Opus Magnum je malá logická hra, v ktorej sa ocitáte v úlohe alchymistu. Ten potrebuje namiešať požadované substancie, aby uspel. Práve z tohto dôvodu staviate transmutačné prístroje, ktoré rotujúcimi ramenami prihadzujú k sebe rôzne látky. Týmto spôsobom tak vznikajú nové látky, ktoré potom stačí ďalšími ramenami naskladať do požadovanej konštelácie.
Samotné dosiahnutie požadovaného výsledku nie je zložité, avšak aby ste skutočne zabodovali v rebríčku služby Steam, je potrebné to dosiahnuť čo v najkratšom čase. Zároveň je vhodné pri tom použiť čo najmenej mechanizmov. Len tak sa môžete porovnávať s ostatnými alchymistami z celého sveta.
Opus Magnum ponúka aj editor hádaniek a príbehovú kampaň, plnú všemožných intríg medzi konkurenčnými alchymistami.
Aby mě hra založená čistě na logických úlohách zaujala (a udržela do konce), musí splňovat hned několik věcí. Jednak se na to musí dát dívat, musí se to dát nějak pohodlně ovládat a také nabídnout alespoň trochu nějaké té variability. To vše Opus Magnum celkem v pohodě splňuje, takže už základ je vcelku slušný. Dále je tu koncept automatizované výrobní linky, což je mi i profesně blízké, takže jsem si připadal jako doma. Hra mě bavila po celou dobu hlavní příběhové linky a nakonec jsem se hecnul i do nějakých těch bonusových úkolů pro 100 % achievementů.
Celkově si odnáším velmi pozitivní dojmy. Jedinou výjimkou je asi občasný bolehlav, který mi způsobilo lidskému mozku trochu nepřirozené pomyslné otáčení hexagonálních obrazců po 60° škále. Příběh není zrovna důležitý, ale neurazí. Pomocná hříčka Sigmar's Garden je fajn koncept. Obtížnost se mírně zvedá a sedla mi tak akorát. Zajímavě se to pak vyhrotí v Epilogu, kdy řešíte sice koncepčně to samé, ale na drasticky omezeném prostoru. Doporučuji všem, co mají občasnou zálibu v logických hříčkách.
Celkově si odnáším velmi pozitivní dojmy. Jedinou výjimkou je asi občasný bolehlav, který mi způsobilo lidskému mozku trochu nepřirozené pomyslné otáčení hexagonálních obrazců po 60° škále. Příběh není zrovna důležitý, ale neurazí. Pomocná hříčka Sigmar's Garden je fajn koncept. Obtížnost se mírně zvedá a sedla mi tak akorát. Zajímavě se to pak vyhrotí v Epilogu, kdy řešíte sice koncepčně to samé, ale na drasticky omezeném prostoru. Doporučuji všem, co mají občasnou zálibu v logických hříčkách.
Pro: klasicka Zachtronics, mechanika hotoveho stroje, pohodova hra
Proti: neni gamifikovana optimalizace