Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

The Walking Dead - Episode 5: No Time Left

  • PC 30
*komentář obsahuje spoilery ze všech epizod*

Po druhém dohrání TWD jsem si potvrdil, že si počin Telltale Games není žádný převratný kousek. Přesto uznávám, že nápad interaktivního seriálu nezní vůbec špatně. Jenže většina z těchto nápadů se zasekla na půli cesty. Možná i dříve.

Celé TWD stojí v podstatě jen na dvou věcech. Možnosti rozhodování a postavách. Oboje selhává už v základech. Lze se sice v mnoha momentech rozhodnout jak se zachovat, jenže naprostá většina situací je ve stylu řešení A či B. Hned v první epizodě musíte vybrat, koho zachráníte. Vadí mi hlavně slovo "musíte". Nerozhodne-li se hráč v čas, pak hra končí. Proč? Proč nemůžu kašlat na oba a zachránit jenom sebe. S tím asi pánové z TT Games nepočítali, takže nic. Navíc se můžete třeba rozkrájet a stejně dotyčná osoba umře ve třetí části. Podobných situací má celá série hned několik.

Společně s rozhodováním jdou hloupé dialogy. Řeknu Christě, že nechci nikoho dalšího do skupiny, aby jí o pár vteřin později Lee děkoval za pomoc a pomáhal ji skočit do vlaku. Příběh totiž jede v jasných kolejích, ze kterých můžete občas přejet na kolej vedlejší, ovšem vždy se vrátíte na tu hlavní. Vrcholem budiž samotný závěr poslední epizody, kde můžete Clementine namluvit cokoliv, ale vždy se objeví jedna, a ta samá, závěrečná scéna.

Postav potkáte plno, jenže většinu z nich bych nejradši zabil sám. Kennyho jsem se snažil zbavit od začátku, ale tvůrci měli zase jiné plány. Na druhou stranu jsou i výjimky. Třeba Clementine je sympatická a i např. Molly by mohla být zajímavá, kdyby dostala víc prostoru. Velkým plusem je však možnost prostě mlčet (kéž by se tohle naučil Commander Shepard).

Je škoda, že TWD není dotaženo do konce. Jestli v další sezóně umožní TT opravdovou svobodu rozhodování bude hodnocení určitě lepší. Takhle The Walking Dead působí jako ne zrovna povedený experiment.

Pro: nápad, pár postav, možnost mlčet

Proti: většina postav, někdy dialogy, žádná svoboda při rozhodování

+6 +13 −7