog má místo šípů natahovací ruku, která slouží i jako hák na speciální výstupky a Baelog si umí prdnutím povyskočit (což se často kombinuje se vznášením na štítu) a zmenšuje se. A také ničí cihly shora. K tomu je fu Fang, který drápe, skáče a šplhá po zdech a Scorch, který chvíli létá, plachtí a chrlí oheň.

Zkrátka těch možností je moc. Až vám ujede ruka s nějakou šílenou kombinací po 15 minutách v kole, tak budete chtít prohodit počítač oknem. Navíc dvojka nejen že zvyšuje obtížnost, ale ještě má hnusnou grafiku a nemám k ní žádný vztah. Takže 65%.

Pro: Stále stejná hratelnost se spoustou možností.

Proti: Ohyzdná grafika, naprosto delirická obžínost.

+8
  • PC 70
Jedná se o pokračování legendární hry The Lost Vikings a přináší další dobrodružství tří vikingů - Erika the Swift, Baleoga the Fierce a Olafa the Stout. Ti jsou uneseni mimozemšťany a přeneseni na cizí planetu. Cílem vikingů je opět najít cestu domů. Stejně jako u prvního dílu jde o typickou platformovku s mixem logických hádanek, kdy každý z vikingů má své jedinečné schopnosti, které je třeba kombinovat. Oproti prvnímu dílu má samozřejmě lepší vizuální zpracování, které ale obzvlášť na PC není žádným zázrakem. Naopak design jednotlivých levelů je na hodně vysoké úrovni, naproti tomu obtížnost je doslova ohavná.
+6 +7 −1