Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zelda II: The Adventure of Link

26.09.1988
14.11.2003
25.10.2004
09.02.2007
13.09.2012
12.09.2013
16.01.2019
71
5 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Zelda II: The Adventure of Link je druhé pokračovanie slávnej série a jediné, ktorý nepoužíva názov The Legend of Zelda. Nintendo vydalo hru pôvodne v Japonsku už v januári 1987 pre svoj Famicom Disk System a anglická PAL verzia pre platformu NES vyšla až o dva roky neskôr.

Príbehovo je hra priamym pokračovaním pôvodného titulu The Legend of Zelda, avšak obsahuje významné odklony od svojho predchodcu. Druhý diel je striktne rozdelený do dvoch herných módov. V jednom sa po mape sveta pohybujete ako v prvej časti. V tomto móde však nemôžete útočiť, ani zbierať predmety. Tieto akcie sa presunuli do druhého, side-scrolling módu, ktorý obsahuje aj náhodne generované boje s príšerami. Teraz môžete skúmať nové, pridané mestá, dungeony, alebo hovoriť s dedinčanmi. Tieto zmeny smerom k akčnej plošinovke typu Castlevania neboli prijaté príliš pozitívne a preto sa v ďalších častiach séria znovu vrátila k pôvodnému konceptu.

Príbeh sa znovu točí okolo Zeldy a Linka. Záhadný čarodejník nakazil princeznú Zeldu, ktorá tak upadla do večného spánku. Link následne zisťuje, že sa čarodejník ukryl v prastarých ruinách Veľkého Paláca, ktoré navyše zabezpečil magickou bariérou. Tú môže Link prekonať iba v prípade, že získa časti magického kryštálu, ktoré sú ukryté na rôznych miestach po celom kráľovstve Hyrula. Link sa tejto výzvy nezľakne a vydá sa na cestu za účelom skompletizovania kryštálu, aby mohol poraziť zlého kúzelníka.

Zelda II: The Adventure of Link sa neskôr dočkal viacerých znovuvydaní na modernejšie platformy. V roku 2003 sa hra objavila v The Legend of Zelda: Collector's Edition disc určenej na GameCube a následne v roku 2004 aj v kolekcii "Classic NES Series" pre Game Boy Advance, kde sa prezentovala viacerými vizuálnymi zmenami. V ďalších rokoch nasledovali vydania pre virtuálne konzoly Nintendo 3DS, Wii, Wii U a Switch.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • NES 75
Ačkoliv mám sérii Zelda rád, tak jsem druhá Linkova dobrodružství dosud nehrál. Série letos slaví 35 let, což je skvělá příležitost pro nápravu. Hra má špatnou pověst, ale po dohrání musím říct, že nezaslouženě. Hráči prvního, ale i následujících, dílů jsou obecně zaskočeni změnou perspektivy. Pohyb po světě probíhá klasicky pohledem shora, ale v dungeonech je hra spíše plošinovkou. Navíc Link mimo předmětů a kouzel získává zkušenosti, které může hráč postupně investovat do tří vlastností - boj mečem, magie a život. Hratelnost i její tempo se tak od předchůdce dost liší a to spolu s vyšší obtížností vedlo, podle mého, k nízké oblibě hry. Přitom je to velká škoda. Průzkum světa slušně plyne a postavy ve městech dávají funkční nápovědy co je třeba dělat dále. Na mapě probíhají částečně náhodné souboje, kterým se nedoporučuji moc vyhýbat. Neumím si totiž představit jít do finále bez postavy na s maximálními schopnostmi. Vyplatí se také podrobný průzkum mapy.

Největší výzvu představují rozsáhlé paláce. Jsou to velké labyrinty vyžadující pečlivý průzkum, často je správná cesta ukrytá. Ale i vedlejší prostory mohou obsahovat užitečné předměty. V první zhruba polovině hry je obtížnost celkem normální, ale postupně začne přituhovat. Vrcholem je poslední palác a finální souboj, který jsem opakoval ani nevím kolikrát. Postupným učením jsem finále zvládl za tři dny. Boje jsou zpracovány zábavně, různí nepřátelé mají různé chování a bossové stojí také za to. Link má postupně více pohybů, magii je dobré šetřit. Někteří nepřátelé jsou totiž jinak neporazitelní a na několika místech je nutná i pro postup. Zelda II mě mile překvapila a hraní jsem si opravdu užil. Samozřejmě se nemůže rovnat nejlepším dílům série, ale pokud k ní budete přistupovat bez předsudků, tak rozhodně stojí za zahrání.
+22