Victor Vran je akční RPG zasazené do pochmurného města Zagoravia sužovaného záplavou démonů. Do města přichází Victor, lovec démonů, monster a nemrtvých, který pátrá po osudu svého dávného přítele. Pozadí hry je inspirované různými pohádkami a strašidelnými příběhy s temnou atmosférou.
Hra je zajímavou kombinací akčních RPG a bojových her. Z prvně jmenovaných si bere soubojový systém, magii, lektvary a spoustu předmětů a vybavení k použití i výrobě. Z druhých pak možnost provádět úskoky a dobrým pohybem po bojišti výrazně ovlivnit souboje proti přesile nepřátel.
Ve hře není žádné předem definované povolání. To si určí hráč na základě vlastních preferencí pomocí různých kombinací zbraní, zbrojí a magie. Každá zbraň má vlastní útočné ability, které se mohou lišit i v rámci třídy. Ovlivňují zejména rychlost hrdinových útoků. Na výběr jsou jak všemožné zbraně na blízko, od pomalých kladiv po ultrarychlé rapíry, tak i zbraně na dálku, granátomety nebo rychlé laserové pušky. Výběrem zbrojí lze ovlivnit míru ochrany anebo naopak magické energie potřebné pro kouzlení. Kouzlení probíhá za pomocí démonických schopností, které může mít hrdina dvě.
Prvkem, který nejvýrazněji ovlivňuje hratelnost jsou ovšem tzv. karty osudu. Jde o pasivní schopnosti hrdiny. Pro karty může mít hrdina až 6 slotů. Karty jsou o různých hodnotách "bodů osudu" a jak hrdinovi roste level, postupně mu nabízí možnost používat silnější karty. Karty mohou výrazně ovlivnit prakticky vše, co je uvedeno výše. Vše ve hře lze navíc pomocí craftingu dále vylepšovat v různých směrech.
Obtížnostně je hra velmi variabilní, nováčky neodradí a pro zkušené hráče nabízí možnost tzv. Hexů. Hexy jsou vlastnosti, které lze přiřazovat jednotlivým mapám ve hře a je jich celkem pět. Jejich úkolem není nic jiného, než možnost ztížit si postup hrou, kdy přidávají různé bonusy nepřátelům, od vyšších hodnot útoku a zbroje, po častější výskyt vyšších typů nepřátel.
Mimo tyto základní prvky hra nabízí možnost kooperativního průchodu celou hrou, nelineární možnost průchodu, PvP arénu, arénu s bojem proti vlnám nepřátel, vertikalitu levelů, v každém levelu skryté poklady a také deset různých výzev odměněných bonusy (zabij 100 kostlivců do dvou minut, průchod s určitými Hexy, zabít 50 nepřátel bez obdrženého zranění atd.).
Jsem to rozehrál a zatím 4 a půl hodiny za mnou. Kdysi jsem tento žánr hrál, ale nějak nevím, či teď už je to přímo můj styl. Nějak se neumím do toho prostředí vžít a připadat si jako pravý hrdina, když to srovnám s 3rd person fantasy, kde vidím toho mohutného draka a složím ho nějakými komby.
Ale tak jakože bavit mě to baví a rád si posekám, ale je to taková oddychovka na zabití času při konci nemocenské, ať se tolik nenudím. Po skvělém Days Gone a docela zábavném Rage 2, kde jsem si užíval akci, mě tohle zase tak extrémně nechytá a koupil jsem to za stovku jen tak a ještě za další stovku ještě spolu se Sacred 3, kde jsem první dva díly dojel a tehdy jedničku hodně žral.
Ale tak jakože bavit mě to baví a rád si posekám, ale je to taková oddychovka na zabití času při konci nemocenské, ať se tolik nenudím. Po skvělém Days Gone a docela zábavném Rage 2, kde jsem si užíval akci, mě tohle zase tak extrémně nechytá a koupil jsem to za stovku jen tak a ještě za další stovku ještě spolu se Sacred 3, kde jsem první dva díly dojel a tehdy jedničku hodně žral.
Pro: lehká měnitelnost stylu hraní, vtípky, perfektní odezva na m+k i páčkovadle
Proti: sem tam pokles snímkování, nějaký ten pád