Magna Carta II je jíž třetím dílem stejnojmenné série a potřetí mění svou exkluzivní platformu. Dvojka v názvu pak značí pokračování Magna Carta z PlayStation 2, který je sequelem k The Phantom of Avalanche z PC. Nyní ovšem mizí hratelná postava Calintze a je zde nahrazen novým hrdinou.
Příběh hráče vtáhne do probíhající války mezi Severní a Jižní armádou ve fiktivním království Lanzheim. Náš hrdina Juto trpí amnesií a jak už to tak bývá, skrývá v sobě mnohá tajemství, o kterých nemá ani potuchy. Do celého konfliktu je vtažen poté, co je kvůli mocné zbrani ukryté v ruinách zničena jeho domovina a zabita kamarádka Melissa. Stává se tak členem Jižní armády pod vedením princezny Zephie a vydává se na cestu za pomstou.
Podobně jako v předešlém díle, i zde je nejzajímavější částí soubojový systém. Ten je poměrně komplexní a probíhá tentokrát v real-time podobě. Na bojišti lze mít najednou až tři postavy a výraznou roli hraje tzv. Overdrive ukazatel, který když se naplní, postavě se podstatně zvýší sílá útoku. Následkem toho se ale mohou dostat i do Overheat stádia, kdy nemohou útočit. Dalším důležitým prvkem je Chain Drives, čímž lze řetězit komba mezi jednotlivými postavami a opět tak zvyšovat sílu útoku.
Mimo souboje pak jde již o poměrně klasické RPG, kde nechybí velký svět k průzkumu, dungeony, spousta NPC či příběhové cutscény. Z padlých nepřátel lze sbírat tzv. Kamonds, které se používají pro vylepšování zbraní, charakterů či craftingu nových předmětů. Lze je také nalézt různě po světě v truhlách či je dostat jako odměnu za splnění questu.
@Charllize (22.12.2023 10:58): Hele není to utrpení hrát, jak jsem psal, tak nějaké zajímavé věci tam jsou, ale je to prostě takové o ničem, jak hratelností, tak příběhem. Za ty prachy to nestálo no.
Přišlo mi nefér vůči Amaluru tomu dát víc. :D A zas kdybych zvedl Amaluru, tak je to nefér vůči jiným RPG.
Přišlo mi nefér vůči Amaluru tomu dát víc. :D A zas kdybych zvedl Amaluru, tak je to nefér vůči jiným RPG.
Pro: Zajímavý design postav, měst a interiérů, neobvyklý souboják, hudba
Proti: Nudné postavy a generický příběh, prázdný svět, úkoly bez nápadů, příliš moc soubojů