Další díl pavoučí série Spider-Man: Web of Shadows přináší příběh Petera Parkera, který tentokrát nesleduje dění třetího filmu, ale pouze se jím inspiruje a sleduje hlavně jiné události více připomínající komiksovou sérii (narozíl od hry Spider-Man 3, která má také za vydavatele Activision).
Město New York je pod útokem symbiontů a Spider-Man se jim za asistence vojenské jednotky S.H.I.E.L.D. postaví a hrozbu úspěšně zažene. Nedlouho poté Spider-Mana a Mary Jane napadne neznámý útočník, přičemž Spidy v sobě objeví novou, temnou sílu, kterou nedávno nevědomky získal při souboji s Venomem (inspirace v třetím filmu). S nově nabytými schopnostmi se tak pouští do boje, ale postupně ztrácí sám sebe i Mary Jane. Do toho všeho se na obzoru rýsuje další nebezpečná situace, když po celém New Yorku provádí útoky nový nebezpečný gang.
Těšit se můžeme na staré známé postavy z komiksů, jako je Kingpin, Mary Jane Watson, Černá Kočka, Luke Cage, Vulture a Elektro. Do děje se ale nečekaně zapojí i jiné postavy z marvelovských komiksů, potkáme tedy i Wolverina a The Beast (X-Men), Tonyho Starka (Iron-Man), Reeda Richardse (Fantastická Čtyřka) a další.
No tak jsem tu trojku zkoušel u kámoše a docela bída. Optimalizace snad ještě horší, než u Web of Shadows (na jeho sestavě AMD Phenom 9550 Quad-Core Proc., 6gb DDR2 Dual-Channel RAM, 640 gb HD, GeForce GTS250 GFX Card hra na max. šlapala venku ve městě jedna báseň 30-40 fps, jakmile se ale odehrávala nějaká mise v nějakém interiéru, framerate klesl na 20-25, což je nepochopitelný), bojový systém ani zdaleka ne tak zajímavý, souboje oproti těm zdejším docela nudné, kamera na zdech ještě problematičtější, ovládání vyloženě nepohodlný (oproti tomu vypadá schéma Web of Shadows naprosto geniálně - tam jsem na všechno potřeboval dohromady dvě klávesy a myš, zatímco v té trojce jsou akce rozmístěné naprosto nesmyslně a nepohodlně), lítání v téhle hře patří k tomu nejzákladnějšímu pohybu, a základní pohyb by měl být prostý a jednoduchý, což u Web of Shadows platí, v trojce ale musím ještě navíc používat jednu klávesu, správě časovat její použití...no hrůza. Interaktivní cutscény jsou i ve Web of Shadows, tam se ale dají zvládnout a jsou tam poměrně zřídka, zatímco ve trojce jsou naprosto extrémní (tj. musíte být extrémně rychlí a i když klávesu zmáčknete včas a ještě se vám dostane potvrzujícího zvukového efektu, stejně to někdy spajdy posere a můžete začít znovu, a navíc se v trojce tyhle interaktivní cutscény objevují odporně často a většinou postrádají jakýkoliv smysl (kupříkladu v kanálech nahrazují jednoduché přeskákání skrze trubky, což bych klidně mohl udělat sám)...no, celkově vidím výhodu trojky jen v tom, že zahrnuje i interiérové mise, ale že v nich klesá framerate nepochopím a vzhledem k tomu, že je to hra podle filmu a tam interiéry byly, nemůžu to brát jako kdovíjak výjmečnou výhodu. A celkově mě to oproti Web of Shadows nudilo a jaksi mě to neláká. Jestli na to ale náhodou přece jenom dostanu někdy chuť, asi dám přednost konzolové verzi. :/
Pro: hooodně zábavná záležitost, parádní bojový systém, pohodlné ovládání
Proti: mizerná optimalizace, při hraní hrozí nekontrolovatelný záchvat zuřivosti každých pět minut, což přetrpí vážně jen otrlí jedinci