Pokračovanie úspešného multi-player experimentu od Bioware. Hra je postavená na pravidlách revidovanej tretej edície Dungeons & Dragons (3.5ed). Hra je zasadená do prostredia Forgotten Realms, okolo mesta Neverwinter. Ako vždy, hráč si môže vybrať kým chce byť, svoju rasu, rod a presvedčenie. Tentoraz však pribudla aj možnosť vybrať si sub-rasu.
Hráč sa ocitá v úlohe mladého hrdinu, ktorý žije spolu so svojim nevlastným otcom v malej dedinke zvanej West Harbor. Jedného dňa – ako to už tak býva – je dedina napadnutá neznámymi útočníkmi a náš hrdina je nútený opustiť domov, ktorý do tej doby poznal. Neverwinter Nights 2 má svojim ponímaním omnoho bližšie k Infinity Engine klasikám, ako svojmu priamemu predchodcovi. Rovnako ako v nich, i tu hráč priamo ovláda celú skupinu hrdinov. NPC postavy majú svoju osobnosť, svoju minulosť a reagujú na hráčove jednanie.
Zaujímavým bonusom je aj – nazvime to – mini hra, vo forme budovania vlastnej pevnosti, ku ktorej sa hráč po čase dostane. Financovanie, rozhodovanie čo obnoviť a postaviť, čo ponechať. Jej budovanie tak, aby bola prvou nárazovou pevnosťou v nadchádzajúcom boji.
@John Mirra (27.04.2024 15:49): Jedničku mám rád, hrál jsem ji v době vydání EE a užil jsem si ji. Co asi oceňuju oproti jedničce je, že trochu omezili loot (ne každý sud je klikatelný) a občas na konci dungeonu je možnost odejít rovnou. Jinak hrůza, chybí mi tam opravdové souboje, objevování a alternativní možnosti. Lokace jsou klikatící se koridory s postávajícími desítkami bezejmenných nepřátel. Měl jsem eskortovat spolupracujícího obchodníka, čekaly mě dvě patra, v každé místnosti 5+ bezejmenných zločinců. Teď jsem zase putoval přes celou lokaci a dvě patra plné orků abych si pokecal s vůdcem klanu, abych získal lokaci dalšího orka, který zase má celou lokaci a tři patra dungeonu:)
Pro: Příběh, dialogy, parťáci, občas fajn nápady
Proti: Engine, Engine,Engine,Engine,Engine,Engine,Engine,Engine,Engine,Engine,Engine,Engine,Engine,Engine,Engine, možnost kdykoliv ukládat