Akční souls-like RPG pokračující ve stopách prvního dílu z roku 2017 posunuje představení dystopické budoucnosti Země o další krůček vpřed. Kulisou příběhu se tentokrát stává futuristické město Jericho City. V jednom z opuštěných výzkumných zařízení společnosti CREO Industries se vaše postava probouzí poté, co záhadně havarovalo letadlo, na jehož palubě cestovala. Zde tak začíná váš boj o přežití v prostředí, kterému vládnou bojoví roboti, vojáci a žoldáci s exoskelety, implantáty a nové a neznámé technologie.
The Surge 2 hráčům dovoluje si na začátku hry vytvořit svoji vlastní postavu, jejíž schopnosti jde upgradovat jednodušším a efektivnějším způsobem, než to umožňoval předchozí díl. Vylepšení vašich vlastních možností i drona, který vás hrou doprovází, vám dodávají implantáty získané z amputovaných částí těl nepřátel. S tím souvisí i patřičně vylepšený soubojový systém a boj obecně. V potyčkách lze využít širokou škálu deseti tříd zbraní, které vám pomohou více využívat taktiku, kombinovat různé způsoby přístupu k rozličným typům protivníků a bossů. Nepřátelé mezi sebou nyní vzájemně komunikují, dokážou překonávat překážky a využívají prostředí ve svůj prospěch. Vaše postava využívá progresivní blokovací systém a útoky zaměřující se na odsekávání končetin a brutální dorážení nepřátel.
Po dohrání 2/3 NG+ (v NG mi utekly dva achievementy) snižuji hodnocení z 60 % na 50 %.
Leveldesign je extrémně nepřehledný (člověk se téměř neustále pohybuje v šeredných sutinách) a NG+ dostává ránu do vazu v podobě balancingu. Běžní nepřátelé jednoduše vydrží příliš mnoho a dávají příliš velké DMG na to, aby to bylo zábavné (autoři tuto nepochopitelnou změnu provedli až po nějaké době od vydání patchem, co si od toho slibovali je mi záhadou).
Leveldesign je extrémně nepřehledný (člověk se téměř neustále pohybuje v šeredných sutinách) a NG+ dostává ránu do vazu v podobě balancingu. Běžní nepřátelé jednoduše vydrží příliš mnoho a dávají příliš velké DMG na to, aby to bylo zábavné (autoři tuto nepochopitelnou změnu provedli až po nějaké době od vydání patchem, co si od toho slibovali je mi záhadou).
Pro: lokácie, zbrane a zbroje, bossovia
Proti: príbehová časť, postavy