Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

XCOM 2: War of the Chosen - Tactical Legacy Pack

09.10.2018
70
10 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

Tactical Legacy Pack je rozšířením k tahové strategii XCOM 2, k běhu vyžadující datadisk War of the Chosen. Dle slov tvůrců bylo rozšíření zamýšleno jako ohlédnutí za celou sérii XCOM a přidává tak do druhého dílu novodobé série obsah z prvního dílu, Enemy Unknown, i obsah inspirovaný původním UFO: Enemy Unknown.

Po příběhové stránce se jedná o prequel druhého dílu, který zachycuje vznik rebelie proti mimozemským vládcům Země, ADVENTu, v jejímž čele stojí starý známý důstojník John Bradford alias Central. Herní režim Central's Archives nabízí 28 příběhových misí rozdělených do čtyř kampaní, v nichž se seznámíte s největšími bitvami Resistance, ke kterým došlo před záchranou Commandera. V Blast from the Past Bradford a jeho skupina jdou po stopách tajemné mapy, v It Came from the Sea je cílem zachránit DJe, který svým vysíláním z moře přivolává Chrysalidy, v Avenger Assemble Lily Shen se svým týmem shání součástky nutné k zprovoznění Avengeru, létající základny XCOMu, a The Lazarus Project dávají Bradford a Shen dohromady tým, který se zúčastní osudové operace Gatecrasher. Jednotlivé mise se odehrávají na nových mapách, které jsou převážně předělanými verzemi map z Enemy Unknown a Enemy Within.

Kromě Central's Archives nabízí rozšíření další herní režimy, kterými jsou Resistance Archives, náhodně vygenerované minikampaně podobné těm z Central's Archives, Skirmish Mode, ve kterém si můžete volně projít jakoukoliv mapu s různými parametry a Challenge Archives, zpřístupňující všechny denní výzvy od vydání War of the Chosen.

Všech 28 nových map po instalaci rozšíření obohatí i původní kampaň. Dohrání Central's Archives dále pro vaše vojáky v klasické kampani odemyká (čistě kosmetické) zbraně, zbroje a helmy z Enemy Unknown a nové povahy vojáků. Kromě toho Tactical Legacy Pack rozšiřuje hudební stránku hry o dva nové soundtracky nahrazující původní soundtrack, z nichž první je převzatý z Enemy Unknown a druhý je zcela nový a inspirovaný původním UFO.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Pamatuji, jak Jake Solomon na svém Twitteru lákal na něco nového ohledně XCOMu. Samozřejmě jsem za tím hned viděla třetí díl, ale nakonec z toho byl tento přídavek do druhého dílu. To mě zklamalo, neboť to ani nebylo součástí kampaně jako předchozí DLC, ale jen nějaké vedlejší mise. Pochopitelně jsem si toto rozšíření stáhla a zjistila jsem, že to nakonec není tak špatné.

Hned mě potěšila nová (či spíše stará) hudba, kterou jsem znala z prvního dílu, a povědomé lokace, jako je bistro, přehrada nebo hřbitov. Jednotlivé mise jsem musela hrát dle pravidel hry, tedy že jsem dostala už dané vojáky, kteří se v průběhu misí vylepšovali, a hra mi po každé misi dala na výběr nějaké vybavení. Nové schopnosti byly povětšinou spíše pitomě zvolené (templar bez parry, scanning protocol, když mám v partě reapera nebo třeba invert, který jsem v životě nepoužila), ale co se dalo dělat. U výbavy to bylo lepší - "proboha, kdo by si vybral tu druhou možnost?".

V čele party stál buď Bradford, či Lily. A jak říká Bradford hned na začátku - It's story time. V průběhu misí je totiž k vidění několik příběhových nesmyslů, takže to nelze brát jako 100% součást lore. Například Bradford kosí ve velkém vcelku ohromné množství Avatarů (v porovnání s hlavní kampaní druhého dílu), ač je se šokem poprvé viděl až o několik let později. To samé Codex nebo Gatekeeper. Ovšem na druhou stranu, je to vyprávění Bradforda, který má jednak nějaký věk, a tak jeho paměť není už to, co bývala, a jednak musel své příběhy zdramatizovat, aby posluchači neusnuli.

Je fajn, že rozšíření přidává do hlavní kampaně nový obsah v podobě jinak vypadajících (a hezčích) zbraní a také novou hudbu. Samotné rozšíření je příjemným zpestřením, které díky pevně daným vojákům a schopností může poskytovat novou výzvu, neboť hráč je nucen používat takovou taktiku, se kterou třeba moc nehraje. K tomu ho tlačí i to, že za brzká zabití v misích dostává hráč body navíc.
+25
  • PC 60
Nejsem si jist, co přesně je obsahem tohoto přídavku a co už bylo ve verzi "WAR OF CHOSEN". 

Zdá se mi nicméně, že jde opravdu jen o těch pár "příběhových" misí. 

Ačkoliv zní hezky zkusit si projít událostmi, které se staly před zprovozněním Avangeru a resuscitací XCOM (pokud se zachraňuje vědec, jde o Tygena, pokud se zachraňuje vězeň, jde o Jane známou z původního intra atp.), výsledek není rozhodně tak vtahující, jak by se mohlo zdát.

Ačkoliv jsou hezky udělaný nový levely (prostředí), tak přísun nepřátel mi přišel úzkostně nenápaditej (nesourodé hlídky alienů, kodexů, avatarů). Ve finále mě moc tyhle fighty bez té druhé složky (řekněme managementu základny, vybavení, výzkumu a všeho okolo) moc nebavily.

60%

Pro: Nový levely

Proti: Nesourodost nepřátel, repetivní, nevtahující, krátké.

+4