Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Mortal Kombat

  • PC 10
Už ani nevím jak, ale podařilo se mi získat Mortal Kombat: Arcade Kollection kdesi na Steamu. Moje radost neznala mezí! Hru jsem nainstaloval, ale protože jsem odmítl to hrát na klávesnici, trpělivě jsem čekal, až si vydělám na X360 Controller.

První setkání s Mortal Kombatem bylo příšerné a prakticky okamžitě jsem jej vypnul. V lebce mi ozvěnou běhalo dokola: "COŽE?!". Svedl jsem to tedy na dvě piva, která jsem asi hodinu předtím pil a hru vypnul.
Nechal jsem to odležet třináct dní a posílen tentokrát pro jistotu pouze zeleným čajem, pln naděje jsem zapnul hru znova.
COŽE?!
Tak předně - a nevím, jak tomu bylo u původní hry, hraju to z Mortal Kombat: Arcade Kollection - move list po většinu času nefunguje. Prostě si hra vždycky najde nějakou výmluvu, aby ho nezobrazovala. Je přece logické, že před začátkem zápasu se chcete podívat, čím začnete. Nepodíváte se. Pravděpodobně, pokud už nemáte pohyby namemorované, se strhne berserk bitka, kdy jak vy, tak oponent vyskočíte do vzduchu a o vítězi se rozhodne tak, že jeden 'zmáčkne' rychleji klávesu úderu (nápověda - v tom prvním to NIKDY nejste vy).
Namemorovat pohyby ale není nic složitého. Každá postava má dva (!!!), které jsou nadepsané v move listu a jednu fatalitu. Na druhou stranu existují pohyby, comba a graby, které se nenaučíte, protože prostě není z čeho. Nikdo se nenamáhal vypsat jak.
Takže jsem si zapamatoval Sub-Zerův 'freeze' pohyb: šipka dolů, šipka dopředu + low punch. Žádný problém. Na papíře. Devatenáct kol proti Sonye Blade jsem se pokoušel tuto kombinaci namačkat. Čtyřikrát se mi to podařilo. Naprosto náhodou.
Nemám ponětí, jak hra reaguje na X360 ovladač, ale dobře tedy rozhodně ne. Citlivější než Hugh Grant na konci Notting Hillu. Zmáčknu šipku dolů, palcem přejíždím na šipku dopředu, leč postava vyskočila. Nevím proč. Opakovalo se to ještě asi tak šestsetkrát.
Tohle všechno by nepředstavovalo výraznější problém. Kdyby hra znala training/practice mód - ani jeden ze tří Mortal Kombatů to nezná! Kde to sakra jsme?! Je tohle Uzbekistán? Jiná země, v níž pára představuje výdobytek moderní techniky? Logika tedy velí, že zvolím hru pro dva hráče a budu trénovat na nebožákovi, který se prostě nebude hýbat. Logika by to velela, ale hra v distribuci přes Steam kategoricky odmítá. Není možné spustit hru pro dva hráče, pokud nemáte dva X360 controllery. Takže s kamarádem si taky nezahraju.
Ale tohle všechno by se ještě dalo přejít. Ztěžka, ale dalo. Naprostým kolíkem do srdce (v životě jsem nebyl tak vzteklý na hru) je AI. Tady neexistuje omluva. Hra je v podstatě stejně stará jako Street Fighter 2, takže se není možné vymlouvat. I Double Dragon měl lepší AI. AI v Mortal Kombat zná couvání a opakování dokola té samé kreace (např. oblíbená u Sonyi je round kick). To opakování by se dalo přejít, ale ouha! Pohyb je rychlý, takže ho nestihnete vyblokovat, pokud nemáte štěstí nebo reakce mistra svět v ping pongu. Jak moc je otravné ono couvání popíšu raději obrázkem.

Těžko popsat moje zklamání ze setkání s 'legendou'. Dost možná je podělaná jen verze GfWL/Steam (a nedivil bych se tomu) - dost možná v jiných verzích AI funguje normálně, v těchto verzích třeba existuje místnost, v níž si hráč může natrénovat pohyby a taky jsou to třeba verze, kde existuje kompletní move list, verze, kde si můžu zahrát s kamarádem proti sobě.
Tahle to ale není. Toto je Satan. Je to herní zpracování kýblu hoven.

EDIT: Je mi samozřejmě jasné, že tenhle komentář schystá mračno mínusů, ale - jako ostatně vždycky - bych byl rád, kdybych se dozvěděl zač. Koneckonců, podiskutovat o hře - k tomu tenhle web existuje, ne?

Pro: Grafika, hudba

Proti: chybí tréninkový mód!!!!!!, naprosto nepomáhající move list, příšerná AI, špatně reagující ovládání na X360 Controlleru, odporný dabing

-3 +5 −8