Kompletní remake čtvrtého dílu série The Legend of Zelda, akční adventury Link's Awakening, vylepšující původní černobílý titul pro handheld Game Boy z roku 1993 jak po stránce grafické, tak hratelnostní. Příběh zůstává totožný – hrdina Link ztroskotává na tajemném ostrově Koholint, nad kterým se tyčí vejce Wind Fish, shlížící na ostrov z vrcholku hory Tamaranch. Linkovým úkolem je najít osm hudebních nástrojů Sirén a opustit ostrov.
Hra využívá unikátní 3D grafický styl, snažící se evokovat původní hru s charaktery připomínajícími hračky a světem ve stylu papírových diorám. Jak je v sérii pravidlem, hra se odehrává v částečně otevřeném světě a jeho dungeonech, které Link postupně prozkoumává s pomocí svého narůstajícího arzenálu vybavení. Stejně jako v původní hře, i tentokrát je na svět nahlíženo z izometrického pohledu, obsahuje ale i části viděné z boku s hratelností podobnou klasickým plošinovkám.
Svět byl do nového vizuálu předělán tak věrně, jak to je jen šlo a má tudíž stejnou strukturu jako původní hra. Najdou se však vylepšení, jako nové předměty (kupříkladu láhev na chytání víl či bonusové heart containers), nové a upravené minihry nebo speciální režim, v němž si hráč z nalezených kusů mapy může sestavovat vlastní dungeony. Ty jdou následně obohatit naskenováním amiibo figurek. Za všechny možno jmenovat například figurku Linka z Link's Awakening, jejíž použití přidá do vytvořeného dungeonu nebezpečného Shadow Linka, který pronásleduje hráče.
Links's Awakening je klasická Zelda hra tak jak většina hráčů očekává. Izometrický pohled, řešení hádanek, běhání tam a zpátky a záchrana Zeldy (zde ryby:).
Hra je graficky moc pěkná a to jak na TV tak v handheld modu. Zamrzí však propady fps v "otevřeném světě". Jakmile se dostanete s Linkem do dungeonu tak je všechno v pořádku a vše jde plynule. Hudba je klasická a pořád super.
Příběh se moc neřeší jako u ostatních Nintendo her a i když to vypadá na nějaký zvrat tak se bohužel nic nestane.
Ovládání by mohl remaster zvládnout lépe a například využít směrový kříž pro rychlejší přístup k předmětům.
Hra je celkem lineární, i když se to nezdá. Prostě vás nikam nepustí dokud nesplníte/nenajdete to co v daný moment potřebujete. Nejhorší co se vám pak může stát je, že přehlédnete jeden detail, nebo zapomenete v kterém baráčku dané NPC bydlí a budete bloumat po mapě tam a zpátky. Naštěstí je tu jednoduchý systém pinu na mapu nebo ještě lépe screenshoty.
Hra dokáže potrápit při řešení dungeonů a ne každého bosse dokážete zabít na první pokus. Ten finální mě fakt štval. A o to je to pak radostnější když přijdete na způsob jak ho zabít, protože vždycky sebou máte vše, co potřebujete.
Původní hru jsem nehrál;)
Hra je graficky moc pěkná a to jak na TV tak v handheld modu. Zamrzí však propady fps v "otevřeném světě". Jakmile se dostanete s Linkem do dungeonu tak je všechno v pořádku a vše jde plynule. Hudba je klasická a pořád super.
Příběh se moc neřeší jako u ostatních Nintendo her a i když to vypadá na nějaký zvrat tak se bohužel nic nestane.
Ovládání by mohl remaster zvládnout lépe a například využít směrový kříž pro rychlejší přístup k předmětům.
Hra je celkem lineární, i když se to nezdá. Prostě vás nikam nepustí dokud nesplníte/nenajdete to co v daný moment potřebujete. Nejhorší co se vám pak může stát je, že přehlédnete jeden detail, nebo zapomenete v kterém baráčku dané NPC bydlí a budete bloumat po mapě tam a zpátky. Naštěstí je tu jednoduchý systém pinu na mapu nebo ještě lépe screenshoty.
Hra dokáže potrápit při řešení dungeonů a ne každého bosse dokážete zabít na první pokus. Ten finální mě fakt štval. A o to je to pak radostnější když přijdete na způsob jak ho zabít, protože vždycky sebou máte vše, co potřebujete.
Původní hru jsem nehrál;)
Pro: Logické hádanky, grafika
Proti: Propady fps, hladání detailů