Warlock pokračuje ve světě známém z her Majesty, ale mění žánr na tahovou strategii. Nejstručněji se dá popsat jako fantasy Civilizace, inspirovaná klasickou hrou Master of Magic. Herní systém je zjednodušen a zaměřuje se primárně na boj, což znamená, že diplomatické možnosti jsou značně omezené a boj je jediná možnost, jak hru vyhrát. Na jednom poli ovšem může stát pouze jediná jednotka, takže se systémem jedná o hexovou strategii ve stylu Panzer General.
Na počátku hry si hráč nastaví parametry světa, ve kterém chce hrát, počet nepřátel. Následně zvolí vlastního čaroděje a svoji primární rasu. Na mapě se kromě hlavních národů jednotlivých čarodějů vyskytují i mraky monster a neutrální města. Jednou za čas se kvůli globální události mohou objevit monstra i ve dříve bezpečných částech mapy, což nutí hráče hlídat si celé své království.
Každá z jednotek sbírá zkušenosti, na každém levelu pro ni můžete vybrat nový bonus, třeba víc životů. Dále se mohou vybavit předměty, které hráči zpřístupní postavení některé z budov či obsazení zvláštního zdroje. Nakonec se mohou jednotky úplně upgradovat na výkonnější verze, po odemčení této nové jednotky v některém z měst hráče. Logistika je značně zjednodušená, všechna města hráče sdílejí jednotnou produkci jídla, peněz a many. Celkově se tedy jde o tahovou strategii, odkazující ke starým klasikám, která je zároveň upravena i pro nováčky v žánru.
Ke hře bylo vydáno 5 menších rozšíření přidávajících především nové jednotky - Powerful Lords, Power of the Serpent, Master of Artifacts, Return of the Elves a Armageddon (mj. nový mód).
Daruji kód na Steam (nezaručuji funkčnost - nejsem si jistý, zda na něj nebylo nějaký časový omezení). Zájemci pište do pošty.
Pro: jednoduchý a přímočarý koncept, fungující (ověřené) mechanismy
Proti: chybí kampaň, skirmish se brzy "ohraje"